mai 04, 2024, 07:27:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 997S bakspoiler på 412 Coupe?  (Lest 4908 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #30 på: januar 13, 2011, 00:08:20 am »

Jadda, jadda, jadda....    Gliser

Pitt'n - send meg adressen din på pm, har noe som skulle vært sendt oppover!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 13, 2011, 00:15:08 am »

X 2 Pitt.
Man får en bra 3.0 sekser til rundt 30 lapper og skal man bygge en 2.7-3.0 type 4 med samme effekt og NM og holdbarhet for man ikke det til denne summen.
Jeg har en 2.9 type 4 stående så jeg vet hva de koster :-)
Nei, hvis folk hadde holdt seg til hva de vet hva de snakker om hadde det vært bra.

Ingen som klager på at 911 har en ugunstig tyngdepunkt.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #32 på: januar 13, 2011, 00:28:38 am »

Har en del morosmme type 4 motordeler liggende, så det er med tanke på det at jeg først og fremst vurderer firer. Men det går jo an og selge noe av det.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #33 på: januar 13, 2011, 00:34:43 am »

Har en del morosmme type 4 motordeler liggende, så det er med tanke på det at jeg først og fremst vurderer firer. Men det går jo an og selge noe av det.

Du gjør jo akkurat som du vil Arild. Det er din bil. Det er jo lov å prøve seg :-) Vi trenger flere biler i den "store" klubben.
Denne tråden har vel tatt litt av. Bilen din blir kul uansett motor. Gleder meg til å se den ferdig :-)
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #34 på: januar 13, 2011, 00:38:24 am »

Me too, trenger bare litt flere timer i døgnet.   Sjokkert  Foreløpig så er det bare deleshopping i påvente av at bilen skal avgårde på oppretting. Så blir det litt skruing utover våren når været blir mildere. Så får vi se når den er rullende igjen og hvas jeg får gjort noe med. Blir nok std motor denne sessongen, men håper på og få på plass oppgraderte bremser og hjuloppheng.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #35 på: januar 13, 2011, 07:26:21 am »

Takker for svar. Morsomt at dere "hugger" til.

Med en litereffekt på 68hk og relativt lavt turtall så skulle det bare mangle at motoren går rundt jorden 40 ganger.

Stau pau, det er interessant å lese om bilen din.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #36 på: januar 13, 2011, 08:08:44 am »

Ingen som klager på at 911 har en ugunstig tyngdepunkt.

Joda,jeg har vel nevnt det noen ganger,se på vektfordeling på en 997 i dag kontra en gammel 911, så ser du at verden går framover! Gliser
Poenget mitt er ikke at Porsche motorer ikke er bra,men jeg har hele tia nevnt dette med vekt, du skal ha en del hk ekstra for å skyve 200 kg + feks like fort!
Loggført

Alt MÅ ned!!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #37 på: januar 13, 2011, 21:31:05 pm »

Ingen som klager på at 911 har en ugunstig tyngdepunkt.

Joda,jeg har vel nevnt det noen ganger,se på vektfordeling på en 997 i dag kontra en gammel 911, så ser du at verden går framover! Gliser
Poenget mitt er ikke at Porsche motorer ikke er bra,men jeg har hele tia nevnt dette med vekt, du skal ha en del hk ekstra for å skyve 200 kg + feks like fort!

Riktignok er Porschemotoren tung, men den veier vel ikke 200 kg ekstra..  Øyerulling  En 3,0 liter veier ca. 185 kg, us-utgaven 195 kg (ekstra eksosrensing). En T4 med original kjøling veier ca. 120 kg = 65 kg ekstra. Så vi snakker vel ikke her om noen elefant ekstra  Blunker

Har kjørt 412 med både trimma T4-motor (2,4 liter) og en med 2,1 liter turbo. Ingen av disse var i nærheten av hva en 3,0 liter kan prestere. Nå tror jeg nok at med de delene Arild har at det kan bli en ganske potent motor, så er bare dumt å sammenligne med en motor som ikke er bygget, MEN den skal være rimelig velbygget for å gå bedre enn en 3,0 liter og ikke minst hvis den skal være mer driftsikker.
Har selv hatt 911 med 3,0 , og de fleste "bilkyndige" som prøvde bilen som ikke hadde kjørt Porsche før, synes den gikk utrolig bra til "bare" å være 204 hk. Vi snakker da om folk som feks. kjørte BMW 635 og Mitsubishi Lancer EVO mk 7563,5 Osteaktig
Skal ikke påstå at Porshce har noen "vidunder-hk" , men de 204 hk´ene i en 3,0 liter er veldig "ærlige".

En annen ting. Med en slik motor kan du kjøre hele veien ned til Nurburgring, kjøre runde på runde der nede i varmen OG kjøre opp igjen like selvfølgeiig som om du var med Corolla´en din på butikken. Oljetempraturen er den samme som vanlig + NULL mekking. Selv om T4-motoren nok er noe mer stabil enn en trimma T1-motor, så har jeg vanskelig for å se for meg at du kan kjøre en hel dag med banekjøring på Ringen + 2000 km på bla. Autobahn uten å finne frem en eneste skrutrekker.
Jeg kjørte over 40tkm med en 911 og eneste "dyre reprasjonsarbeide" som var på den motoren på de kilomterene var skifte av oljerør-pakninger (ca. samme som støtstangrør) som kostet svimlende 1500 kr , å ja .... tror jeg skiftet en viftereim og ..   Blunker  , men THAT´s it!
Dyre servicer ?  Jo, Porsche har rundt 11 liter olje (14-15 på turboen), ellers koster ikke luftfilter,plugger osv. noe mer på disse enn på en vanlig bilmotor.

Jeg tør faktisk å påstå at 3,0 og 3,2 liter porschemotoren er noe av verdens mest driftsikre motorer, kanskje etter Audi-femmeren..

Sorry med den delvise avsporinga Arild!
« Siste redigering: januar 13, 2011, 21:38:40 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #38 på: januar 13, 2011, 22:08:49 pm »

Sporet er bredt og fint her Roar, så her sporer det ikke så lett av. Ser så absolutt de poengene du og flere andre har med hensyn til Porsche motoren, så får vi se hva det ender opp med etter hvert. Det har satt seg en sånn tanke i hodet om type 4, turbo og datasprut. Synes det er så heftig med hjemmesmidde innsug, trykkammer og spesiallagde intercoolere!

* Intercooler med spjellhus nettversjon.jpg (79.29 KB. 512x384 - vist 138 ganger.)


* Innsug med rails og trykkammer nettversjon.jpg (76.37 KB, 512x384 - vist 144 ganger.)
« Siste redigering: januar 13, 2011, 22:14:24 pm av Hulken » Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #39 på: januar 14, 2011, 08:09:40 am »

Neida,jeg mente ikke at den veide akkurat 200 kg mer, men husk på kassa+ oljekjøling + rør ++ så blir det noen kilo. Akkurat det du skisserer med kjøring på Ringen + opp og ned er jeg helt enig i, det er blitt gjort noen ganger  Gliser Men det jeg har prøvd å poengtere er at du skal ha en del ekstra hk og nm for å ta igjen for kiloene, og det er ikke til å stikke under bilen at noe mindre vekt bak ikke er en bakdel ! Gliser(med mindre du skal kjøre drag da)
Det som folk nevner med dyre driftsutgifter  henger vel mer sammen med at mange som har Porsche ikke skrur selv, (og de som da skrur ,vet å ta seg betalt)og det er dyrere deler generelt til Porscha enn vw.
Loggført

Alt MÅ ned!!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #40 på: januar 14, 2011, 08:29:19 am »

Er det noen forskjell i hjulavstanden på en 412 Coupe og en 3.0 911? Isåfall, hvor stor og til hvems favør? Jeg er overbevist om at en 412 Coupe med en 200hk T4 ville kjørt ringer rundt en lik bil med en 3.0. Dette er kun basert på min lille erfaring som Porsche pilot og jeg må si at det ikke gir meg mye å kjøre en eldre 911 med 204 - 217hk. Daffe og sedate motorer/biler.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #41 på: januar 14, 2011, 09:40:02 am »

Daff og sedat kan en unngå med å kjøpe en 3.2 Blunker
Loggført

---
Mvh Rabben
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #42 på: januar 14, 2011, 10:45:18 am »

Er det noen forskjell i hjulavstanden på en 412 Coupe og en 3.0 911? Isåfall, hvor stor og til hvems favør? Jeg er overbevist om at en 412 Coupe med en 200hk T4 ville kjørt ringer rundt en lik bil med en 3.0. Dette er kun basert på min lille erfaring som Porsche pilot og jeg må si at det ikke gir meg mye å kjøre en eldre 911 med 204 - 217hk. Daffe og sedate motorer/biler.


Hvis du hadde tatt deg bryet å lese de innlegg som er skrevet tidligere her i tråden så står det:

VW 411/412 har nesten 25 cm lengre akselavstand enn 911 (68-89). Dvs den BLIR tyngre foran uten å flytte frem noe som helst. Da avstanden fra drivhjul og bakant på motor blir det samme som 911. Og i tillegg batteri og oljetank foran blir den mye tyngre foran. Egentvekten er stort sett den samme som 911.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #43 på: januar 14, 2011, 10:53:08 am »

Er det noen forskjell i hjulavstanden på en 412 Coupe og en 3.0 911? Isåfall, hvor stor og til hvems favør? Jeg er overbevist om at en 412 Coupe med en 200hk T4 ville kjørt ringer rundt en lik bil med en 3.0. Dette er kun basert på min lille erfaring som Porsche pilot og jeg må si at det ikke gir meg mye å kjøre en eldre 911 med 204 - 217hk. Daffe og sedate motorer/biler.


Hvis du hadde tatt deg bryet å lese de innlegg som er skrevet tidligere her i tråden så står det:

VW 411/412 har nesten 25 cm lengre akselavstand enn 911 (68-89). Dvs den BLIR tyngre foran uten å flytte frem noe som helst. Da avstanden fra drivhjul og bakant på motor blir det samme som 911. Og i tillegg batteri og oljetank foran blir den mye tyngre foran. Egentvekten er stort sett den samme som 911.

Beklager for at jeg har gått glipp av informasjonen du nevner tidligere i tråden. Se det positive i det... det finnes håp.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Happy Tom
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted:


Vis profil

« Svar #44 på: januar 14, 2011, 11:03:37 am »

612rs; har du en prosjekttråd på bilen din? Har planer om å sette i 2,7 med 915, 901 eller org. kasse hvis det går, i en t4 variant. Hvilke bremser bruker dere? Hulken: ville en ducktail dekke ICn din? Mister kanskje sleeper-effekten men...
Loggført
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #45 på: januar 14, 2011, 12:52:56 pm »

612rs; har du en prosjekttråd på bilen din? Har planer om å sette i 2,7 med 915, 901 eller org. kasse hvis det går, i en t4 variant. Hvilke bremser bruker dere? Hulken: ville en ducktail dekke ICn din? Mister kanskje sleeper-effekten men...


Hei Tom!

Lag en ny tråd på akkurat dette med de planene du har så kan folk legge inn de erfaringer og hva som er gjort med de bilene som finnes i dag så slipper vi å ødelegge tråden til Hulken
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #46 på: januar 14, 2011, 15:37:35 pm »

Sier ja til flere spennende type 4 tråder, men blir ikke lei meg av litt type 4 relatert avsporing. Ducktail er en (lite vakker) mulighet...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #47 på: januar 14, 2011, 17:24:24 pm »

Er det noen forskjell i hjulavstanden på en 412 Coupe og en 3.0 911? Isåfall, hvor stor og til hvems favør? Jeg er overbevist om at en 412 Coupe med en 200hk T4 ville kjørt ringer rundt en lik bil med en 3.0. Dette er kun basert på min lille erfaring som Porsche pilot og jeg må si at det ikke gir meg mye å kjøre en eldre 911 med 204 - 217hk. Daffe og sedate motorer/biler.


Hvis du hadde tatt deg bryet å lese de innlegg som er skrevet tidligere her i tråden så står det:

VW 411/412 har nesten 25 cm lengre akselavstand enn 911 (68-89). Dvs den BLIR tyngre foran uten å flytte frem noe som helst. Da avstanden fra drivhjul og bakant på motor blir det samme som 911. Og i tillegg batteri og oljetank foran blir den mye tyngre foran. Egentvekten er stort sett den samme som 911.

Beklager for at jeg har gått glipp av informasjonen du nevner tidligere i tråden. Se det positive i det... det finnes håp.


Ikke noe problem BB Glad
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!