mai 04, 2024, 10:40:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbo oppsett til buggy (fortsetter i prosjekt garasjen)  (Lest 13533 ganger)
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« på: november 19, 2009, 01:50:35 am »

hei,

Jeg har tenkt å bygge en billig turbo motor, planen er at det skal være en 1915, men kommer til å sette opp hele opplegget på en 1600 først for å sjekke om jeg får alt til å funke som det skal. Gjør det det skal jeg porte opp toppene og bore ut til Ø94mm, ekstern oljekjøling, intercooler osv.

Planen først er å sveise grenrør og eksos (slik som inllustert). For så å bli klok på innsprøyting. Jeg har ingen erfaring med innsprøyting, så her trenger jeg litt tips, har lest tråen om knasten sin billig motor, og han slet litt med å få tykk nok blanding ved høyt trykk. Siden planen er å øke til 1915 tenkte jeg å stjele sprut og turbo fra eks saab 900 2.0 T.

Kan noen fortelle meg litt om hvilke komponenter et innspurt system trenger, og hvordan systemet beregner hvor mye bensin det skal sprute osv?

Som dere ser er det ikke noe veldig hokus pokus med rør oppsette mitt, men kommenter gjerne!


* turbo oppsett.jpg (46.08 KB, 788x367 - vist 358 ganger.)
« Siste redigering: desember 02, 2009, 03:27:32 am av mdyrseth » Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: november 26, 2009, 18:00:47 pm »

1. oppsett skal være billig, men må gjøre noe med tenningen, noen forslag?
« Siste redigering: november 26, 2009, 20:08:37 pm av mdyrseth » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 26, 2009, 23:40:01 pm »

blir nok litt prøving å feiling Glad
men deter det man lærer av
Turboen fra en SAAB900 vil også funke greit på en 1600
men spole opp litt senere enn normalt.
sprutet fra SAAB'en kan nok også brukes med lit mod'ing
ellers finnes det billige programerbare sprut ala megasquirt til en rimelig pæng

tenningen kan du også ta fra SAAB'en tipper jeg da den vel har dobbeltvirkende vakumklokke som drar ned tenningen under trykk
som er vesentlig.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: november 27, 2009, 01:39:44 am »

blir nok litt prøving å feiling Glad
men deter det man lærer av
Turboen fra en SAAB900 vil også funke greit på en 1600
men spole opp litt senere enn normalt.
sprutet fra SAAB'en kan nok også brukes med lit mod'ing
ellers finnes det billige programerbare sprut ala megasquirt til en rimelig pæng

tenningen kan du også ta fra SAAB'en tipper jeg da den vel har dobbeltvirkende vakumklokke som drar ned tenningen under trykk
som er vesentlig.

Prøving og feiling må man regne med, det er jo halve morroa Rekker tunge   Undersøkt litt om megasquirt, masse og velge mellom, både i prosseorer, kretskort og ekstra utstyr. Jeg ble litt overveldet, hva trenger jeg, boble motoren er ikke den mest avanserte, så  jeg skulle tru at det holder med 2,2 brett og megasquirt I prosessor. Det er også masse utstyr og pakker, Når jeg først skal gidde å lodde en styrings enhet fikse grenrør osv hadde det jo vert litt kult å kunne koble til pcen og optimalisere, men hvor mye får men egentlig ut av det? osv...

Mange spm, hadde vært fint med noen svar! også et par alternativer på hvilke pakker jeg bør velge. Jeg har jo også tenkt på golf injeksjon, kan det bli bra (husk at jeg gjerne vil kunne oppgradere til 1915 syl etter hvert)? Ble egentlig ganske ivring på megasquirt systemet da, hørtes veldig artig ut!

edit: er dette et godt forslag? http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb22-unassembled-kit-p-28.html

Etter det jeg har forstått trenger jeg da utenom dette kitet:
-dyser
-helst oksigen sensor til eksos (her er det for meg ikke lett å se helt hva som skal bestilles, på nettbutikken virker det som man må ha et kitt til 200 dollar, men på illustrasjoner på hjemme sia til megasquirt virker det som man kun trenger sensorensom koster 80, er oksigen sensor så kjekt? kan man finne det hos hoggern?)
- luft temp
- evt olje temp.
- Jeg synes ikke det virker som man trenger luft mengde måler, er dette riktig???
- høytrykks bensin pumpe
- bensintrykk regulator
« Siste redigering: november 27, 2009, 03:04:24 am av mdyrseth » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: november 27, 2009, 09:09:48 am »

megasquirt er et opplegg for de som ønsker å lære EFI fra bunnen av, ikke plug and play i det hele tatt. DVS det er noen (DIYAutoTune bl.a) som tar frem komplette kit for en spesiel bil, så det nærmer seg plug and play etter hvert. De har ikke noe kit for VW AC enda, så vidt jeg vet.

Men du har rett i at du ikke trenger luftmengdemåler, bare MAP (vacuum fra innsuget) og TPS (Throttle Position sensor)

Sjekk prosjekttråden min her på VWNorge, eller denne linken http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=105351 så får du svar på mye av det du lurer på.

Mye av problemene jeg har og har hatt er ikke fordi jeg har valgt megasquirt som sådan, men dte er en del av denne bratte lærekurven man må gå gjennom. Jørn har allerede vært gjennom dette en del ganger, så han er "noe" kjapere til å få ting opp og gå, men hvis du holder ting så enkelt som mulig til å begynne med, og legger ut spørsmålene dine her, så får du bestandig god hjelp.

Ett tips fra meg er å gå rett på EDIS tennings-styring, og ikke gjøre det "enkelt" ved å ta bensina først. Jeg har køddet i månedsvis pga ureine signaler fra fordeleren, og det er de signalene som er "pulsen" til sprutet. Dersom disse signalene ikke er stabile og pålitelige, blir alt helt på trynet, og det å sette opp et EDIS anlegg er piece of cake i denne sammenhengen.

O2 sensor er veldig kjekt ja... Jeg endte opp med å kjøpe en LC1 via DIYAutoTune, og det er plug-and-play. Jeg ser i ettertid at det er dukket opp enklere sysemer på markedet, i megasquirt-ånd, hvor man lodder et kretskort selv, og jeg mener man snakker om ca 45 dollar pluss en std sensor du kan få på biltema.

Ellers er lista di ganske komplett

Stå på Glad
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #5 på: november 27, 2009, 14:53:30 pm »


Planen først er å sveise grenrør og eksos (slik som inllustert). For så å bli klok på innsprøyting. Jeg har ingen erfaring med innsprøyting, så her trenger jeg litt tips, har lest tråen om knasten sin billig motor, og han slet litt med å få tykk nok blanding ved høyt trykk. Siden planen er å øke til 1915 tenkte jeg å stjele sprut og turbo fra eks saab 900 2.0 T.


LH-sprutet fra Saab T er nok ganske fint å bruke. det har liten kompakt luftmengdemåler. som nok blir penere og lettere å montere inn i bobla.

Var inne på samme baner for mange år siden.

Ta med alle følere og ledningnett+boks feordeler dyser osv..

Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: november 27, 2009, 15:46:17 pm »

Nå har jeg egenlig veldig lyst å lage megasquirt, litt poeng å lære seg det skikkelig når man først skal gjøre det. Etter det jeg har lest burde det være bra med to 500cc dyser.

EDIS tennings-styring, hvor finner jeg info om dette og hvor selger de det, er dette overkommelig med v2.2 brett og 1. genrasjons prosessor? Eller bør jeg kjøpe v3 brett og 2. genrasjons prosseor?

edit: link til koblins sjema uten om boksen, hvor kommer edis inn her, og hva gjør den? http://www.bgsoflex.com/sensorwire.pdf

etter det jeg har forstått trenger man ikke edis ved 1G prosessor
« Siste redigering: november 27, 2009, 17:39:14 pm av mdyrseth » Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: november 27, 2009, 17:52:25 pm »

med tenningen er en løsning å bruke v3 g2 hjerne og så feste en sensor som på bilde (fra trå grelland anbefalte):




og bruke feks denne coilpakken, bestiller fra usa så blir ting litt billigere: http://gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_72&products_id=689

totalen for dette er kansje ikke så mye dyrere da man slipper fordeler? eller surrer jeg nå?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 27, 2009, 18:55:23 pm »

jeg vil anbefale å kjøpe ferdig sammen satt Megasquirt
V 3.0 kretskort , der er det fortsatt vanlige komponeneter som kan relativt enkelt byttes ut hvis det må repareres.
det andre 3.57??  er SMD overflatemonterte komponenter
bare spør ved bestilling att det er klargjort for EDIS og Wideband sensor

er ganske mange deler som skal loddes på plass og det bør testes etter hvert som det bygges
strømforsyning
seriekomunikasjon etc
og det du betaler han mexicaner'n extra for å lodde kretskortet , blir ikke mye pr time hvis du deler det på antal timer man bruker
antar det er 1 gang du evt setter det sammen.


OG att du bruker EDIS4 systemet komplett med EDIS4 tenningsmodul.
da trenger du kun 2 ledninger mellom tennigsmodul og MEgasquirt + att du har en failsafe modus i tenningsmodulen som setter tenning på 10 grader HVIS det skulle skje noe med komunikasjonen mellom EDIS og Megasquirt
du trenger heller ikke tenke alle de avanserte tennnings innstillngene i Megasquirt.

du får kjøpt ferdige reimhjul med trigger her:

http://www.boostengineering.net/product_p/vwtrigkitbl.htm

han har også brukt EDIS4 deler til fornuftige pris

ellers  er jo høggern ett greit sted å finne deler.
tidlig 90 talls :
Ford Fiesta (Europe)
Ford Escort (Europe)
Ford Sierra (Europe)
Ford Mondeo (Europe)


Når det gjelder bredbåndslambda så gir denne Most bang for the buck i mine øyne

http://www.diyautotune.com/catalog/product_info.php?products_id=153&osCsid=373f74f77987f0a91c6cd928b1a07c33

du må ha en kotroller til bredbåndslambdaen , holder ikke bare med sensor
denne har 2 utganger:
1 til f.eks Megasquirt
og
1 til det instrumentet som følger med
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: november 27, 2009, 21:51:28 pm »

kommer til å lodde selv, gøyere det! driver å utdanner meg til elektoingenør, så har lodder mye!

Da tror jeg at jeg bestiller:

- kit med megasquirt II med 3.0 kort.
- Coilpakke (hvilken?)
- 2 dyser med 500CC pr min
- oil temp måler
- luft temp måler
- Bensinpumpe (hvilken?)

dette skal jeg prøve å finne brukt:

- passende reimhjul og sensor ford
- gassposisons sensor
- Turbo, fra en 2l disel
- spjellhus

Når det gjelder 02 sensor er jeg litt usikker på om jeg skal bruke bredband eller smalband, hvor mye "vinner" jeg på å bruke bredband?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 27, 2009, 23:38:09 pm »

bredbånd er det ENESTE som jeg mener du kan bruke å tune/logge med.
"smalbånd" gir kun signal på om du er Feit eller Mager
Bredbånd er helt lineær

hvordan innsugs opplegg skal du ha siden du kun skal ha 2 stk dyser??
Ford sierra tror jeg har ett kurant spjeldhus med TPS
ellers holder vanlig Bosch innsprut pumpe (fra WBX) opp til i allefall 260HK på benzin.

coilpakke må være fra/til Ford EDIS.
den finner du på høggeriet sammen med EDIS modul og sensor
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #11 på: november 28, 2009, 00:56:34 am »

bredbånd er det ENESTE som jeg mener du kan bruke å tune/logge med.
"smalbånd" gir kun signal på om du er Feit eller Mager
Bredbånd er helt lineær
ok da må jeg vel bestille det også, trenger ikke instument da jeg kommer til å ha pc, med 15" tuch screen i buggien.

hvordan innsugs opplegg skal du ha siden du kun skal ha 2 stk dyser??

se illustrasjon(dette er bare en side), grunnen til at jeg gjør dette at at jeg ikke har ac tig, så svising i alu prøver jeg da å unngå. Er dette en uhensiksmessig måte å gjøre det på, burde jeg kjøpe meg ferdig sveisa, eller lage hele i stål (er ikke noe problem det da, hvis det er vert tia)?

Ford sierra tror jeg har ett kurant spjeldhus med TPS
ellers holder vanlig Bosch innsprut pumpe (fra WBX) opp til i allefall 260HK på benzin.
coilpakke må være fra/til Ford EDIS.
den finner du på høggeriet sammen med EDIS modul og sensor

perfekt! da må jeg bare finne meg en passende ford sierra.  fandt dennebilen (se data under) , er det et godt utganspungt? Er coilpakken styrt av hjernen eller kobles den rett til sensoren?

- Karosseri: 5D COMBI- ChassisNr: WFOAXXGBBAKR00474- Farge: HVIT- Motor: 4 CYL INSP- MotorStorrelse: 2,0- GearKasse: 5 TR MAN


* turbo oppsett innsug.jpg (25.66 KB, 788x367 - vist 325 ganger.)
« Siste redigering: november 28, 2009, 01:02:03 am av mdyrseth » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #12 på: november 28, 2009, 01:06:12 am »

det oppsettet med 2 dyer er jeg litt skeptisk til, siden sylinderene på hver side i en VW motor ikke fyrer annenhver gang. Tenningrekkefølgen gjør at hvis du tenker deg at du er en dyse som sitter i den ene siden, så må du fyre to ganger etterhverandre, og så vente to ganger (da fyrer de på de andre siden) skjønner du? derfor blir ikke tiden mellom hvert skudd som trengs lik, og du kommer til å slite med å få blandingen riktig.

Finn eheller manifolder fra en efi mexico eller nyere tysk boble, eller kjøp manifoldene fra CB. De er bolt on, med uttak for en dyse per sylinder.

Jeg har 185cc dyser i min 1835, og det ser ut til å være en ok størrelse.

Jeg bruker spjellhus fra en 2.1 wbx, 45mm diam tror jeg, men den adde ikke tps, kun en bryter, så du må evt lage en liten brakett til en TPS.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 28, 2009, 01:24:38 am »

har hatt mest hell med å plukke deler fra Escort rundt 93-94

som jeg nevnte over :

OG att du bruker EDIS4 systemet komplett med EDIS4 tenningsmodul.
da trenger du kun 2 ledninger mellom tennigsmodul og MEgasquirt + att du har en failsafe modus i tenningsmodulen som setter tenning på 10 grader HVIS det skulle skje noe med komunikasjonen mellom EDIS og Megasquirt
du trenger heller ikke tenke alle de avanserte tennnings innstillngene i Megasquirt.

Så du trenger:
Coilpakke (fra escort, sierra etc)
Tenningsmodul (EDIS4 skal det stå på den)
Triggerhjul
Sensor for triggerhjulet

det funker det opplegget der med 1 dyse pr side.

ved dysene så langt opp trur jeg du ikke vil få noen problemer med blanding eller det Roy nevner
da innsuga fylles med benzinblanding  og du setter megasquirt til å sprute likt
da spruter det på begge 2 samtidig (som de fleste vanlige sprut gjør)
så det vil alltid ligge en blanding "å vente" til innsugsventil åpner

på min skrote motor så sitter dysene relativt langt opp. ikke så langt opp som det du har tenkt på , men lenger opp en en CB og MExico innsuga
hvis jeg kopler ut en av dysene under drift , så tar det noen takter før man hører forandrign i motorgange
det tyder på att det alltid ligger blanding i røra og venter


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #14 på: november 28, 2009, 02:10:00 am »

da har jeg faktisk bestillt dette:

1 x   MegaSquirt Wiring Bundle - 12' Long   
1 x   MSPNP and DIYPNP IAT Sensor Kit - Steel Bung   
1 x   Innovate Motorsports Extended O2 Sensor Bung - 3764   
1 x   MegaSquirt-II Programmable EFI System PCB3.0 - Kit w/ BLACK CASE   
1 x   Innovate Standalone Gauge Kit w\ LC-1 & Red DB Gauge   
1 x   Metal DB37 Cover with Hardware & Gaskets   
1 x   JimStim v1.4 MegaSquirt Stimulator w/ Wheel Simulator -Unassembl   

noe som mangler så må dere svare litt fort så jeg får det med på samme pakke?

når det gjelder dyser og bensinpumpe var ikke dette spesielt billig, så lurte på hvor jeg får det billig og bra Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: november 28, 2009, 02:24:26 am »

mener diy autotune hadde en walbro benzinpumpe på tilbud rundt 100 dollar
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #16 på: november 28, 2009, 04:23:47 am »

mener diy autotune hadde en walbro benzinpumpe på tilbud rundt 100 dollar

Kanskje ikke så dumt, men har liksom fått inntrykk at man kan bruke nesten alle slags elektriske pumper(så lenge de klarer 3 bar)... har iallefall prøvd å bestille den på samme sending da. virker som de allerede har sendt delene, men det er ikke krise da...

er det noe forskjell på tenningmodulene fra sierra, eskort og mondeo, er det liksom å bedre det fra en bil med større motor?
« Siste redigering: november 28, 2009, 04:32:18 am av mdyrseth » Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #17 på: november 28, 2009, 04:45:31 am »

Er mulig jeg lager et innsug fra bunnen av alla det her:


Hvor mye poeng er det med plenum kammer, hvilke fordeler gir dette?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #18 på: november 28, 2009, 09:55:38 am »

leste du tråden på shoptalkforum som jeg linket til?

der står det mye om plenum vs individuelle TBer, også en del tommelfingerregler for beregning av lengder, diametere og volum.

Jeg kjøpte pumpe på CB performance, og dyser brukt fra ebay eller blocket. Mine på 185cc tror jeg kommer fra SAAB900 turbo
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 28, 2009, 10:45:31 am »

Kanskje ikke så dumt, men har liksom fått inntrykk at man kan bruke nesten alle slags elektriske pumper(så lenge de klarer 3 bar)... har iallefall prøvd å bestille den på samme sending da. virker som de allerede har sendt delene, men det er ikke krise da...

er det noe forskjell på tenningmodulene fra sierra, eskort og mondeo, er det liksom å bedre det fra en bil med større motor?

DEn skal hete EDIS4 ,står svært klistremerke på den
samme del på de forskjellige bilene som har dette.

dette er det du bør ende opp med
husk å ta med kontakter og kløpp ledninger så lange som mulig

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #20 på: november 28, 2009, 13:56:57 pm »

det var litt flere ledere ut av edis4 boksen ennjeg trodde Glad skal alle bort til coilpakken, eller er det mange man ikke trenger? hvor er de to som skal til MS?

nå er det bare å vente Glad
« Siste redigering: november 28, 2009, 14:23:16 pm av mdyrseth » Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #21 på: november 28, 2009, 14:27:33 pm »

leste du tråden på shoptalkforum som jeg linket til?

der står det mye om plenum vs individuelle TBer, også en del tommelfingerregler for beregning av lengder, diametere og volum.

Jeg kjøpte pumpe på CB performance, og dyser brukt fra ebay eller blocket. Mine på 185cc tror jeg kommer fra SAAB900 turbo

Jepp, leste det, ble inspirert til å restaurere giha neste gang Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #22 på: november 28, 2009, 19:28:20 pm »

det var litt flere ledere ut av edis4 boksen ennjeg trodde Glad skal alle bort til coilpakken, eller er det mange man ikke trenger? hvor er de to som skal til MS?

nå er det bare å vente Glad

ta en titt i manualen til megasquirt, www.megamanual.com, der står alt du trenger, inkludert koplingsskjema

hvis jeg husker riktig er det to ledninger pluss jord mellom coil packen og EDIS modulen, og to ledninger pluss jord (skjerm) fra EDIS modulen til MS ecuen. Og så power til EDIS modulen da. Veldig enkelt Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: november 28, 2009, 22:57:17 pm »

HUSK skerming av respektive ledninger (skjerm kobles til kun i ene enden)


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #24 på: november 28, 2009, 23:48:47 pm »

se der ja, huska ganske bra gett Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: november 28, 2009, 23:51:17 pm »

bare att  coilpakka skal ha +12V og ikke jord......  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #26 på: november 28, 2009, 23:53:32 pm »

jeg så den, og det er nesten så jeg må ut i garasjen og sjekke om jeg ikke har kåla det tel selv  Flau
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #27 på: november 28, 2009, 23:54:35 pm »

da hadde ikke bilen din gått i det hele tatt

den funker sån att 12V direkte til coilen , mens minusene blir trigget via tennings modul

+ att VR sensor må koples inn også da Røy
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #28 på: november 29, 2009, 00:12:46 am »

jada, jada, jeg har gjort det riktig, og her er beviset:
Den sorte som kommer inn fra høyre er 12V, og går til coil packen og EDIS modulen
Den sorte med rød stripe fra venstre er jord
De to grå med grønn krympestrømpe er skjermet kabel til ecu og VR sensoren

Må bare rydde litt i kablingen, så ser det bedre ut.

Øverst til høyre kan du forresten skimte relay boarden min


* EDIS.jpg (144.58 KB, 600x432 - vist 362 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #29 på: november 29, 2009, 00:14:22 am »

men som dem sier i unaiten: I stand corrected, hør på Jørn du, da tror jeg du har større sjanse for å lykkes Glad
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!