Mulig jeg kommer litt ut i margen på tråden her.. Men har litt lyst til å nevne turbo..
Kan kanskje også vere noen her som har montert turbooppsett på tilnærmet originale motorer?..
Det er jo snart store fjell av brukte turboer, og det ligger snart minst to på hver en låve...
Dette kan vel også gjøres litt "holbart" og forholdsvis billig med moderate trykk og riktige oppstillinger??..
Takker samtidig for fin tråd.
Problemet er fordelelertenning og å få justert tilbake tenning ved trubotrykk.
Noen bruker WBX fordeler, andre bruker 009 men setter inn en stopp skrue for å hindre for mye fortenning.
Jeg fikk det til å virke sånn passe på en Audi turbo 5@er med K-Jet innsprut og fordeler med mye vacum/trykk slanger enveisventiler osv..
Om en absolutt ikke vill bygge innsprut, så bruk i alle fall en form for programerbar tenning.
Den enkleste megasquirt ECU koster ikke mye over 1000 lappen om du bygger selv. Denne sammen med en modifisert (låst) WBX fordeler med HAL sensor som trigger gir deg kontroll over tenning. Det er billig, det er enkelt, det virker.... det ..
Modifisering gasser for turbo er det flere som har gjort.. og det virker jo på en måte..
(Men når en først er i gang med Megasquirt... hvorfor ikke også kaste forgassren :-))
Mye tråder om 1600 DP og turbo her:
http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=3&sid=afbed01202e8234bfa4224a898710edd