mai 22, 2024, 13:25:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tynn eller Tjukk radiator?  (Lest 1465 ganger)
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« på: august 31, 2011, 13:40:27 pm »

er jo litt og banne i kirka det her,,, men va er best og montere foran i bobla.. bør den være tynn eller tjukk for og få mer kjøleveske?? noen som har noen meninger? Hæ
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 31, 2011, 15:22:31 pm »

WBX eller noe annet..? hvordan skal du montere den? stående? liggende? skrå?
samt om du skal borre hull i panser etc..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2011, 15:57:56 pm »

jeg hadde tenkt og evt ha den stående.. me hull i "frontplata"..
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 31, 2011, 16:02:34 pm »

WBX motor?

bruk en rasiator som kjøler raskt, siden du ikke vil få like mye luft igjennom frontplaten som en vanlig bil
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #4 på: august 31, 2011, 16:19:12 pm »

en rasiator altså.. okay..får lete etter det da:) er en wankel.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 31, 2011, 16:22:46 pm »

hehe

radiator ja.. lykke til Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #6 på: august 31, 2011, 17:43:26 pm »

hehe..jada.. skjønte det..Glad men vist den da skal kvitte seg me varmen fort, bør den kansje være tynn me vifte/er??hmmm..
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 31, 2011, 18:04:31 pm »

vifte er sikkert smart ja.. og tynn alu kanskje!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 31, 2011, 19:31:11 pm »

det går vel på total "volum"?? . BxHxD
men tipper vel en tynnere radiator med større BxH kjøler bedre
enn en tykkere med mindre BxH
selvom de har samme VOLUM
har du en gitt BxH så kjøler vel en tykkere radiator best



tror jeg da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #9 på: august 31, 2011, 21:00:04 pm »

takker for innspill jørn Glad tror jeg skal få laga en på max b ganger h, også tykk som mulig.finnes vel opp til 53mm som jeg har sett hvertfall..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!