mai 04, 2024, 15:05:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering Av Puma forstilling 69mod.  (Lest 2115 ganger)
Lille-Blå
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: 6272 Hildre



Vis profil
« på: april 05, 2013, 17:14:22 pm »

Hei. Jeg lurer på om det er noen som kan litt mer en meg når det gjelder å justere  puma forstilling opp og ned.
Det jeg har gjord er å jekke bilen opp til at dekka nesten er fra bakken. Deretter skrudd opp de to mutterne som er justeringen på forstillingen. Så langt så greit. Når du nå, ser forstillingen framant ifrå, er bolten som mutteren sitter på helt nede. Likeså den bolten oppe. Det som er problemet videre er at jeg greier ikke å få denne bolten videre opp i sporet, som fører til at bilen blir lavere. virker som om den har gått i lås? Hæ Har i same operasjon smurt godt med fett på smøre niplene på forstillinga nå i etterkant av forsøket. Var nok på tide å smøre den ja. Kan det ha noe med saken å gjøre Hæ Har ikke prøvd igjen etter smørring. Har kjørt 4 mil nå i etterkant.
håper at det var noenlunde forståelig.
Er det noen der ute som kan mene noe om dette?
 
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: april 05, 2013, 18:34:42 pm »

Da sitter sikkert bærearmene dine fast eller at den plata med tenner som sitter bak den innerste mutter'n låser i sporene.
Loggført

Mvh
Reiel
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: april 05, 2013, 18:42:05 pm »

... bolten som mutteren sitter på helt nede.

 .... opp i sporet, som fører til at bilen blir lavere.
 

Blir det ikke motsatt da? Siden mutter/bolt er i bunn av sporet er bilen på det laveste og tar du den opp i sporet blir bilen høyere?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #3 på: april 05, 2013, 20:07:22 pm »

... bolten som mutteren sitter på helt nede.

 .... opp i sporet, som fører til at bilen blir lavere.
 

Blir det ikke motsatt da? Siden mutter/bolt er i bunn av sporet er bilen på det laveste og tar du den opp i sporet blir bilen høyere?



Stemmer dette, er hvertfall sånn på min 73 modell...

Å skal du den lavere eller høyere....kan jo være demperene dine som har feil lengde ...
« Siste redigering: april 05, 2013, 20:10:40 pm av Lassen » Loggført
Lille-Blå
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: 6272 Hildre



Vis profil
« Svar #4 på: april 05, 2013, 20:10:13 pm »

Takker for innspill Glad
Jeg kjører nå med bolten helt nede. Da er det god klaring mellom hjul hjulbue. Det sitter to mutrer på denne bolten, med en taggete plate innerst. Når jeg har skrudd ut begge mutrene kommer også den taggete plata også. Når dette gjøres er det ingen penning.
Så situasjonen er at bolten er i bunn uten press på bolten.  bobla er høg framme.
Loggført
Lille-Blå
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: 6272 Hildre



Vis profil
« Svar #5 på: april 05, 2013, 20:22:39 pm »

Reiel, mener at muligens bære  armene er fast. Jeg prøvde også å jekke bilen så høgt at jeg fikk sette noen støttebein under demperene, og deretter slippe jekken rolig ned. Under denne prosessen bevegde bære armene seg helt i bunn.
jekken slippes så langt ned at bilen henger på støttene beinene med bære armene helt oppe. Støtdemperene er da helt inne.
Loggført
Lille-Blå
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: 6272 Hildre



Vis profil
« Svar #6 på: april 05, 2013, 20:28:48 pm »

Lasse, mener at demperne kan være feil. Når jeg kjøpte bilen var den blodsenket. Hevet den maks da, og nå vil jeg ha den litt ned igjen.
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #7 på: april 05, 2013, 22:55:53 pm »

Lasse, mener at demperne kan være feil. Når jeg kjøpte bilen var den blodsenket. Hevet den maks da, og nå vil jeg ha den litt ned igjen.

Viss du byttet til lengre dempere når du hevet, så må du bytte til kortere når du skal ned igjen.... Blunker
Loggført
Lille-Blå
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: 6272 Hildre



Vis profil
« Svar #8 på: april 06, 2013, 08:26:10 am »

Ok. Jeg har ikke byttet de da jeg hevet den, men kan det være de som nå gjør at jeg ikke for det til Hæ
 
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!