mai 04, 2024, 15:54:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rustfjerning på deler!  (Lest 10757 ganger)
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #30 på: november 28, 2011, 22:23:34 pm »

Hvis dere kjenner noen som jobber på et storkjøkken som bruker Lilleborg's produkter , kan dere be om at det lures ut en desiliter eller to for å teste. Evt selges det også på 5L kanner , typiske kunder på dette er resturanter eller barer .
Målet for neste pub-til-pub runde , lure med seg litt såpe ..... Gliser
Loggført
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #31 på: november 28, 2011, 22:44:20 pm »

Men som jeg nevnte tidligere , prøv å få tak på dette hos felleskjøpet .

http://app.ecoonline.no/ecosuite/applic/searchbuttons/showmsds.php?viewForm=htmlext&accessKey=KxF82pEyIe7gzkcq4CBEedg4FCplTwXYFG1TzNYyD4BrBxgET6LBnxMgqRIN1oSB&msdsLang=1

Mer effektivt , og et produkt Lilleborg har laget for akkurat dette formålet.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: november 28, 2011, 22:55:02 pm »

men syrebad som addi rustvask krever vel ein meir ømfintlig vask etterpå for å nøytralisera syro??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #33 på: november 29, 2011, 00:04:22 am »

Har bare skyllet det godt i varmt vann i springen og brukt børste.
Men kan også nøytraliseres med et alkalisk bad etterpå .

Skal se om jeg kan ha liggende noen før- og etter-bilder .
Loggført
Morten
VSN
Medlem
*****
Innlegg: 139
Bosted: Lierskogen


Vis profil

« Svar #34 på: desember 16, 2011, 23:47:06 pm »

er ikkje stipall berre da samma som kaustisk soda??

Stripall er nok endel mer enn kaustisk soda eller natriumhydroksyd. Det er kun stoffer som er klassifisert som farlige, som en trenger å oppgi. Jeg har selv testet flere av de her nevnte varianter, og har oppnådd absolutt best resultat med Stripall. Den tar også dyp gravrust, det tar bare litt lenger tid. Ved å holde 65 - 70 grader C på badet kan en nesten stå å se rusten bli borte.

Produkter som er syrebasert tærer på overflater, og vil kunne ødelegge maskinerte flater. I tillegg så fjerner jo ikke det maling, koksbelegg, tectyl etc slik som stripAll gjør.

Legger ved noen før og etter bilder av gearkassa som jeg brukte i UndervannsSambaen for å få den til å gå i fjor. Kassa stod fullstendig fast etter flere år i Guds frie natur (det var ikke originalkassa). Etter demontering og behandling av alle aksler, drev og lagre ble den montert igjen uten å skifte en eneste del, ei heller lagrene. Den fungerte etterpå.




* th-IMG_2906.JPG (101.4 KB, 448x336 - vist 228 ganger.)

* th-IMG_2908.JPG (113.75 KB, 448x336 - vist 209 ganger.)

* th-IMG_2911.JPG (86.57 KB, 448x336 - vist 240 ganger.)

* th-IMG_2954.JPG (97.93 KB, 448x336 - vist 210 ganger.)
« Siste redigering: desember 16, 2011, 23:51:58 pm av Morten » Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #35 på: desember 16, 2011, 23:59:49 pm »

er ikkje stipall berre da samma som kaustisk soda??

Stripall er nok endel mer enn kaustisk soda eller natriumhydroksyd. Det er kun stoffer som er klassifisert som farlige, som en trenger å oppgi. Jeg har selv testet flere av de her nevnte varianter, og har oppnådd absolutt best resultat med Stripall. Den tar også dyp gravrust, det tar bare litt lenger tid. Ved å holde 65 - 70 grader C på badet kan en nesten stå å se rusten bli borte.

Produkter som er syrebasert tærer på overflater, og vil kunne ødelegge maskinerte flater. I tillegg så fjerner jo ikke det maling, koksbelegg, tectyl etc slik som stripAll gjør.

Legger ved noen før og etter bilder av gearkassa som jeg brukte i UndervannsSambaen for å få den til å gå i fjor. Kassa stod fullstendig fast etter flere år i Guds frie natur (det var ikke originalkassa). Etter demontering og behandling av alle aksler, drev og lagre ble den montert igjen uten å skifte en eneste del, ei heller lagrene. Den fungerte etterpå.




Veldig bra innlegg Morten!

Jeg tror nok jeg kommer til å gå for stripall, prisforskjellen er også veldig liten iforhold til de andre produktene som er nevnt, bortsett fra elektrolyse da..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Morten
VSN
Medlem
*****
Innlegg: 139
Bosted: Lierskogen


Vis profil

« Svar #36 på: desember 17, 2011, 00:04:43 am »

Sjekk ut CleanAll også, den har en utrolig evne når det gjelder rengjøring av lettmetallsdeler (og blanding av deler av ulike metaller) som ikke demonterte topper, forgassere, besinpumper o.l. Har dessverre ingen bilder av dette, men det finnes på StripAll's nettside.
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!