mai 14, 2024, 20:37:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Viftehus problem!  (Lest 1518 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: mars 07, 2009, 16:16:34 pm »

jeg og kompisen min driver nå og demonterer en AS 1600 blokk som vi skal renovere!
Nå har vi fått løs høyre side på viftehuset, men venstre side sitter enda igjen i ett spjell! hvordan få jeg det løs?
Har sett rundt, men finner ikke riktig skrue...dynamo og alt er ute!

HJELP!

Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #1 på: mars 07, 2009, 16:41:42 pm »

Termostaten?
Loggført

Mob:92245040
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 07, 2009, 16:44:37 pm »

Ja, det er vell kanskje det?
det er nå ett spjell som åpner og lukker seg ettersom vi lirker viftehuset opp og ned...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: mars 07, 2009, 17:12:17 pm »

Du må skru av termostaten på siden under motoren. Kjøp en Haynes bok...
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: mars 07, 2009, 19:39:55 pm »

Kjøp en Haynes bok...

Dette er det råeste svaret jeg ser på underkategorien "Problemløseren"
Problemløseren kunne kanskje vært erstattet med en sticky tråd, som det står:

KJØP REPHÅNDBOK.........


Gulp....
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: mars 07, 2009, 19:59:51 pm »

Du så kanskje ikke at det var 2 setninger i svaret? En der den sansynlige løsningen på problemet ble besvart og en etterpå som hinter litt til at det finnes enkle og billige måter å unngå slike relativt banale problemer.

Og folk lurer på hvorfor flere ikke gidder å svare på tråder á la denne? Jaja...
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 07, 2009, 21:01:36 pm »

Takk for svar, jeg har en sånn manual som jeg ser i, men fikk ikke så mye ut av det, endte med at jeg ringte til anders/vw4ever og han hjalp meg;)

Takk!

Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: mars 08, 2009, 13:20:44 pm »

Jeg vil si at problemløsningssvaret om rephåndboka er bedre enn bare svaret på det aktuelle problemet med viftehuset! I tillegg til å lese seg til svar på viftehusproblem, kan man lese seg til mange andre problem som oppstår når man demonterer og monterer motor for første gang. ...og at man i tillegg kommenterer et slikt tips med "gulp" må jeg bare le av Hæ

Gid jeg hadde en bok før jeg bøyde termostatoverføringen første gang jeg tok av et viftehus.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #8 på: mars 08, 2009, 14:21:04 pm »

En gutt på 14 år har sannsynligvis ikke demontert så mange motorer men lærer forhåpentlig Glad
Loggført

Tlf 92062314
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 08, 2009, 17:56:19 pm »

Som regel før jeg spør, sjekker jeg litt rundt! og som sagt sjekket jeg i en manual jeg har for 1600 motorer, men den fikk jeg lite ut av, og når jeg da opprettet denne tråden var dette svaret jeg ønsket meg
Du må skru av termostaten på siden under motoren.

Ikke verken om eller men, opp eller ned! For sånne diskusjoner synes jeg er veldig unødvendig!
For at det å ha en form for manual ala haynes bok er det ingen tvil om at er lurt!

Mvh Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!