|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #451 på: april 08, 2012, 10:04:13 am » |
|
Kirke kaffen har aldri blitt unnagjort så fort som den blir idag... Det samme gjelder nattverden! Greit å få det med seg med tanke på det som senere skal skje på dagen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #452 på: april 08, 2012, 10:42:21 am » |
|
Kirke kaffen har aldri blitt unnagjort så fort som den blir idag... Det samme gjelder nattverden! Greit å få det med seg med tanke på det som senere skal skje på dagen Du får i det minste god anledning til å legge inn en bønn om vellykket oppstart
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
|
|
« Svar #453 på: april 08, 2012, 11:23:41 am » |
|
Godt å se at noen forbereder seg godt til slike viktige hendelser Her skal tydeligvis ikke noe overlates til tilfeldighetene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #454 på: april 08, 2012, 15:23:01 pm » |
|
It's Alive!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #455 på: april 08, 2012, 15:47:30 pm » |
|
It's Alive!
du har ikke tid til og skrive her nå.... video da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #456 på: april 08, 2012, 16:35:05 pm » |
|
Kommer. YouTube prosesserer filmen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #457 på: april 08, 2012, 16:37:04 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
|
|
« Svar #458 på: april 08, 2012, 16:44:43 pm » |
|
Nydelig! Gratulerer! Mulig å høre mer brom brom eller? Jeg synes den går veldig stille eller er det opptak som klarte ikke å fange virkelig lyd? Nå kan du kose med VWåske pils
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #459 på: april 08, 2012, 18:02:21 pm » |
|
Nydelig! Gratulerer! Mulig å høre mer brom brom eller? Jeg synes den går veldig stille eller er det opptak som klarte ikke å fange virkelig lyd? Nå kan du kose med VWåske pils Laster opp noen flere filmer fra et annet kamera. Synes motoren brommer veldig fint. BTW: Så gikk motoren veldig pent. Fikk 4 bar trykk på kald olje, og 2 på varm olje ca. 75 grader. Er utrolig lettet at alt gikk etter planen. Det eneste er at vi har en liten oljelekkasje ved nedre reimhjul. Dette skal selvfølgelig utbedres når motoren skal ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #460 på: april 08, 2012, 18:06:59 pm » |
|
Noen flere filmsnutter. Enjoy!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #461 på: april 08, 2012, 21:49:57 pm » |
|
grættis
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #462 på: april 08, 2012, 22:01:59 pm » |
|
Vildt fedt Eivind!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #463 på: april 08, 2012, 22:04:38 pm » |
|
Takker! Etter å ha hørt og følt på motoren tror jeg at vi nærmer oss den magiske grensen 200 hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
|
|
« Svar #464 på: april 08, 2012, 22:38:16 pm » |
|
Burde vi i det heletatt trenge å spør etter en jokkevideo av responsen? Gratulere med oppstart, hørtes flott og jevnt ut, og godt å se dere valgte å kjøre den inn før jokkinga på video..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #465 på: april 08, 2012, 23:03:05 pm » |
|
Burde vi i det heletatt trenge å spør etter en jokkevideo av responsen? Gratulere med oppstart, hørtes flott og jevnt ut, og godt å se dere valgte å kjøre den inn før jokkinga på video.. Alt gikk som forventet foruten en oljelekkasje ved nedre reinhjul. Ellers er jeg enormt fornøyd med prosjektet. Neste steg er å ta ut motoren. Tømme den for olje, sjekke olja, sjekke filter, sjekke tennplugger, fikse oljelekkasje, dobble ventifjærer å så innkjøring.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #466 på: april 08, 2012, 23:04:41 pm » |
|
Vildt fedt Eivind!
Takk "Dansken"!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #467 på: april 08, 2012, 23:23:42 pm » |
|
Kan det være at den presser olje ut ved reimhjulet pga for mye trykk i blokka?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #468 på: april 08, 2012, 23:46:44 pm » |
|
Kan det være at den presser olje ut ved reimhjulet pga for mye trykk i blokka?
Det er ganske snodig at det lekker der egentlig, men ja det har litt med trykket å gjøre. Men det er ikke for mye trykk. Det pulser fint i åndeboksen, veldig normalt vil jeg si. Men det lekker litt mindre når vi tar av lokket på boksen, så det er tydelig at trykket hjelper oljen ut der. Det sitter sand-seal reimhjul på, og jeg mistenker at det er selve konseptet der som ikke er helt bra. Nå er ikke sand-seal simringen ny, så det kan være noe av problemet. Men jeg tror hovedproblemet er at ringen ikke sitter riktig i forhold til reimhjulet, enten skjevt, eller ute av senter. Vi skal prøve med et vanlig reimhjul og se hvordan det oppfører seg da. Det var samme problem med motoren i fjor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #469 på: april 09, 2012, 08:47:04 am » |
|
noen bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #470 på: april 09, 2012, 09:25:55 am » |
|
Takk Berger.
Jeg kjører også med sand seal på begge mine motorer og samme CSP åndeboks. Jeg opplevde samme lekkasje før jeg utvidet "utgangen" til 26mm.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #471 på: april 09, 2012, 11:07:10 am » |
|
er det borret og plugget oljekanaler på denne blokka? kan det være att reduksjonen til bakerste lager mangler?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #472 på: april 09, 2012, 11:40:36 am » |
|
Det sitter original reduksjonsplugg i denne blokka. Har ikke vært ute.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
|
|
« Svar #473 på: april 09, 2012, 11:58:42 am » |
|
Vi skal prøve med et vanlig reimhjul og se hvordan det oppfører seg da. Det var samme problem med motoren i fjor.
Nå er vel blokken frest ut for å ta den simmeringen dem kaller for sandseal, så ved å ta denne ut og sette på original reimhjul blir klaringen alt for stor og pumpe effekten til reimhjulet forsvinner, vil nok lekke mye mer da..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #474 på: april 09, 2012, 12:07:31 pm » |
|
Vi skal prøve med et vanlig reimhjul og se hvordan det oppfører seg da. Det var samme problem med motoren i fjor.
Nå er vel blokken frest ut for å ta den simmeringen dem kaller for sandseal, så ved å ta denne ut og sette på original reimhjul blir klaringen alt for stor og pumpe effekten til reimhjulet forsvinner, vil nok lekke mye mer da.. Blir å modde den gamle sand seal ringen slik at vi får std klaring
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #475 på: april 09, 2012, 13:53:18 pm » |
|
Mine blokker har bolt on sand seal fra Scat. Funker fint som snus. Men klart, med utette (ikke innkjørte) ringer så kan man så hull i blokken man vil og fortsatt oppleve at den vil kvitte seg med olja. Jeg måtte til slutt gi opp mine Autocraft sylindre og gi dem til noen som hadde en slik fancy Sunnen og mulighetene til å spenne dem opp. Kan si jeg fikk en liten åpenbaring når jeg så hva momentet gjorde med sylinderne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
That's what she said..
|
|
« Svar #476 på: april 09, 2012, 14:56:25 pm » |
|
Mine blokker har bolt on sand seal fra Scat. Funker fint som snus. Men klart, med utette (ikke innkjørte) ringer så kan man så hull i blokken man vil og fortsatt oppleve at den vil kvitte seg med olja. Jeg måtte til slutt gi opp mine Autocraft sylindre og gi dem til noen som hadde en slik fancy Sunnen og mulighetene til å spenne dem opp. Kan si jeg fikk en liten åpenbaring når jeg så hva momentet gjorde med sylinderne.
sorry OT er sandseal noe man bør ha på alle "friserte" veimotorer? har altid hatt fin olje på det jeg har bygget, dette da med org "tettning"
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #477 på: april 09, 2012, 15:43:09 pm » |
|
Jeg mener nå at sand seal er unødvendig så lenge du ikke kjører off-road, rally, ørken race osv. For å sitere en på the samba, "sand seal will keep sand out, but not oil in" ...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #478 på: april 09, 2012, 19:38:13 pm » |
|
Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte! Så nå er det ingen vei tilbake
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
- 1303 -
|
|
« Svar #479 på: april 09, 2012, 19:41:27 pm » |
|
Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte! Så nå er det ingen vei tilbake Tommel opp! Blir artig å se på denne på SCC, har blitt "litt" heftigere i det siste
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
|