mai 13, 2024, 22:37:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vibrasjon i clutch, -66 1300  (Lest 1651 ganger)
steingrim
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Sarpsborg


Vis profil

« på: mai 29, 2009, 12:14:49 pm »

Etter mange års "siesta" i deler ble bobla mi satt sammen igjen for 4-5 år siden, og etter det har jeg et problem som jeg ikke har funnet ut av. Ved igangkjøring, mens jeg slurer på clutchen, oppstår en tildels kraftig vibrasjon i bakvogna. Har byttet komplett clutch og svinghjulslager - uten at det hjalp. Mener også at slakken i clutchwiren er stor nok (mange nevner dette når jeg forklarer sit). Føler også at noe er litt løst når jeg kjører over krappe dumper. Hva kan dette skyldes? Motorfester? Foringer? Kan noen hjelpe meg å finne flere alternative løsninger?

Stein Grimsrud
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mai 29, 2009, 19:31:04 pm »

Jeg tror du bør prøve med en annen kløtsjdisk. Var disken og svinghjuet helt ren for belegg/olje?
Loggført
Leppaleif
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Bodø



Vis profil
« Svar #2 på: mai 31, 2009, 13:23:36 pm »

Hei.....

Du må mest sannsynelig shimse ut wiren fra innfestet til wiren,ca 1cm.Da skal problemet være løst,hadde samme problem på bobla mi.Interesant å få tilbakemelding om det løste problemet ditt.

Mvh Leif Jørgen
Loggført
Leppaleif
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Bodø



Vis profil
« Svar #3 på: mai 31, 2009, 13:31:40 pm »

Hei igjen..

Liten feilskriving,mente strømpen til wiren skal shimses ut fra innfeste
Loggført
steingrim
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Sarpsborg


Vis profil

« Svar #4 på: juni 10, 2009, 19:55:05 pm »

Hei igjen. Tok litt tid før jeg fikk prøvd ut det du sa. Men problemet later til å fortsette. Men når du sier 1 cm, så mener du at buen på strømpen skal være så stor? Ikke at jeg skal shimse ut 1 cm med skiver? Da blir jo bøyen på strømpa veldig stor - ifølge manualen skal bøyen være 25-45 mm, og hos meg ligger den innenfor dette spennet.
Jeg tror jo at det er noe annet, og må snart få fagfolk til å hjelpe meg, tror jeg. Andre ideer?

Stein
Loggført
øystein
Medlem
***
Innlegg: 211
Bosted: vinje


Hvor gammel kan ei folkevogn bli?


Vis profil
« Svar #5 på: juni 10, 2009, 20:24:28 pm »

Løse girkasse fester er nokk problemet
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: juni 11, 2009, 06:08:57 am »

Jeg har opplevd å få komplett ny clutch med kast i trykkplata - da vibrerte hele bilen ved sluring på clutchen så verden ble utydelig.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!