Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16
|
121
|
Forum / Problemløseren / Sv: bensinfilter?
|
på: april 25, 2011, 19:00:51 pm
|
Jeg har enda tilgode å se et bensinfilter som er fult av bensin med mindre en går for innsprut og ikke forgasser. På mine biler med elektrisk bensinpumpe, så har filteret knapt nok vært halvfult. Og det med forholdsvist lite bensinfilter, men også når jeg byttet til det største jeg fant.
|
|
|
122
|
Forum / Type 2 / Sv: Din type 2
|
på: april 25, 2011, 18:53:48 pm
|
Tenkte å legge ut noen bilder av bussen. har lagt ut noen tidligere, men etter ca 20 timers vask i påsken så tenkte jeg at dere kunne få noen bedre:) Bussen er forøverig 1970 mod. westy. Absolutt alt er orginalt, bortsett fra blokka som er rimelig ny. Hvis dere vil se flere bilder kan dere sjekke ut bloggen til bussen:) www.mollythevwcamper.blogspot.com [attachment=1]På bildet er gardinene til vask. sikkert ikke vasket på 41 år:)[attachment=2][attachment=3]Fjernet setetrekk som har sittet på veldig lenge. frem kom nydelige orginalseter:)[attachment=4][attachment=5][attachment=7] Nydelig bil
|
|
|
125
|
Forum / Type 2 / Sv: Late-Bay Westfalia Camper
|
på: april 12, 2011, 12:41:34 pm
|
På nyere biler, så skal det være like mange soveplasser som sitteplasser. På slike gamle biler som vi har, er det ikke et krav med mindre du forsøker og nyregistrere bilen som camper. Min bay har Rico innredning med 2 soveplasser, men den er registrert med 6 sitteplasser.
|
|
|
126
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nøkkel trøbbel...
|
på: april 12, 2011, 12:35:33 pm
|
Jeg klarte en gang og knekke nøkkelen i dørlåsen på vei hjem til påske. Fikk løst problemet med og gi begge deler til den lokale nøkkelfilemannen, som satte delene sammen og fikk filt en ny nøkkel. For som nøkkelmannen sa, på en gammel bil så holder som regel "nesten lik" nøkkel, noe han hadde rett i og jeg kom meg hjem til påske
|
|
|
131
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tenning 180 grader feil?
|
på: mars 07, 2011, 20:06:23 pm
|
Så rotoren MÅ peke på mærket i fordeleren?
Nei, det som er viktig er at du kobler ledningene riktig. Men det vil gjøre alt mye lettere når du f.eks skal bytte tennpluggledninger en gang i fremtiden og begynner og lure på hvor er nr 1. Da blir det fort litt leit står merket på 3...
|
|
|
132
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Varmepotter orginal vs repro
|
på: februar 28, 2011, 18:33:56 pm
|
Har du en motor med litt trim som du ønsker og kjøre i alt vær på sommeren samt ønsker og kjøre litt vår og høst, så er csp sine varmepotter verdt hver krone. De blir litt svake for året rundt bruk her jeg bor, men de tilbyr ekstremt mye mer varme inn i bilen en hva en får fra j-tubes. Hadde jeg fremdeles bodd i Rogaland, hadde jeg gått for csp sine året rundt
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: februar 18, 2011, 11:02:19 am
|
Basert på Tekkens erfaringer med nesten hele oljebeholdningen i blokka etter kun kort tid med lagring, så hadde jeg gått for en løsning for og stenge oljen inne i tanken når bilen ikke var i bruk. Det er nok også en fordel og ha skal du ta ut motoren uten at du har planer om og fylle olje på garasjegulvet
|
|
|
136
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: biltilhenger på bobla
|
på: februar 09, 2011, 23:45:55 pm
|
kva er problemet med syncro då? er det ikkje ein fordel med 4hjulstrekk ? eller er det berre eg so har misforstått noko vesentleg igjen
T3 er en glimrende bil og dra henger med uansett, men det er klart at 4 hjulstrekken vil være en fordel på Voss skal du dra noe når snøen kommer i den mengden dere har nå. Veldig lavt førstegir er en fordel for start i bakker da en slipper og slure hele tiden. Ulempen er vel høyere bensinforbruk, høyere potensielle vedlikeholdskostnader og lavere hastighet på det som føles naturlig område og ligge i som følge av lav giring. Et alternativ er en T3 bensin med 40% diffbremsgirkasse påmontert hengerfeste fra en Syncro. Da er det mulig og få 2 tonn i vognkortet og fremkommeligheten på snø er ganske så god, om en litt i overkant sidelengs av og til
|
|
|
137
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Skulebussen Bolli
|
på: januar 31, 2011, 09:21:34 am
|
stå på Tistlo - blir bra det her. (Irriterende sidenote er at jeg ikke får opp alle bildene - jeg får en del - men resten er bare linker. når jeg refresher kommer andre til syne men igjen ikke alle. Dette ser ut til å skje om det lastes bilder opp til vwnorge og ikke brukes egen bildeserver. andre som opplever det samme ? ) Ja, dette er et problem uansett hvilken datamaskin, iPad eller telefon som brukes og hvor den brukes fra. Ekstra tydelig når en klikker på "Ny", da blir stort sett samtlige bilder borte. Klikker en rett på side 3, får en se flere bilder. Husker jeg riktig, så er Trond klar over problemet.
|
|
|
139
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste motoren?
|
på: januar 18, 2011, 14:25:04 pm
|
Henger meg på Baboon her jeg også. 1300 DP har samme toppeffekt, men ikke i nærheten av samme drag, noe jeg merket godt når jeg skulle kjøre forbi en buss i oppoverbakke... Ps: Den beste motoren er 2.0 T4 med hydrauliske løftere fra 1980 til 82 ( )
|
|
|
142
|
Forum / Problemløseren / Sv: Takgrind
|
på: januar 13, 2011, 20:56:25 pm
|
Alternativet til og slette tråden er at det skrives et svar på spørsmålet. På den måten kan "Mr z" finne et svar på det samme spørsmålet skulle han lure på det i f.eks 2015
|
|
|
144
|
Forum / Problemløseren / Sv: 68' Boble panser - justering?
|
på: januar 03, 2011, 09:14:25 am
|
På min 67 og 72 modell hadde hengslene avlange hull til feste for skruene som holder panseret fast. Dermed kan det hele justeres sidelengs og frem og tilbake. Det samme systemet vil jeg tippe er å finne på din 68 modell. Og som BeetleBug sier, det tar tid før en blir fornøyd
|
|
|
145
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor langt har du kjørt i år?
|
på: desember 21, 2010, 15:14:07 pm
|
1303en har gått nesten 10.000 km siden jeg kjøpte den i februar og den blir nå brukt gjennom vinteren også. Bayen har ikke fått mer en rett under 5000 km i år og står lagret for vinteren.
|
|
|
146
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW type 1 Limo
|
på: desember 20, 2010, 22:37:17 pm
|
Er det egentlig verdt forsøket? Men kunne jo brukt ein sånn til pirat taxi med prøveskilt Gjett om du hadde blitt stoppet av onkel da... Kjører en Bay med "SCC Taxi" på døra og stopper på flyplass eller hotell, får en mange spørsmål om hva en driver på med.... Men en slik med samme skilt i skysseltrafikk til SCC 2011 hadde vært konge. Noen som tar på seg jobben med å bygge en limo?
|
|
|
148
|
Min klubb / Totenbugs / Sv: Ny forbedret logo
|
på: desember 16, 2010, 10:20:58 am
|
Som utflyttet "skaptotning" må jeg bare si at siste logo gir en følelse av dybde som følge av at bilen "bryter"rammen rundt logon, så den biten ser bra ut. Men toppen på Ten ser ut som et dårlig festet surfebrett oppå taket bil bilen, så her ville jeg ha gjort noe med plasseringen/fonten/størrelsen
|
|
|
149
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøpe piggdekk?
|
på: desember 09, 2010, 14:22:35 pm
|
Rart at du får dette problemet. Jeg trengte nye piggdekk til min boble og ringte til 3 forhandlere i Gjøvik og 2 i Lillehammer for å sammenligne pris. Ingen hadde dette inne, men alle kunne skaffe i løpet av 2-3 dager. Vredstein og Hanook (?) var vel de merkene som gikk igjen hos alle. Men pga uforholdsmessig mye høyere pris for 155, endte jeg opp med 165 dekk til slutt.
Jeg hadde tidligere noen 135 Firestone vinterdekk, men dette er nok veldig vanskelig å få tak i nå. Så er ikke 155/80 noe som passer hos deg, er vel det eneste valget du sitter igjen med vinterdekk til Smart. Noe jeg har hørt ikke er det enkleste å skaffe, men der vil jeg tro at en forhandler av Smart bør kunne hjelpe.
|
|
|
|