mai 17, 2024, 02:07:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trykkplate og clutch fra 914 2.0 liter  (Lest 516 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« på: mai 08, 2010, 16:58:34 pm »

Har dette liggende.

Clutchplata virket å være meget god stand/lite brukt. Trykkplaten så helt fin ut også.

Vet ikke om det passer på noen buss-motorer? Er det 200mm på 914 svinghjulet tro?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mai 10, 2010, 18:37:05 pm »

The 914/912E flywheel had a 215mm diameter face and used a unique pressure plate and disc to mate it to the Porsche transaxle. This flywheel differs from the VW flywheel in that the starter ring gear is offset differently and will cause a VW starter not to engage properly. This flywheel will be necessary only if the car you will be installing the Type 4 into uses a Porsche transaxle, such as the 901 or 915. The rest of this tech article will cover using a Type 4 engine with a Type 1 transaxle, as you can use the stock Porsche starter to finish the Porsche setup.


Så 215mm og egnet for de med Porsche girkasse
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: september 04, 2010, 13:15:13 pm »

Spørsmål: det er en liten kant ytterst der clutchdiscen ligger mot. Den virker meget jevn/fin, og således kanskje en rest a maskineringen? Noen som har noen klare svar på om dette er vanlig, eller om det må skyldes slitasje?

Ting ser jo veldig bra ut ellers, så virker litt merkelig at svinghjulet skal ha blitt så slipt ned
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!