mai 04, 2024, 10:01:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 997S bakspoiler på 412 Coupe?  (Lest 4909 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: januar 11, 2011, 16:27:38 pm »

Har vurdert en motorisert bakspoiler fra Porsche 997S på min 412 Coupe, for og få inn litt mere luft til motoren. Er det noen som har vært borti mekanismen på bakspoileren som sitter på luka på 997S? Om det kan la seg gjøre og få den over på en 412 motorluke? For og få det til så må jeg jo bruke en del av den originale motorluka pga "pressingen" midt på, men tanken er og benytte mekanismen fra 997. Kanskje jeg må ringe Marius og høre om han tar jobben? Har dere noen tanker?


* Porsche997_38i.jpg (64.77 KB. 600x357 - vist 121 ganger.)


* .jpg (44.29 KB. 520x390 - vist 160 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: januar 11, 2011, 16:30:44 pm »

Eventuelt så er det aktuelt med en annen form for vinge, som kan dekke en intercooler. Er det noen som har et forslag som ikke vil se "feil" ut?


* vw412_intercooler.jpg (77.68 KB. 640x360 - vist 200 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: januar 11, 2011, 16:59:13 pm »

Høyr med GeirS her inne, han har nok nokon lure triks i ermet Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 11, 2011, 18:07:53 pm »

Lurer på om jeg ikke vet om en 412 Coupe som driver å bygges med slik bak  Øyerulling  Blunker  Men den har ikke bare Porsche-spoiler, men Porsche-motor oxo.

Ikke noe å vente med / spare på Arild, putt inn en sekser først som sist.  Gliser

Det finnes jo ingen VW-bil som det er noe lettere å gjøre det i, enn nettopp en 412 Coupe.

Løp og Kjøp sekser Arild !  Kult
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #4 på: januar 11, 2011, 18:31:45 pm »

Lurer på om jeg ikke vet om en 412 Coupe som driver å bygges med slik bak  Øyerulling  Blunker  Men den har ikke bare Porsche-spoiler, men Porsche-motor oxo.

Ikke noe å vente med / spare på Arild, putt inn en sekser først som sist.  Gliser

Det finnes jo ingen VW-bil som det er noe lettere å gjøre det i, enn nettopp en 412 Coupe.

Løp og Kjøp sekser Arild !  Kult

Enig med jærven !!!



Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 11, 2011, 18:52:50 pm »

Fælt til mas da! Blir jo så baktung. Mye av delene ligger jo her også....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Brezel
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: Biri



Vis profil
« Svar #6 på: januar 11, 2011, 18:59:36 pm »

Veit at Alf Rønning bygde en 411 eller 412 med motorisert vinge.
Hør med han.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: januar 11, 2011, 19:03:49 pm »

Den Jærven tenker på....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 11, 2011, 19:15:44 pm »

Fælt til mas da! Blir jo så baktung. Mye av delene ligger jo her også....

Er ikke noe mas Arild, bare ren fornuft!  Osteaktig

Baktung blir den ikke med batteri,oljetank osv foran. De delene du har passer sikkert kjempefint i en boble. Hvis NOEN VW-bil skal ha sekser, så er det jo nettopp Lang-porschen.

Putt inn en 3,0 liter. Da sparer du deg for mye bry + at du har en motor med en driftsikkerhet som selv en Toyota Corolla blir misunnelig på. Alf har hatt inne flere av disse som har rundet 200-300 tkm uten å ha vært overhalet og IKKE MINST LYDEN  da  Kult

Trøndere har vett´ på bil Arild.
« Siste redigering: januar 11, 2011, 19:17:51 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #9 på: januar 11, 2011, 19:24:38 pm »

2,7 var ikke no' særlig vel Roar? Hvor mye koster en passe sliten 3.0 da? Så får jeg selge litt motordeler fra firer'n....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 11, 2011, 19:44:49 pm »

2,7 var ikke no' særlig vel Roar? Hvor mye koster en passe sliten 3.0 da? Så får jeg selge litt motordeler fra firer'n....

Styr unna 2,7 Arild. Joda 2,7 literen kan være grei nok den, men 3,0 literen er så godt som bombesikker så fort den har fått montert hydrauliske strammere.
Hadde gått for en 204 hk 3,0. de går for 25 lapper og oppover alt etter stand. Du bør greie å få en bra en for rundt 35 lapper. Er faktisk mulig jeg vet om en som har en på Harestua. Husker bare ikke om det var 180 hk eller 204 hk. Du kjenner faktisk bedre forskjell på de to enn du tror.

Her en inspirasjonsvideo Arild  Glad  :
« Siste redigering: januar 11, 2011, 19:46:53 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #11 på: januar 11, 2011, 19:53:29 pm »

Har sikla på den ja!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 11, 2011, 20:31:28 pm »

Du må jo ha noe som orker å dra rundt kasse du gjerne vil ha på plass vet du:-)
Kom deg i sekser klubben du også Arild.....
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #13 på: januar 11, 2011, 20:40:27 pm »

Mas, mas, mas, over hele linja...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 11, 2011, 20:40:44 pm »

Du kan vel bruke luke fra 964 også,tipper den er en del billigere å få tak på enn 997 luka. Blunker
Enig i at det er en del fordeler med 3 liter 6 er,men det er en del bakdeler også,blandt annet godkjenning. Det meste går ,men ikke alt er like lett . det er også som trådtarter sier,den blir blytung i ræva.! Tror du skal slite med å kjøre fra en bokser 4rer på150+ hk med en 204 hk 6er på svingete veier. Øyerulling
Loggført

Alt MÅ ned!!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #15 på: januar 11, 2011, 20:42:33 pm »

Nå  snakker jeg om bokserfirer med 250+, så siste ord i debatten 4 vs 6 er ikke sagt....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #16 på: januar 11, 2011, 20:43:33 pm »

Grunnen til at jeg nevner 997 er at jeg vet om luke.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 11, 2011, 21:11:53 pm »

den blir blytung i ræva.! Tror du skal slite med å kjøre fra en bokser 4rer på150+ hk med en 204 hk 6er på svingete veier. Øyerulling



Interessant.
VW 411/412 har nesten 25 cm lengre akselavstand enn 911 (68-89). Dvs den BLIR tyngre foran uten å flytte frem noe som helst. Da avstanden fra drivhjul og bakant på motor blir det samme som 911. Og i tillegg batteri og oljetank foran blir den mye tyngre foran. Egentvekten er stort sett den samme som 911.
Jeg har gjort noen tester med min og håper for guds skyld at det bli bedre feste med nye bakdekk. Slik det er i dag er det fullt hjulspinn. Jeg er faktiskt litt bekymret for at den blir for tung foran.
Men godkjenning er jo et kapittel for seg selv, men vi gir oss ikke.
Men det er ikke dette tråden handler om da :-) Sorry Arild
« Siste redigering: januar 11, 2011, 21:18:52 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #18 på: januar 11, 2011, 21:18:17 pm »

Skriv i vei, er jo bare interssant dette! Det som er sikkert er jo at det blir litt ombygging av det, og godkjenning vil jo uansett være lettere med en firer vil jeg tro? Det går jo an og justering på datasprutet slik at det ikke blir fullt øs når man skal vise bilen. Med de bremsene jeg tenker på så burde den uansett bli godkjent med en del gamp, men om de i blått "tør" godkjenne er jo en annen sak?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 12, 2011, 16:31:32 pm »

Det er nok riktig det at den har omtrent samme vektfordeling som en gammel orginal 911, og det er ikke helt optimalt med tanke på feks banekjøring.når man flytter oljetank ,brannslukking osv og flytter framover andre tenkelige ting,så blir det helt klart bedre. På vår 911 med baneopsett så kjørte vi med Michelin (tror det var Pilot sport) og det fungerte veldig bra,men da snakker vi 315 mener jeg,og 294 hk, men som sagt det fungerte veldig bra med baneopsett. Hvis du har en 4 er kontra 6 er med like mye hk ,så vet jeg hva jeg hadde satt penga på!  Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 12, 2011, 19:39:38 pm »

Jada, jeg har sett både Porsche 944 og Porsche 912 som har kjørt bra på bane, men.. For meg blir liksom det å kjøre Porsche 912 på bane VS 911 som å komme på fest med to six-pack med Lettøl Light. Det funker jo, men i forhold til 911 blir det med laber sjarm.
Med litt teknikk så kan absolutt en trimma T4 gå veldig godt, og det er helt prima i en bobla, mens med en 412 er det liksom ingen unnskyld for ikke å putte inn en sekser, om ikke annet enn for den HELT UTROLIGE driftsikkerheten som du har i en 3,0 liter, for ikke å snakke om 3,2 literen som antaglig er den beste motoren Porsche har laget hva anngår driftsikkerhet.

MAS,MAS;MAS = SPLITTER PINE = DUM DUM BOYS = TRØNDERE = GIR SEG IKKE FØR ARILD HAR JOIN´A SEKSERKLUBBEN   Gliser
« Siste redigering: januar 13, 2011, 20:58:47 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #21 på: januar 12, 2011, 20:06:14 pm »

MAS,MAS;MAS = SPLITTER PINE = DUM DUM BOYS = TRØNDERE = GIR SEG IKKE FØR ARILD HAR JOIN´A SEKSERKLUBBEN   Gliser
[/quote]

Glimrende kommentar Roar! Spøk til side, hvordan er vinteregenskapene på Porsche motorene? Blir helårsbil dette, så det må funke vinterstid også. Dukker det opp noe rasende billig får du si i fra Roar...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 12, 2011, 21:26:13 pm »

MAS,MAS;MAS = SPLITTER PINE = DUM DUM BOYS = TRØNDERE = GIR SEG IKKE FØR ARILD HAR JOIN´A SEKSERKLUBBEN   Gliser

Glimrende kommentar Roar! Spøk til side, hvordan er vinteregenskapene på Porsche motorene? Blir helårsbil dette, så det må funke vinterstid også. Dukker det opp noe rasende billig får du si i fra Roar...
[/quote]

Min startet tvert etter å ha stått i minus 15-20 i flere uker før jeg fikk tettet garasjen og satt på varmen.
Trodde ikke det var mulig. Men trengte å flytte bilen.
Ellers enig med Roar. Det blir liksom ikke det samme med firer. Dessuten har disse et moment som du aldri har i en firer. Bare å putte på flere gir Arild :-)
Noen ganger må man bare starte opp for å høre lyden. Blir liksom litt spes med en gammal 412 som går på 6 sylindre :-)
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #23 på: januar 12, 2011, 21:43:54 pm »

Ble en liten annen tråd enn hva du hadde tenkt deg Arild :-)
Blir litt engasjert da vet du. Er ikke så mange som driver med akkurat dette.

Ang den 930 kassa du snakket så tror jeg du må sørge for at du har motor fra Porsche (Hvis du får til det) med 9 boltet veiv. Jeg holdt på å gå på en smell der. Nå jeg var på Autotuning og skulle hente komplett clutch og svinghjul så fikk jeg greie på at det finnes bare for 9 boltet vei. Jeg var så heldig å få tak i komplett sett fra Ruf. 600 HK kit :-)
Jeg måtte ringe hjem og helt utrolig nok hadde jeg 9 boltet veiv. De er visst sjeldne på 3.0 (ikke turbo)
Dette kan sikkert Jærva evnt bekrefte eller avkrefte om man får turbo clutch som passer på 6 boltet svinghjul
« Siste redigering: januar 12, 2011, 21:47:21 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #24 på: januar 12, 2011, 21:55:04 pm »

Filler'n så mye det var og tenke på da! Helt i orden at det sporer ut, så lenge det er type 4 relatert. Det er så alt for lite type 4 her inne!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #25 på: januar 12, 2011, 22:01:50 pm »

Filler'n så mye det var og tenke på da! Helt i orden at det sporer ut, så lenge det er type 4 relatert. Det er så alt for lite type 4 her inne!

Ok, da skal jeg holde kjeft :-)
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #26 på: januar 12, 2011, 22:04:32 pm »

Porsche er mer enn relevant nok! Ta en titt på rundt rundt bildetråden, har lagt inn noen type 4 bilder der....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #27 på: januar 12, 2011, 22:50:34 pm »

Ingen tvil om Porsche motorene funker og har fin lyd,det veit jeg alt om,ingen problemer vinterstid heller. Det er lite som slår å ligge oppover dalen  på Nurburgring  i 240 kmt å dytte på ræva til en helt ny M5 ,med et gammalt jern av en bil Glad
 Det er vel da vi ser det funker guttær !
Loggført

Alt MÅ ned!!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #28 på: januar 12, 2011, 23:12:18 pm »

Hjelp meg til å forstå:

3.0 liter, 204 hk, økt vekt, høye servicekostnader, høye delekostnader, ugunstig tyngdepkt.....hvorfor? For lyden?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #29 på: januar 12, 2011, 23:48:50 pm »

Hjelp meg til å forstå:

3.0 liter, 204 hk, økt vekt, høye servicekostnader, høye delekostnader, ugunstig tyngdepkt.....hvorfor? For lyden?

Nå er jeg nødt til å legge meg borti litt her når det blir så mye dumme spørsmål og kommentarer her !! På en sånn 3,0 er det ikke nødvendig med alle de servicer som må til for å ha en sur 4 sylindra motor i drift med litt effekt,det er heller ikke nødvendig å skifte så mye deler da disse motorene er nærmest skuddsikker, har heller ikke hatt noe problemer med ugunstig tyngdepunkt !! Lett å si for dere som ikke har kjørt 412 med sånn motor , jeg for min del har aldri hatt noen problem med hverken motor eller noen ulumskheter med dette oppsettet, jeg har kjørt mye 412 med 3,0 å jeg har slett ikke spart på kruttet å det har heller ikke dagens eier av min gamle 412 gjort og motoren og drivverket på den lever i beste velgående så det er sagt !!

Pitt   
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!