mai 03, 2024, 14:09:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: (Løst) Spissing bak – IRS  (Lest 1562 ganger)
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« på: mai 31, 2013, 10:46:36 am »

Stakk en tur på verksted for å få 4-hjuls-kontroll på 1302en min her om dagen, siden jeg har bytta fôringer i forstillinga + endeledd og styra litt med høyda bak, og da jeg kom for å hente bilen min fikk jeg beskjed om at de ikke fikk justert bak (og dermed ikke foran heller) fordi den satt som støpt. Videre fikk jeg beskjed om at jeg måtte plukke fra hverandre og pusse og smøre mellom fjærplata og der den er festa (mot hjulet/diagonalstaget). Det er jo greit nok, men jeg trodde kanskje man måtte løsne noe i forbindelse med diagonalstaget også for å kunne justere spissinga bak? Jeg har jo, tross alt hatt det fra hverandre ved fjærplata flere ganger (både i forbindelse med heving/senking og bytte av deksel+fôringer til fjærplate) Er det i så fall sånn at jeg burde be verkstedet huske å løsne på diagonalstaget også neste gang?

Jeg veit det blei litt rotete, men jeg vil gjerne ha alt mitt på stell neste gang, fordi jeg har ikke råd til å betale 1650,- for ingen ting igjen Trist
« Siste redigering: juni 01, 2013, 09:53:53 am av Auen » Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: mai 31, 2013, 11:29:57 am »

Det er ikke flere justeringsmuligheter enn de tre boltene i fjærplata.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #2 på: mai 31, 2013, 18:43:23 pm »

Så det er ingen andre ting å løsne enn de tre skruene når man justerer spissinga?
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: mai 31, 2013, 18:49:43 pm »

stemmer, det er avlange hull i fjørplata som man kan justere spissinga med.
Loggført
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #4 på: mai 31, 2013, 19:01:50 pm »

Oki. Da må jeg bare spørre om én ting til. Jeg syns det var så strevsomt å få fjærplata inn "bak" diagonalstaget, og for å få hjulet langt nok ned til å feste skruene måtte jeg humpe oppå trommelen. Jeg har vel montert det riktig når jeg har montert det slik? (fjærplata "bak")

...og ikke slik (fjærplata "foran"):

Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #5 på: mai 31, 2013, 21:21:32 pm »

Det ser rett ut på det siste bildet visst du har dobbel fjærplate.Det har jeg på min.løsnet boltene litt og satte en jekk vi har på skadeavdelingen i mellom og fikk spissinga der den skulle være.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #6 på: juni 01, 2013, 09:53:02 am »

Okei. Jeg har bare enkel fjærplate Blunker Men da prøver jeg å pusse litt anleggsflater og sender ikke inn bilen til ny hjulkontroll før jeg klarer å endre på spissinga selv. Takk for hjelpa, folkens Glad
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!