november 10, 2024, 21:38:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815904 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #450 på: april 08, 2012, 10:01:18 am »

Kirke kaffen har aldri blitt unnagjort så fort som den blir idag... Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #451 på: april 08, 2012, 10:04:13 am »

Kirke kaffen har aldri blitt unnagjort så fort som den blir idag... Glad

Det samme gjelder nattverden!
Greit å få det med seg med tanke på det som senere skal skje på dagen  Sjokkert
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #452 på: april 08, 2012, 10:42:21 am »

Kirke kaffen har aldri blitt unnagjort så fort som den blir idag... Glad

Det samme gjelder nattverden!
Greit å få det med seg med tanke på det som senere skal skje på dagen  Sjokkert

Du får i det minste god anledning til å legge inn en bønn om vellykket oppstart Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #453 på: april 08, 2012, 11:23:41 am »

Godt å se at noen forbereder seg godt til slike viktige hendelser Glad

Her skal tydeligvis ikke noe overlates til tilfeldighetene
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #454 på: april 08, 2012, 15:23:01 pm »

It's Alive!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #455 på: april 08, 2012, 15:47:30 pm »

It's Alive!
du har ikke tid til og skrive her nå.... video da.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #456 på: april 08, 2012, 16:35:05 pm »

Kommer. YouTube prosesserer filmen.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #457 på: april 08, 2012, 16:37:04 pm »

Se her!



Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #458 på: april 08, 2012, 16:44:43 pm »

Nydelig! Gratulerer! Mulig å høre mer brom brom eller?  Glad Jeg synes den går veldig stille eller er det opptak som klarte ikke å fange virkelig lyd?
Nå kan du kose med VWåske pils Blunker

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #459 på: april 08, 2012, 18:02:21 pm »

Nydelig! Gratulerer! Mulig å høre mer brom brom eller?  Glad Jeg synes den går veldig stille eller er det opptak som klarte ikke å fange virkelig lyd?
Nå kan du kose med VWåske pils Blunker



Laster opp noen flere filmer fra et annet kamera. Synes motoren brommer veldig fint.
BTW: Så gikk motoren veldig pent. Fikk 4 bar trykk på kald olje, og 2 på varm olje ca. 75 grader.
Er utrolig lettet at alt gikk etter planen.
Det eneste er at vi har en liten oljelekkasje ved nedre reimhjul. Dette skal selvfølgelig utbedres når motoren skal ut.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #460 på: april 08, 2012, 18:06:59 pm »

Noen flere filmsnutter. Enjoy!









Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #461 på: april 08, 2012, 21:49:57 pm »

grættis Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #462 på: april 08, 2012, 22:01:59 pm »

Vildt fedt Eivind!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #463 på: april 08, 2012, 22:04:38 pm »

Takker!
Etter å ha hørt og følt på motoren tror jeg at vi nærmer oss den magiske grensen 200 hk Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #464 på: april 08, 2012, 22:38:16 pm »

Burde vi i det heletatt trenge å spør etter en jokkevideo av responsen?  Gliser
Gratulere med oppstart, hørtes flott og jevnt ut, og godt å se dere valgte å kjøre den inn før jokkinga på video.. Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #465 på: april 08, 2012, 23:03:05 pm »

Burde vi i det heletatt trenge å spør etter en jokkevideo av responsen?  Gliser
Gratulere med oppstart, hørtes flott og jevnt ut, og godt å se dere valgte å kjøre den inn før jokkinga på video.. Glad

Alt gikk som forventet Blunker foruten en oljelekkasje ved nedre reinhjul. 
Ellers er jeg enormt fornøyd med prosjektet.
Neste steg er å ta ut motoren. Tømme den for olje, sjekke olja, sjekke filter, sjekke tennplugger, fikse oljelekkasje, dobble ventifjærer å så innkjøring.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #466 på: april 08, 2012, 23:04:41 pm »

Vildt fedt Eivind!

Takk "Dansken"!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #467 på: april 08, 2012, 23:23:42 pm »

Kan det være at den presser olje ut ved reimhjulet pga for mye trykk i blokka?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #468 på: april 08, 2012, 23:46:44 pm »

Kan det være at den presser olje ut ved reimhjulet pga for mye trykk i blokka?
Det er ganske snodig at det lekker der egentlig, men ja det har litt med trykket å gjøre. Men det er ikke for mye trykk. Det pulser fint i åndeboksen, veldig normalt vil jeg si. Men det lekker litt mindre når vi tar av lokket på boksen, så det er tydelig at trykket hjelper oljen ut der. Det sitter sand-seal reimhjul på, og jeg mistenker at det er selve konseptet der som ikke er helt bra. Nå er ikke sand-seal simringen ny, så det kan være noe av problemet. Men jeg tror hovedproblemet er at ringen ikke sitter riktig i forhold til reimhjulet, enten skjevt, eller ute av senter. Vi skal prøve med et vanlig reimhjul og se hvordan det oppfører seg da. Det var samme problem med motoren i fjor.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #469 på: april 09, 2012, 08:47:04 am »

noen bilder


* 1.jpg (128.72 KB, 900x675 - vist 313 ganger.)

* 2.jpg (101.89 KB, 900x675 - vist 343 ganger.)

* 3.jpg (74.68 KB, 900x675 - vist 355 ganger.)

* 4.jpg (96.87 KB, 900x675 - vist 325 ganger.)

* 5.jpg (121.7 KB, 900x675 - vist 345 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #470 på: april 09, 2012, 09:25:55 am »

Takk Berger.

Jeg kjører også med sand seal på begge mine motorer og samme CSP åndeboks. Jeg opplevde samme lekkasje før jeg utvidet "utgangen" til 26mm.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #471 på: april 09, 2012, 11:07:10 am »

er det borret og plugget oljekanaler på denne blokka?
kan det være att reduksjonen til bakerste lager mangler?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #472 på: april 09, 2012, 11:40:36 am »

Det sitter original reduksjonsplugg i denne blokka. Har ikke vært ute.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #473 på: april 09, 2012, 11:58:42 am »

Vi skal prøve med et vanlig reimhjul og se hvordan det oppfører seg da. Det var samme problem med motoren i fjor.

Nå er vel blokken frest ut for å ta den simmeringen dem kaller for sandseal, så ved å ta denne ut og sette på original reimhjul blir klaringen alt for stor og pumpe effekten til reimhjulet forsvinner, vil nok lekke mye mer da..
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #474 på: april 09, 2012, 12:07:31 pm »

Vi skal prøve med et vanlig reimhjul og se hvordan det oppfører seg da. Det var samme problem med motoren i fjor.

Nå er vel blokken frest ut for å ta den simmeringen dem kaller for sandseal, så ved å ta denne ut og sette på original reimhjul blir klaringen alt for stor og pumpe effekten til reimhjulet forsvinner, vil nok lekke mye mer da..

Blir å modde den gamle sand seal ringen slik at vi får std klaring
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #475 på: april 09, 2012, 13:53:18 pm »

Mine blokker har bolt on sand seal fra Scat. Funker fint som snus. Men klart, med utette (ikke innkjørte) ringer så kan man så hull i blokken man vil og fortsatt oppleve at den vil kvitte seg med olja. Jeg måtte til slutt gi opp mine Autocraft sylindre og gi dem til noen som hadde en slik fancy Sunnen og mulighetene til å spenne dem opp. Kan si jeg fikk en liten åpenbaring når jeg så hva momentet gjorde med sylinderne.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #476 på: april 09, 2012, 14:56:25 pm »

Mine blokker har bolt on sand seal fra Scat. Funker fint som snus. Men klart, med utette (ikke innkjørte) ringer så kan man så hull i blokken man vil og fortsatt oppleve at den vil kvitte seg med olja. Jeg måtte til slutt gi opp mine Autocraft sylindre og gi dem til noen som hadde en slik fancy Sunnen og mulighetene til å spenne dem opp. Kan si jeg fikk en liten åpenbaring når jeg så hva momentet gjorde med sylinderne.

sorry OT er sandseal noe man bør ha på alle "friserte" veimotorer? har altid hatt fin olje på det jeg har bygget, dette da med org "tettning"
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #477 på: april 09, 2012, 15:43:09 pm »

Jeg mener nå at sand seal er unødvendig så lenge du ikke kjører off-road, rally, ørken race osv. For å sitere en på the samba, "sand seal will keep sand out, but not oil in" ...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #478 på: april 09, 2012, 19:38:13 pm »

Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte!
Så nå er det ingen vei tilbake  Kult
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #479 på: april 09, 2012, 19:41:27 pm »

Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte!
Så nå er det ingen vei tilbake  Kult

Tommel opp!

Blir artig å se på denne på SCC, har blitt "litt" heftigere i det siste  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!