november 10, 2024, 21:39:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Varmepotter orginal vs repro  (Lest 3119 ganger)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: desember 12, 2010, 20:52:39 pm »

Ser i en del tråder at det blir tatt opp dette med at repro er dårlige en orginal. Da jeg ryddet i dag tok jeg for morroskyld å veide en av hver. Bildene sier vel sitt:
Orginal:

* IMG_3589 (Small).JPG (37.96 KB. 360x480 - vist 336 ganger.)


Repro:

* IMG_3590 (Small).JPG (38.24 KB. 360x480 - vist 326 ganger.)

Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: desember 12, 2010, 21:51:39 pm »

Det er ikke bare vekta som teller heller. Jeg ble sjokkert når jeg åpnet en av hver! Den originale er tung fordi den er full av "kjøleribber" som gjør den jobben de skal. Reproutgaven er ganske tung den også, men det som er innvendig i den ligner ikke på ribber en gang, bare en klump med tilfeldig deformert alu som ikke gjør stort annet enn å opprettholde vekta..

Moralen er her som i de fleste andre tilfeller: Original VW såfremt det er mulig  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #2 på: desember 12, 2010, 21:57:03 pm »

greit å vite.Ser tydelige kjøleribber inne i di jeg har.Ca 1 cm Dype/høye. Da er di kanskje orginal da
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #3 på: desember 13, 2010, 10:47:24 am »

I en eller annen tråd her så ligger det en snitt tegning som viser forskjellen på kjøleribbene. Det var denne jeg hadde i tankene når jeg veide, men nå finner jeg den ikke...
Loggført
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 303
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #4 på: desember 15, 2010, 23:32:56 pm »

Her er et bilde av original og repro. Trenger vel ikke forklare hva som er hva....

* HotPots.JPG (66.03 KB. 448x336 - vist 338 ganger.)

Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #5 på: desember 16, 2010, 19:45:17 pm »

Får man kjøpt nye orginale varmepotter?
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: desember 16, 2010, 19:54:23 pm »

Godt spørsmål. Noen som vet hva slags varmepotter som ble brukt på Mexico-boblene, og hva slags varmepotter man kan få fra den kanten av verden?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: desember 16, 2010, 20:13:40 pm »

Fant også dette bildet på TheSamba som viser en original og en repro gjennomskåret. Forskjellen er minst like stor innvendig.


* oemvwheatexchangercrosssj6.jpg (28.24 KB, 640x480 - vist 169 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #8 på: desember 17, 2010, 11:01:21 am »

Skulle ønske at de som produserer varmepotter ennå kunne lage en "German" utgave også. Jeg er sikker på at vi som bruker bobla på vinteren gladelig ville betalt litt mer for å få ei "original" varmepotte.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #9 på: desember 28, 2010, 21:02:22 pm »

fant det...

* HeatExchangerInformation.jpg (31.22 KB. 639x354 - vist 171 ganger.)

Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #10 på: februar 27, 2011, 10:42:30 am »

et bilde til...

* CIMG8321.jpg (80.6 KB. 640x480 - vist 155 ganger.)

Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #11 på: februar 27, 2011, 11:15:19 am »

når dere snakker om REPRO.  har dere sjekket alle levrandørene ??

det finnes minst to produsenter !!

dansk:
http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=836
http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=838

og den litt dyrere ''orginal kopi''
http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=837
http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=839
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #12 på: februar 27, 2011, 17:11:52 pm »

når dere snakker om REPRO.  har dere sjekket alle levrandørene ??

det finnes minst to produsenter !!

og den litt dyrere ''orginal kopi''
http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=837
http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=839


Men hvordan er profilen på kjøleribbene på "original-kopien" deres i forhold til VW-originalen?
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #13 på: februar 28, 2011, 08:41:10 am »

Finnes det varmepotter med større dimmensjon en original - som fungerer som varmepotter og ikke bare er et J rør med blikk rundt??
Jeg håper å kunne få litt varme i bussen, men det blir kanskje vanskelig å få til med 40/35.5 ventiler og 76*92mm boring.
Noen som har bilder av hvordan CSP sine ser ut inni?
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: februar 28, 2011, 13:29:31 pm »

Bare pass på at alt er tett, og eventuelt litt magrere blanding og høy tenning, så får du grei effekt i uorginale og.
Jeg bruker CSP sine, men de koster rundt 3.000.- for stykket..


* csp.jpg (58.07 KB, 416x312 - vist 136 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: februar 28, 2011, 13:32:25 pm »

Finnes det varmepotter med større dimmensjon en original - som fungerer som varmepotter og ikke bare er et J rør med blikk rundt??
Jeg håper å kunne få litt varme i bussen, men det blir kanskje vanskelig å få til med 40/35.5 ventiler og 76*92mm boring.
Noen som har bilder av hvordan CSP sine ser ut inni?

Tror de er glatte inni, pga lett å fiske opp igjen de små slangeklemmene til toppdeksellufting.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #16 på: februar 28, 2011, 14:48:23 pm »

Finnes det varmepotter med større dimmensjon en original - som fungerer som varmepotter og ikke bare er et J rør med blikk rundt??
Jeg håper å kunne få litt varme i bussen, men det blir kanskje vanskelig å få til med 40/35.5 ventiler og 76*92mm boring.
Noen som har bilder av hvordan CSP sine ser ut inni?

da kan du holde deg unna csp,,,j tuber med blekk rundt Sint
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #17 på: februar 28, 2011, 19:33:56 pm »

Har du en motor med litt trim som du ønsker og kjøre i alt vær på sommeren samt ønsker og kjøre litt vår og høst, så er csp sine varmepotter verdt hver krone. De blir litt svake for året rundt bruk her jeg bor, men de tilbyr ekstremt mye mer varme inn i bilen en hva en får fra j-tubes. Hadde jeg fremdeles bodd i Rogaland, hadde jeg gått for csp sine året rundt  Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #18 på: februar 28, 2011, 21:48:43 pm »

Stemmer det er varme på vår og høst jeg ønsker. Det var godt å ha varme på vestlandsturen i sommer også :-)

Vurderer å kjøpe en brukt nyere bensin varmer, for eksempel:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26282182

Eller en en Propex gass varmer
http://www.propexheatsource.co.uk/HS2000E.php
Ser det er en del på earlybay forumet som har montert slike...

Noen som har erfaring med slikt?
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!