mai 04, 2024, 17:01:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som har løftet en boble etter taket?  (Lest 1003 ganger)
Rick
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Troms, 1.3 mil bortenfor verdens ende



Vis profil
« på: juli 07, 2013, 12:01:45 pm »

Som topic sier, noen som har løftet en boble etter taket?
Skal ha flyttet en komplett bil, og i dag har jeg ingen som kan hjelpe meg litt..

"Stor" traktor har jeg tilgjengelig, så tenkte jeg skulle bare løfte den opp i traktor hengeren å kjøre den hjem istedenfor å vente til i morgen å taue den. Noen som har prøvd å bare legge en stropp inni døråpningene (selvsagt med dørene åpne) også løfte bobla? Den er jo ikke så tung, og såpass sterk må da taket være på de? :p

Hadde bilen bare hadd støtfangeren fremme hadde jeg bare brukt den for å løfte etter også kjørt bilen som en tilhenger hjem, men det er dessverre ikke ett valg.
Loggført

Mvh.
Rikard Olsen
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: juli 07, 2013, 12:22:06 pm »

Kan løfte den som du beskriver men du får litt oppretting etterpå  Blunker

Om støtfanger'n hadde vært der, ville den blitt ødelagt den også...

MEN om du har lange gafler til lasteapperatet ditt, kan du løfte den under. Da skjer det ingenting  Glad
Loggført

Mvh
Reiel
Rick
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Troms, 1.3 mil bortenfor verdens ende



Vis profil
« Svar #2 på: juli 07, 2013, 12:30:03 pm »

Ville helst unngå mye oppretting, derfor jeg skulle høre om noen hadde prøvd før jeg bare løftet og ødela mer enn nødvendig.

Får se om jeg har noe stål jeg kan ligge å slenge jeg kan forlenge gaflene med, eller bare vente til i morgen så jeg kan få noen til å sitte bak ratte på bobla også bare taue den en liten kilometer hjem Glad


Blir mer og mer sikkert at jeg trenger å investere i en bilhenger, bestandig mye bry å hente biler som ikke starter å går.
Loggført

Mvh.
Rikard Olsen
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #3 på: juli 07, 2013, 14:31:14 pm »

Kan du ikke kjøre noen 4x4 boks under hele bilen, lange rundstropper å løfte hele bilen slik....?
Loggført
Rick
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Troms, 1.3 mil bortenfor verdens ende



Vis profil
« Svar #4 på: juli 07, 2013, 14:41:35 pm »

Hadde ikke noe egnet for å lage en løfte rig av, har bare noen veldig tykke H-bjelker liggende men de er for gode til å kappe opp til dette formålet. Skal se om jeg greier å kjøre gaflene under rompa på bilen, også bare "puffe" den hjemover den lille kilometeren jeg skal. Vist ikke det går, så får jeg vel pent bare vente til i morgen også få noen til å styre mens jeg tauer Glad
Loggført

Mvh.
Rikard Olsen
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #5 på: juli 07, 2013, 16:11:58 pm »

vent til i morgen du
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!