Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
|
153
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva er denne potta til
|
på: november 16, 2010, 09:04:42 am
|
Bare å tette hullet og bruke potta. Men det er en ulempe med denne potta og det er at den er helt hul bak det ekstrahullet til venstre. Så det høres ut som en blanding av gammel ferge og blikboks når du går på tomgang...
|
|
|
154
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: november 15, 2010, 09:46:18 am
|
Haha, det er min venn Walter i sin hvite 1303 med en T4 turbo maskin. Han er ivrig deltaker på track days.
Den 1303en så usedvanlig bra ut Finnes det en link til mer info om den bilen?
|
|
|
156
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Er dette forgasser settet noe og satse på?
|
på: november 11, 2010, 14:42:00 pm
|
Mange plasser å handle forgassere,bare husk at en bra forgasser = en forgasser som er riktig dyset og justert for din motor. Noe som kan være pes å få til uten riktig måleutstyr. Dessverre selger de aller fleste forgasserene med "standard dyser", noe som vil si at kjøper du f.eks en 34 ICT forgasser, så er dette noe som er perfekt dyset for en Bedford selv hos de aller fleste VW forhandlerene. Så jeg vil anbefale at du handler forgassere her http://www.dellorto.co.uk/ siden disse selger forgassere med dyser som er noenlunde riktig for din motor. Ulempen er at du prater om "borring/porting etterhvert" noe som igjen vil påvirke hvordan dyser du bør ha, og som vil påvirke størrelsen av forgasserene før eller siden. Men da er det nå bare å kjøpe med deg noen ekstra dyser på samme plass når du først er i gang. En annen ting å tenke på er om du skal bruke bilen året rundt. På vinteren er det en fordel å ha choke, noe som vil begrense utvalget av forgassere en del. Er tanken å bruke bilen mest på sommeren, og du har ingen planer om å trimme så alt for mye, kan jeg anbefale et sett med Weber 34 ICT forgassere. Selges i sett med 2 enkle forgassere til en rimelig pris sammenlignet med 2 dobble gassere. Mindre egnet for trimming og store CCM størrelser, men vil gi deg noe som både ser, høres og går litt bedre en ved orginalforgasser Ved langsiktig mål om mer trim i neste runde, så hadde jeg gått for dobble 40 gassere. Dyses disse riktig funker de like fint på en 1600 som på en 1776.
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: oktober 29, 2010, 14:04:13 pm
|
Gratulerer med denne gledens dag! Så får jeg bare håpe at jeg ikke trenger å bruke like lang tid i tråden ang ny motor til bilen som jeg har brukt i trådene til bilen
|
|
|
159
|
Forum / Type 2 / Sv: Original varme i T2 73
|
på: oktober 27, 2010, 10:03:56 am
|
"Problemet" med min 72 modell med T4 motor er hvordan varmen blir fordelt inne i bilen. Jeg har campinginnredning, så varmen bak i bilen kommer ut inne i 2 benker. På fremre rad så blir det dermed godt å varmt, mens det ikke blir særligt varmt baki bilen. Noe som igjen vil si at det er en utfordring å føle seg god og varm i nakken/øvre del av ryggen når en kjører. Det siste løses gjennom å trekke for gardinene, noe som muligens er en dårlig løsning sitter dama baki bilen
|
|
|
163
|
Bruktbørsen / Deler selges / CSP Girspak til Bay - SOLGT
|
på: september 27, 2010, 08:40:35 am
|
Jeg har til salgs 1 stykk girspak fra CSP til bay. Dette er en glimrende oppgradering for å få bedre girskift i din buss. Komplett med bolter og platen til gulvet. Selges til hbo over kr 1400,- + eventuell frakt. Budrunden avsluttes på onsdag kl 21.00 Alle bud i tråden takk
|
|
|
164
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Honing av sylindre
|
på: september 25, 2010, 21:26:27 pm
|
For å få full nytte av 100% runde sylindre bør en være 100% sikker på at stemplene er 100% runde dem også. Men hva hjelper det at sylindre og stempler er 100% runde er ikke stempelringene 100% like tykke over alt? Og hva om spennet ut er 1% mer til høyre en til venstre? Spørsmålet er hvor langt skal strikken tøyes? Jeg tviler ikke på at det optimale er 100% runde sylindre, men jeg er rimelig sikker på at det i dette tilfellet er helt likegyldig for ønsket resultat
|
|
|
165
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Honing av sylindre
|
på: september 25, 2010, 16:59:32 pm
|
hmm, ting kan gjøres på mange forskjellige måter. Alle kan gi bra resultat, men det er ikke tvil om at enkelte metoder betyr fantastisk mye mer jobb... Her lurer Vidar på honing av orginalsylindre i en sliten motor. Det å spenne dette opp i hue og ræv for å måle om dette er rundt eller ikke, er den tunge måten. Det er snakk om en orginal motor som ikke holder seg over 5000 rpm. Sylindrene er neppe 100% runde, akkurat som på en helt ny sylinder. Men det fine er at det egentlig ikke er så viktig ut fra hva det er og hva det skal brukes til. Han vil få fine smørespor uansett, og det er det som i denne sammengeng er det viktige. Så det utstyret du linker til holder lenge til ønsket jobb Urundt eller ikke, det er uansett starten som skal til for å få mange flere mil ut av en gammel sliter
|
|
|
167
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Wagenswest senkespindler til bay selges
|
på: september 24, 2010, 07:16:46 am
|
Er d med no form for tuv eller godkjenningspapirer på desse spindlene ? med tanke på fremtidige eu-kontroller Nei, det er ingen form for godkjenningspapirer på noen senkespindler etter hva jeg har lest. Men jeg hadde nå ikke bekymret meg nevneverdig for eu-kontroller siden det ikke akkurat er enkelt å se at dette er senkespindler med mindre en har noe å sammenligne med der og da eller vet hva en skal se etter.
|
|
|
172
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Wagenswest senkespindler til bay selges
|
på: september 15, 2010, 20:33:34 pm
|
Jeg vet ikke, men jeg vet at f.eks Berger har (hadde?) nøyaktig samme senkespindler på sin 72 bay som det jeg her selger og de er oppført som 73 til 79. Du kan se hans prosjekttråd ang SCC bussen om montering av senkespindler i fall du lurer på noe. Er en detaljert beskrivelse der om fremgangsmåte
|
|
|
173
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Wagenswest senkespindler til bay selges
|
på: september 15, 2010, 20:08:20 pm
|
Har du en såkalt T2A/B, det vil si med blinklys nede fremme, store baklys og skivebremser med 5*112, så skal dette passe. Men etter hva jeg har hørt, så får noen dette til å passe på bilen på en time eller to, mens andre bruker 5-6 timer eller mer. Dette fordi ting har en tendens til å sitte etter så mange år. Derfor må det som regel litt "overtaling" i form av maktbruk for å få senkespindlene på bilen
|
|
|
175
|
Bruktbørsen / Deler selges / Wagenswest senkespindler til bay selges
|
på: september 15, 2010, 17:49:38 pm
|
Jeg vurderer å selge 1 sett med ubrukte senkespindler til late bay (73-79), men vet at disse også passer til 72 modeller med litt overtaling Spindlene senker 2 1/2" og gir en uovertruffen komfort sammenlignet med innsveist senkesett. Gi bud i tråden er dette noe du kunne tenke deg
|
|
|
176
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lys, e-merking og LED -Godkjent?
|
på: september 15, 2010, 11:38:09 am
|
Lovlig sett, så må lysene være E-merket. Men på den andre siden, det er neppe noen som kommer til å skru ut blinklyset ditt for å se om pæra er merket riktig. Tror de nøyer seg med å se at du har blinklys/parklys som virker. Så jeg har LED lys på mine biler
|
|
|
177
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Medlemsøk i forumet!
|
på: september 15, 2010, 07:16:49 am
|
Bra jobbet Trond, men tror ikke helt at du har for mye å gjøre på den betalte jobben din siden du fikset det med en gang
|
|
|
179
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sigarett tenner!!!
|
på: september 12, 2010, 17:34:48 pm
|
Enkleste her er å koble en ledning til jord og 1 ledning direkte til batteriet, men via en sikkring. Da har du sigarett tenneren oppe og står. Til denne er det bare å koble til en 12v vifte som hjelper deg til varme. Men som det sies her, det er ikke all verden til effekt som kan hentes ut av et 12v uttak. Men du vil se at det f.eks hjelper til å holde et vindu isfritt selv om du fremdeles bør bruke bukse og jakke på vinteren
|
|
|
|