perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« på: desember 12, 2010, 20:52:39 pm » |
|
Ser i en del tråder at det blir tatt opp dette med at repro er dårlige en orginal. Da jeg ryddet i dag tok jeg for morroskyld å veide en av hver. Bildene sier vel sitt: Orginal:
IMG_3589 (Small).JPG (37.96 KB. 360x480 - vist 336 ganger.) Repro:
IMG_3590 (Small).JPG (38.24 KB. 360x480 - vist 326 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
|
« Svar #1 på: desember 12, 2010, 21:51:39 pm » |
|
Det er ikke bare vekta som teller heller. Jeg ble sjokkert når jeg åpnet en av hver! Den originale er tung fordi den er full av "kjøleribber" som gjør den jobben de skal. Reproutgaven er ganske tung den også, men det som er innvendig i den ligner ikke på ribber en gang, bare en klump med tilfeldig deformert alu som ikke gjør stort annet enn å opprettholde vekta.. Moralen er her som i de fleste andre tilfeller: Original VW såfremt det er mulig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #2 på: desember 12, 2010, 21:57:03 pm » |
|
greit å vite.Ser tydelige kjøleribber inne i di jeg har.Ca 1 cm Dype/høye. Da er di kanskje orginal da
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #3 på: desember 13, 2010, 10:47:24 am » |
|
I en eller annen tråd her så ligger det en snitt tegning som viser forskjellen på kjøleribbene. Det var denne jeg hadde i tankene når jeg veide, men nå finner jeg den ikke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lynet
Seniormedlem
Innlegg: 303
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #4 på: desember 15, 2010, 23:32:56 pm » |
|
Her er et bilde av original og repro. Trenger vel ikke forklare hva som er hva....
HotPots.JPG (66.03 KB. 448x336 - vist 338 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
|
« Svar #5 på: desember 16, 2010, 19:45:17 pm » |
|
Får man kjøpt nye orginale varmepotter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #6 på: desember 16, 2010, 19:54:23 pm » |
|
Godt spørsmål. Noen som vet hva slags varmepotter som ble brukt på Mexico-boblene, og hva slags varmepotter man kan få fra den kanten av verden?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
|
« Svar #7 på: desember 16, 2010, 20:13:40 pm » |
|
Fant også dette bildet på TheSamba som viser en original og en repro gjennomskåret. Forskjellen er minst like stor innvendig.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
|
« Svar #8 på: desember 17, 2010, 11:01:21 am » |
|
Skulle ønske at de som produserer varmepotter ennå kunne lage en "German" utgave også. Jeg er sikker på at vi som bruker bobla på vinteren gladelig ville betalt litt mer for å få ei "original" varmepotte.
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #10 på: februar 27, 2011, 10:42:30 am » |
|
et bilde til...
CIMG8321.jpg (80.6 KB. 640x480 - vist 155 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
|
« Svar #11 på: februar 27, 2011, 11:15:19 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
|
« Svar #12 på: februar 27, 2011, 17:11:52 pm » |
|
Men hvordan er profilen på kjøleribbene på "original-kopien" deres i forhold til VW-originalen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #13 på: februar 28, 2011, 08:41:10 am » |
|
Finnes det varmepotter med større dimmensjon en original - som fungerer som varmepotter og ikke bare er et J rør med blikk rundt?? Jeg håper å kunne få litt varme i bussen, men det blir kanskje vanskelig å få til med 40/35.5 ventiler og 76*92mm boring. Noen som har bilder av hvordan CSP sine ser ut inni?
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #14 på: februar 28, 2011, 13:29:31 pm » |
|
Bare pass på at alt er tett, og eventuelt litt magrere blanding og høy tenning, så får du grei effekt i uorginale og. Jeg bruker CSP sine, men de koster rundt 3.000.- for stykket..
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #15 på: februar 28, 2011, 13:32:25 pm » |
|
Finnes det varmepotter med større dimmensjon en original - som fungerer som varmepotter og ikke bare er et J rør med blikk rundt?? Jeg håper å kunne få litt varme i bussen, men det blir kanskje vanskelig å få til med 40/35.5 ventiler og 76*92mm boring. Noen som har bilder av hvordan CSP sine ser ut inni?
Tror de er glatte inni, pga lett å fiske opp igjen de små slangeklemmene til toppdeksellufting.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
|
« Svar #16 på: februar 28, 2011, 14:48:23 pm » |
|
Finnes det varmepotter med større dimmensjon en original - som fungerer som varmepotter og ikke bare er et J rør med blikk rundt?? Jeg håper å kunne få litt varme i bussen, men det blir kanskje vanskelig å få til med 40/35.5 ventiler og 76*92mm boring. Noen som har bilder av hvordan CSP sine ser ut inni?
da kan du holde deg unna csp,,,j tuber med blekk rundt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
|
« Svar #17 på: februar 28, 2011, 19:33:56 pm » |
|
Har du en motor med litt trim som du ønsker og kjøre i alt vær på sommeren samt ønsker og kjøre litt vår og høst, så er csp sine varmepotter verdt hver krone. De blir litt svake for året rundt bruk her jeg bor, men de tilbyr ekstremt mye mer varme inn i bilen en hva en får fra j-tubes. Hadde jeg fremdeles bodd i Rogaland, hadde jeg gått for csp sine året rundt
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #18 på: februar 28, 2011, 21:48:43 pm » |
|
Stemmer det er varme på vår og høst jeg ønsker. Det var godt å ha varme på vestlandsturen i sommer også :-) Vurderer å kjøpe en brukt nyere bensin varmer, for eksempel: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26282182Eller en en Propex gass varmer http://www.propexheatsource.co.uk/HS2000E.phpSer det er en del på earlybay forumet som har montert slike... Noen som har erfaring med slikt?
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
|