mai 04, 2024, 10:48:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Få ut hester av 1600-motor - hvor legger jeg lista?  (Lest 10173 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: april 11, 2012, 12:03:52 pm »

He he.. Jeg gjorde det. Først en uåpna motor fra en "jordebil". Det ble ingen suksess..
Så bygd en 1915 for turbo. Det tror jeg blir bra. Har kjørt noen km, men ikke justert ferdig... www.turboroadster.no
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #31 på: april 11, 2012, 18:40:39 pm »

Så da blir det stripa på SCC ? Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 724
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #32 på: april 13, 2012, 09:57:03 am »

Burde kanskje vært nevnt for motorbygger at 1680 sats ikke har noe godt rykte på seg? Veldig tynne sylindervegger. De fleste vil vel anbefale maks 1641 sats. Eller bruke pengene på en 110 kam hvis originalsatsen er ok.

Når det er sagt går det vel 1680 motorer som har mange km bak seg også.

Bare noen ord fra en som IKKE har særlig god peiling på motor.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #33 på: april 13, 2012, 14:09:44 pm »

Trådstarter endte opp med å få den gamle punk rocker'n  J.Maher til å bygge en 2110 for seg Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #34 på: april 13, 2012, 14:13:47 pm »

Trådstarter endte opp med å få den gamle punk rocker'n  J.Maher til å bygge en 2110 for seg Glad

Må gi han skryt for å velge den sikre veien  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #35 på: april 13, 2012, 16:01:16 pm »

Mulig jeg kommer litt ut i margen på tråden her.. Men har litt lyst til å nevne turbo..

Kan kanskje også vere noen her som har montert turbooppsett på tilnærmet originale motorer?..

Det er jo snart store fjell av brukte turboer, og det ligger snart minst to på hver en låve...

Dette kan vel også gjøres litt "holbart" og forholdsvis billig med moderate trykk og riktige oppstillinger??..


Takker samtidig for fin tråd.


Problemet er fordelelertenning og å få justert tilbake tenning ved trubotrykk.
Noen bruker WBX fordeler, andre bruker 009 men setter inn en stopp skrue for å hindre for mye fortenning.
Jeg fikk det til å virke sånn passe på en Audi turbo 5@er med K-Jet innsprut og fordeler med mye vacum/trykk slanger enveisventiler osv..

Om en absolutt ikke vill bygge innsprut, så bruk i alle fall en form for programerbar tenning.
Den enkleste megasquirt ECU koster ikke mye over 1000 lappen om du bygger selv. Denne sammen med en modifisert (låst) WBX fordeler med HAL sensor som trigger gir deg kontroll over tenning. Det er billig, det er enkelt, det virker.... det ..

Modifisering gasser for turbo er det flere som har gjort.. og det virker jo på en måte..
(Men når en først er i gang med Megasquirt...  hvorfor ikke også kaste forgassren :-))

Mye tråder om 1600 DP og turbo her:
http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=3&sid=afbed01202e8234bfa4224a898710edd
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!