mai 04, 2024, 18:01:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Verktøyvogner... Det er så mange å velge i!  (Lest 24500 ganger)
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« på: desember 26, 2008, 23:46:55 pm »

Lurer litt på dette med verktøyvogner/skap.
Det er mange flotte skap ute på markedet, og mange "fine" tilbud.

TengTools eller MACTools er veldig, veldig bra (slik jeg har forstått) - dette gjenspeiles jo også i prisen.

Men hvordan stiller f.eks. produktene fra Garage15 seg for en amatør, som ikke ønsker å bruke for mye penger på proffverktøy?

Kanskje noen av dere har en mening, tips eller triks og komme med?
- Har også vurdert å handle et tomt skap, og fylle opp med nødvendigheter som ikke kan henges på veggen:





Takker for hjelp og triks!
Loggført

... it's an adiction ... 
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1 på: desember 27, 2008, 08:53:30 am »

Jeg kjøpte en hos claes olson for 2 år siden. Denne kostet 2000kr og hadde 8 skuffer. Den funker prima
Loggført
animal
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #2 på: desember 27, 2008, 11:29:03 am »

Bauhouse har noen fine vogner til salgs.

ligner litt på TengTools vognene, selv om det er Bauhouse kvalitet da  Rekker tunge
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: desember 27, 2008, 12:04:09 pm »

europris har en tom vogn av fin størrelse til 700-800kr
Har den selv og veldig fornøyd Osteaktig
Loggført

Skimmy
Medlem
***
Innlegg: 116
Bosted: Storforshei



Vis profil
« Svar #4 på: desember 27, 2008, 23:06:57 pm »

har denne selv, kjøpte fult utstyrt med verktøy. er storfornøyd, koster litt med det er værdt det

Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #5 på: desember 27, 2008, 23:14:22 pm »

Den eneste rette verktøyvogna for entusiasten må være denne Blunker
Disse ble brukt på VW-verkstedene i de gode gamle dager Glad


* 256932[1] (Medium).jpg (58.65 KB, 800x745 - vist 1053 ganger.)
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Skimmy
Medlem
***
Innlegg: 116
Bosted: Storforshei



Vis profil
« Svar #6 på: desember 27, 2008, 23:25:32 pm »

tar ikke eg helt feil har eg ei sånn ei ståanes på verktede, bare litt mere rusten enn den dær:p
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: desember 28, 2008, 14:54:06 pm »

Denne som er litt nedpå sida her ser ivertfall bra ut: http://www.fossdal.no/index.php?mapping=5
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Buggy
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #8 på: desember 28, 2008, 16:02:42 pm »

Garage15 har fine skap, ordentlig stål(ikke blekk som hos europris), og gode hjul og skinner. Anbefales, mye for pengene Glad
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: desember 28, 2008, 18:40:01 pm »

Sikkert ikke beste kvaliteten, men selve skapet virker fint og kan lett suppleres med verktøy fra biltema.

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=13951383&StuntID=
http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=14644416&StuntID=

Har selv kjøpt det siste der og er litt spent på hvordan det er.

Kjøpte også en av denne. Ikke for innholdet, men selve reolen. For 700kr så må den være fin for å oppbevare kabelsko, klips osv
http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=13877445&StuntID=

Jeg bruker hovedsaklig dette skapet, men har så mye verktøy i løsvekt at det frister med et par skap fra disse garage15 for å få litt orden. Skapet og verktøyet fra KCL er kinavare, men kvaliteten er det ikke vært noe å si på forløpig. Kanskje ikke det jeg ville valgt om jeg var mekaniker til daglig, men mer enn godt nok for hobby og semiproff Glad

http://kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=258764&table=PRODUCT

« Siste redigering: desember 28, 2008, 18:44:14 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #10 på: desember 28, 2008, 19:23:45 pm »

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19247210

Her er skapet(underdelen) jeg kjøpte hos clas ohlson. Dette fungerer veldig godt til den prisen. Har brukt dette aktivt i to år uten noe problemer. Jeg vurderer å kjøpe ett til og sette ved siden av det andre. Dette gir en flott arbeidsbenk. Jeg er noe over middels intressert i verktøy og har fylt det opp med mye forskjellig håndverktøy. Jeg kjøpte en god del Teng-Tools sett til dette skapet. Men ble meget skuffet over kvaliteten. Pipesettene deres er iallefall de dårligste jeg har brukt. Resten var av grei kvalitet. Jeg er en rotekopp og surrer lett bort verktøy. Jeg kjøper derfor alt av enkelt håndeverktøy på Biltema. Det er defintivt mest for pengene. Når det gjelder Pipeverktøy kjøpte jeg 3sett i forskjellige størrelser av merket King Tony på Torshov for 8år siden. Dette er virkelig gode sett til en billig penge. Men aner ikke hvem som forhandeler det nå lenger.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: desember 28, 2008, 19:53:49 pm »

Den underdelen fra clas ser helt lik ut som den jeg har fra KCL og er sikkert laget på samme fabrikken. Jeg har veldig god erfaring med Kamaza pipesett. Jeg er sterk motstander av 1/2" pipesett og skrur bare med 3/8". Mye smidigere å skru med. Må jeg til med tung redskap så har jeg et billig 1" sett liggende. Jeg har også kjøpt masse håndverktøy hos biltema. men mest spesielle ting som girkassenøkkler osv. Bits er også veldig billig på tema og de holder like bra som wurth og andre merker. Hos torshov er luftverktøy billig og litt bedre enn biltema. De har bl.a gebe som er ok hobbyverktøy.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #12 på: desember 28, 2008, 19:59:35 pm »

Ja kan se ut som skapene er de samme. Når det gjelder luftverktøy er det vel bare å kjøpe dyrest mulig vel. De bruker vel mindre luft enn billigere, ergo mer effektivt. Nå har ikke jeg mye luftverktøy, men har lyst på masse der også
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #13 på: desember 28, 2008, 20:07:16 pm »

Alle de skapene som er avbildet her kommer fra samme fabrikk. Bare andre farger. Også Teng Tools. Det viktigste er vel at man vurderer sitt eget bruk. Trenger jeg en lufttrekker til 2000,- eller er det greit med en til 499,-? Dette kan jo diskuteres til det uendelige, men at det er store forskjeller er det ingen tvil om!
Loggført

Mvh

Marius
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: desember 28, 2008, 20:11:56 pm »

Ja kan se ut som skapene er de samme. Når det gjelder luftverktøy er det vel bare å kjøpe dyrest mulig vel. De bruker vel mindre luft enn billigere, ergo mer effektivt. Nå har ikke jeg mye luftverktøy, men har lyst på masse der også

Visse saker kjøper jeg ikke billig. Luftsag og muttertrekker f.eks bør være av skikkelig kvalitet. Men rettsliper, sørv osv er greit å kjøpe billig.

Jeg leter etter en billig kompressor som produserer 7-800 liter. Er noe innimellom på finn. Men ofte for dyrt til mitt budsjett.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #15 på: desember 28, 2008, 20:13:53 pm »

Stemmer det....elsker slike utsagn Glad

Bits er også veldig billig på tema og de holder like bra som wurth og andre merker.
Loggført

Mvh

Marius
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #16 på: desember 28, 2008, 20:45:04 pm »

Stemmer det....elsker slike utsagn Glad

Bits er også veldig billig på tema og de holder like bra som wurth og andre merker.

Holder like dårlig, mener du vel? Har et bitssett fra Btema, dro de rett av (Torxbits). Restene står i kalipern ennå ( ikke på bobla). Tør ikke kjøpe Biltema-bits mer.
Anbefaler Wera bits. Fåes kjøpt bl.a. på TESS ( har jobbet på Tess før, og veit hvorfor de begynte med Wera-bits. Og Wera er tyske).

Ellers når du kjøper verktøyvogn, kjøp en hvor du bare kan åpne en skuff om gangen. Folk har brekt bein/føtter hvis de har åpnet for mange skuffer på en gang, med mye vekt i. Da kommer vogna fort mot deg!

Når du skal kjøpe muttertrekker, sjekk hvor høyt moment den drar med. Jeg kjøpte en Elektra Beckum (Metabo) for ca 1200,- som gir 715 NM, og vil aldri ha noe med mindre moment. Til sammenligning ligger vel den beste på Biltema på 343 NM (1/2"), altså halvparten. Man får altså det man betaler for.
Men ellers har jeg mye verktøy fra Biltema, som er bra nok. Man må bare supplere med bedre verktøy når det trengs.
« Siste redigering: desember 28, 2008, 21:17:36 pm av kjells » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #17 på: desember 28, 2008, 21:01:01 pm »

på KCL skapet mitt går kun èn skuff å åpne av gangen. Tipper det samme gjelder skapet fra clas.

Jeg har ikke forsøkt så mye mer enn PH2 og PH3 bits fra tema og de fungerer helt ypperlig. Men kan nok hende at torx er dårligere fra tema. Wera her jeg kun kjøpt i et par små lommesett en gang. Bits har en evne til å bli borte for meg før jeg rekker å slite de ut Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #18 på: desember 28, 2008, 21:12:54 pm »

Ja kan se ut som skapene er de samme. Når det gjelder luftverktøy er det vel bare å kjøpe dyrest mulig vel. De bruker vel mindre luft enn billigere, ergo mer effektivt. Nå har ikke jeg mye luftverktøy, men har lyst på masse der også

Visse saker kjøper jeg ikke billig. Luftsag og muttertrekker f.eks bør være av skikkelig kvalitet. Men rettsliper, sørv osv er greit å kjøpe billig.

Jeg leter etter en billig kompressor som produserer 7-800 liter. Er noe innimellom på finn. Men ofte for dyrt til mitt budsjett.
Men rettsliper, sørv osv er greit å kjøpe billig..Her er det også STOR forskjell!!!
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #19 på: desember 28, 2008, 21:23:50 pm »

på KCL skapet mitt går kun èn skuff å åpne av gangen. Tipper det samme gjelder skapet fra clas.

Jeg har ikke forsøkt så mye mer enn PH2 og PH3 bits fra tema og de fungerer helt ypperlig. Men kan nok hende at torx er dårligere fra tema. Wera her jeg kun kjøpt i et par små lommesett en gang. Bits har en evne til å bli borte for meg før jeg rekker å slite de ut Glad

Det er ikke på skrutrekkerbitsene man merker dårlig kvalitet først, det er på torx og unbrako. Man vil ikke at en m8 eller m10 unbrako skal dras av med  vanlig 1/2" skralle, men med dårlige bits, ingen problem. Problemet ligger i at stålet enten er for sprøtt (knekker) eller for seigt ( bøyer seg og knekker).

Ellers merker jeg en forskjell på fastnøkler. Før jeg begynte i Tess, hadde jeg ikke noe forhold til Usag, men de har mange bra produkter (Usag eies av Facom, som også eier Snap-On). Bitsene var dog ikke helt i klasse med Wera.
Men, etter jeg sluttet i Tess, og har jobbet som mekaniker og brukt bl.a. Usag fastnøkler, har jeg faktisk enkelte ganger måttet leite opp en Usag fastnøkkel, fordi den er smal og nett i kjeften. Da blir de fleste konkurrentene faktisk klumpete og ubrukelige. Det må tillegges at den siste versjon Usag fastnøkler, vissnok er lik Snap-on (og Facom) sitt.

Jeg regner ikke Tengtools som sammenlignbar kvalitet med Usag. Mer som Tess sitt eget merke, Polar.
« Siste redigering: desember 28, 2008, 21:41:44 pm av kjells » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #20 på: desember 28, 2008, 22:01:06 pm »

Jeg har kikket litt på 3-4 forskjellige merker verktøy, da bla:
- Bacho, som er dyrt og smidig, samt godt og god garanti. Produktene ser veldig solide ut og har mange gode referanser.
- IronSide, som er hakket billigere, og med piper som har "anti avrundere" på pipene, en genial pattentert oppfinnelse som gjør at du aldri ødelegger hjørnene på f.eks. hjulbolter. God garanti og veldig fin pris - funker utmerket for amatøren.
- Polaris, fra Tess, knallfint verktøy, omtrent samme pris som IronSide og livstidsgaranti. Masse fint verktøy.
- Biltema, alt er så billig at du har råd til å kjøpe nye nøkler etc dersom noe ryker. Og med 10 års garanti har du verktøy i laaang tid!

Jeg har bestemt meg for å handle skraller fra IronSide, pga den "anti rundehjørne" oppfinnelsen - og skrallenøkler fra IronSide eller Bacho pga smidighet, og størrelse - samt under 5% bevegelse før du kan trekke til igjen. Dvs at du kan skru med 5% bevegelse på skrallenøkkelen, istedet for f.eks. 15% hos andre leverandører.

I bunn og grunn tror jeg det kommer mye ann på hvilket verktøy du liker å jobbe med...
Det meste er vell likt for oss amatører?
TengTools er altfor dyrt for meg, og de har jo en livstidsgaranti de også.

La for all del diskusjonen rulle videre, ang verktøy og vogner - det er veldig bra å lese hva folk mener!
Loggført

... it's an adiction ... 
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #21 på: desember 28, 2008, 22:38:46 pm »

Jeg har bestemt meg for å handle skraller fra IronSide, pga den "anti rundehjørne" oppfinnelsen - og skrallenøkler fra IronSide eller Bacho pga smidighet, og størrelse - samt under 5% bevegelse før du kan trekke til igjen. Dvs at du kan skru med 5% bevegelse på skrallenøkkelen, istedet for f.eks. 15% hos andre leverandører.

Biltema har ivertfall 5o bevegelse på sine skrallenøklar, aka microlock: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=828&iItemId=79897

Og dei har tilogmed roundcorner-fatning: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=998&iItemId=133220
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #22 på: desember 28, 2008, 23:59:06 pm »



Men rettsliper, sørv osv er greit å kjøpe billig..Her er det også STOR forskjell!!!

Til hobbybruk så er det mer enn godt nok. Har brukt rettsliper og sørv av billig kvalitet i mange år og det har fungert ypperlig. Men til daglig bruk så er det helt klart å foretrekke noe bedre. Ønsker man kun det beste så får man sitte på gjerdet å vente på tilbudene og kjøpe litt og litt Glad Men en proff luftsag til 5000 kr har de færreste hobbyopprettere bruk for. Det holder med en fra ampro el.l til 1-2000 kr. Etter min mening Glad

Vi har et lite utvalg luftverktøy fra Grex og PorterCable som holder veldig høy kvalitet og har en fornuftig pris. http://installbay.no/index.php?cPath=67_81
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #23 på: desember 29, 2008, 00:13:30 am »



Men rettsliper, sørv osv er greit å kjøpe billig..Her er det også STOR forskjell!!!

Til hobbybruk så er det mer enn godt nok. Har brukt rettsliper og sørv av billig kvalitet i mange år og det har fungert ypperlig. Men til daglig bruk så er det helt klart å foretrekke noe bedre. Ønsker man kun det beste så får man sitte på gjerdet å vente på tilbudene og kjøpe litt og litt Glad Men en proff luftsag til 5000 kr har de færreste hobbyopprettere bruk for. Det holder med en fra ampro el.l til 1-2000 kr. Etter min mening Glad

Vi har et lite utvalg luftverktøy fra Grex og PorterCable som holder veldig høy kvalitet og har en fornuftig pris. http://installbay.no/index.php?cPath=67_81

Mulig det er som du sier. men forskjellen er som en høytaler fra europris og fra deg resultatet blir bedre med en fra deg ville jeg tro. wurth selger planslipere(sliperondel) som er bra for ca 1700kr tror jeg. Har selv en fra snap on kostet 1500kr. Blunker
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #24 på: desember 29, 2008, 00:21:38 am »



Men rettsliper, sørv osv er greit å kjøpe billig..Her er det også STOR forskjell!!!

Til hobbybruk så er det mer enn godt nok. Har brukt rettsliper og sørv av billig kvalitet i mange år og det har fungert ypperlig. Men til daglig bruk så er det helt klart å foretrekke noe bedre. Ønsker man kun det beste så får man sitte på gjerdet å vente på tilbudene og kjøpe litt og litt Glad Men en proff luftsag til 5000 kr har de færreste hobbyopprettere bruk for. Det holder med en fra ampro el.l til 1-2000 kr. Etter min mening Glad

Vi har et lite utvalg luftverktøy fra Grex og PorterCable som holder veldig høy kvalitet og har en fornuftig pris. http://installbay.no/index.php?cPath=67_81

Mulig det er som du sier. men forskjellen er som en høytaler fra europris og fra deg resultatet blir bedre med en fra deg ville jeg tro. wurth selger planslipere(sliperondel) som er bra for ca 1700kr tror jeg. Har selv en fra snap on kostet 1500kr. Blunker


Ikke uenig med deg og kunne godt tenke med super kvalitet på alt verktøyet mitt Glad Men for en som skal gjøre en liten rustsveising i ny og ne så vil jeg tro tema, eller torshov verktøyet holder mål. Blir som en som bare skal høre på nyhetene på radioen. Han trenger ikke 3-veis fronthøyttalere, bass og forsterkere Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #25 på: desember 29, 2008, 00:25:21 am »



Men rettsliper, sørv osv er greit å kjøpe billig..Her er det også STOR forskjell!!!

Til hobbybruk så er det mer enn godt nok. Har brukt rettsliper og sørv av billig kvalitet i mange år og det har fungert ypperlig. Men til daglig bruk så er det helt klart å foretrekke noe bedre. Ønsker man kun det beste så får man sitte på gjerdet å vente på tilbudene og kjøpe litt og litt Glad Men en proff luftsag til 5000 kr har de færreste hobbyopprettere bruk for. Det holder med en fra ampro el.l til 1-2000 kr. Etter min mening Glad

Vi har et lite utvalg luftverktøy fra Grex og PorterCable som holder veldig høy kvalitet og har en fornuftig pris. http://installbay.no/index.php?cPath=67_81

Mulig det er som du sier. men forskjellen er som en høytaler fra europris og fra deg resultatet blir bedre med en fra deg ville jeg tro. wurth selger planslipere(sliperondel) som er bra for ca 1700kr tror jeg. Har selv en fra snap on kostet 1500kr. Blunker


Ikke uenig med deg og kunne godt tenke med super kvalitet på alt verktøyet mitt Glad Men for en som skal gjøre en liten rustsveising i ny og ne så vil jeg tro tema, eller torshov verktøyet holder mål. Blir som en som bare skal høre på nyhetene på radioen. Han trenger ikke 3-veis fronthøyttalere, bass og forsterkere Blunker

 Tror jeg ville gått for den fra torshov, kjøpte en fra tema den har et nytt liv på taranrød nå Osteaktig
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #26 på: desember 29, 2008, 10:54:27 am »

Når det gjelder skraller, har f.eks. Usag 2 typer, en med 72 tenner og en med 32 tenner.
Til sleggemekanikk  bruker man den med 32 t, til finmekanikk bruker man den med 72 t, sånn kort fortalt.
Det er fordi tennene er mye sterkere på den som har 32 t, og tåler mer juling.
Og husk at de veiledende (villedende) prisene hos Tess går det an å få gode rabatter på, særlig hvis du jobber i et firma med avtale.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #27 på: desember 29, 2008, 11:10:59 am »

Og husk at de veiledende (villedende) prisene hos Tess går det an å få gode rabatter på, særlig hvis du jobber i et firma med avtale.


Det koster nesten penger å gå inn døra hos tess. For en som ikke har avtale så er prisene like ille som hos wurth. Et firma som har en helt på tryne prispolitikk. Jeg har 80% rabatt på slipemateriell der. På festemateriell så har jeg mellom 30 og 60% rabatt. Kemikalier ca 40% osv osv. Da er det noe som ikke stemmer med de villedende prisene mener jeg. For meg er det klinkende likegyldig hvor stor eller liten rabatten er. Det er hva som står på regninga som teller. Dessverre er det fortsatt alt for mange som gleder seg over rabatter Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #28 på: desember 29, 2008, 12:39:22 pm »

Og husk at de veiledende (villedende) prisene hos Tess går det an å få gode rabatter på, særlig hvis du jobber i et firma med avtale.


Det koster nesten penger å gå inn døra hos tess. For en som ikke har avtale så er prisene like ille som hos wurth. Et firma som har en helt på tryne prispolitikk. Jeg har 80% rabatt på slipemateriell der. På festemateriell så har jeg mellom 30 og 60% rabatt. Kemikalier ca 40% osv osv. Da er det noe som ikke stemmer med de villedende prisene mener jeg. For meg er det klinkende likegyldig hvor stor eller liten rabatten er. Det er hva som står på regninga som teller. Dessverre er det fortsatt alt for mange som gleder seg over rabatter Glad

Det var mange sentralgitte priser i Tess som ga oss ansatte hodepine. Men en ting vil jeg si, siden du nevner slip.
Pferd slip er kjempe! En SG-elastik kutteskive f.eks. Et verft på vestlandet skulle velge hvilket kutteskiver de skulle bestille inn, så de tok 5 aktuelle konkurrenter, alle av kjent fabrikat. Så tok de ei rustfri stålplate, og så hvor lenge skiva holdt før den var utslitt. SG-Elastik skar 2,5 gang så langt som nærmeste konkurrent! Og med minst vibrasjoner i vinkelsliperen. Så Tess har endel produkter av kjempekvalitet, som gjenspeiles (litt) i prisene.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #29 på: desember 29, 2008, 13:30:57 pm »

http://www.verktygsboden.se/       Artnr: 76415  mye billigere enn f.eks. Teng Tools
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!