mai 04, 2024, 07:41:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 911 motor i Bay  (Lest 12097 ganger)
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 19, 2011, 13:44:22 pm »

JA, se der ja. Trommelbremser bak. Folk henger seg for mye opp i bremser.
Denne 411 med 2,7 i Tyskland ble godkjent på orginale bremser.
Tüf kommenterte at den ikke har noen høyere toppfart og da holder bremsene når jeg spurte de om akkurat dette.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #31 på: desember 20, 2011, 22:12:36 pm »

Jeg har godkjenningspapier på Volvo B23 til T3, vet ikke hva vekt og ytelse det drier seg om , kan sjekke hvis interesse
Loggført
A R E
Gjest
« Svar #32 på: april 02, 2012, 23:45:01 pm »

Alf Rønning i Brummundal har sist høst montert en Posche 6er i en 69 DOKA med 5 trins Porsche kasse. Ca 250HK.

Teknisk mulig ja, men ikke godkjent av BT enda så vidt jeg vet.....


HAn skal forøvrig sette inn en T4 2,0L i min 69 Panel, tar en EU først og vil vurdere å søke BT senere. HAr oppgradert bremsene til late bay med skiver og bremseforsterker.

Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #33 på: april 04, 2012, 20:47:31 pm »

Tror ikke eieren har tenkt å prøve å godkjenne den heller. Brukes ikke mye og det syntes jo ikke at det sitter 6'er der.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #34 på: april 04, 2012, 23:20:32 pm »

meinar eg har linka til denne før einplass men her står da ganske svart på kvitt korleis denne ombyggingen kan gjerast og samtidig komma ifrå da med ein finish som ser fabrikkorginalt ut: http://kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=6639
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #35 på: april 06, 2012, 07:11:01 am »

Det blir jo drøyt stor forskjell fra orgonalt og sikkert ganske høylytt siden motoren sitter rett inne i kupeen.
6'ern er det jo plass til baki bayen så det er ikke en enorm jobb å få plass. Kan slenge ut noen bilder en dag.
Bayen som Alf Rønning bygde om for ikke lenge siden ser dønn orginal ut ingen ting som røpet den når ikke motoren går.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1493
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #36 på: april 07, 2012, 19:46:08 pm »

Noen som har et tlfnr til folk som har hatt eller har Porsche 6er i bussen sin da?
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #37 på: april 08, 2012, 08:35:40 am »

Noen som har et tlfnr til folk som har hatt eller har Porsche 6er i bussen sin da?

Prøv porschedoktoren på Nes da vel?  Blunker

http://www.1881.no/tlf/alf-roenning_543474S1/
Loggført
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1493
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #38 på: april 08, 2012, 15:48:54 pm »

Har pratet med Alf. Tenker mere på folk som har erfaring med å bruke en bay som turbil.
Trenger erfaringer og tanker som kan gjøres bedre ved bytte av motor og gir.
Når min bil nå skal bygges så skal det gjøres på den rette måten.
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #39 på: april 08, 2012, 16:47:04 pm »

Har pratet med Alf. Tenker mere på folk som har erfaring med å bruke en bay som turbil.
Trenger erfaringer og tanker som kan gjøres bedre ved bytte av motor og gir.
Når min bil nå skal bygges så skal det gjøres på den rette måten.

Har sendt deg PM !

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Knut-Tore Sylte
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: Rauma



Vis profil WWW
« Svar #40 på: april 08, 2012, 18:21:35 pm »

Med hensyn til og få ting godkjent i Norge, kan man dra noe hjelp ut av Svenskene? Phillip Fishlein som er en 914 fan har bygd en T2 med 2,2 sexer fra Porsche og fått godkjent i Sverige. Lenge siden jeg snakket med Phillip så jeg har ingen kontakt info på han.
Han ønsket og kopiere en T2 som ble brukt som trekkvogn til en 914-6GT på 70 tallet. Det betyr vel at Tyskerne har gjort dette før også.... har en bekjent i biltilsynet og han sier det rett ut, det er for stor forskjellsbehandling etter hvem du snakker med i BT!
Knut-Tore

PS! Mulig Magne Bævre fortsatt har kontakt med Phillip?


* _Y9G0479[1].jpg (7.36 KB, 208x139 - vist 438 ganger.)
Loggført

T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #41 på: april 08, 2012, 19:51:29 pm »

Kan det gjøres bedre enn en porsche 6er og 915 eller g50 kasse?
Måtte være nyere tdi motor og g50 kasse det isåfall.

Uansett så ser det helt upåklagelig ut den innstallasjonen som alf har gjort i nevnte dobbeltkabiner.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1493
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #42 på: april 08, 2012, 19:58:59 pm »

Noen som vet navnet på karen med dobbel  cabineren da?
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #43 på: april 09, 2012, 09:48:57 am »

Kan dessverre ikke være til mye hjelp her, flott at du ikke gir opp!
Engelsk camper

Geoff Peterson sin bay
http://www.airspeedparts.com/forums/index.php?topic=240.0

http://www.streetfire.net/video/vw-rsr-bus27l-911-rsr-turbo-in-this-73-westf_17534.htm
« Siste redigering: april 09, 2012, 11:00:51 am av RZR-Andy » Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!