mai 04, 2024, 17:16:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stinger Fakta?  (Lest 6642 ganger)
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #30 på: september 11, 2008, 10:14:03 am »

Trodde ikke det var støykrav før ca 70 mod? Har kjørt med stinger nå i 6 år, og ikke noe problem på EU. Tistlo, lag en plate mellom grenrør og stingeren, og bor 3 stk 8mm hull, da går den stille, men puster tungt, men det er jo snakk om noen minutter bare  Blunker Min stinger er foresten lang.
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #31 på: september 11, 2008, 11:07:22 am »

Får ikke motoren fryktelig mye motstand om du blokkerer igjen eksosen så mye??
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #32 på: september 11, 2008, 12:19:50 pm »

DETTE er den lange typen... Kult


* DSC_0765red.JPG (102.37 KB, 697x616 - vist 191 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #33 på: september 11, 2008, 14:42:54 pm »

Den lange ser litt vel lang ut Osteaktig

Hadde jo vert jevla kjekt på ein gatebil då Øyerulling

Men som Lobo seier... Vist eg monterer (vanleg) lang type stinger.. kan Onkel Rolf då stoppa meg og avskilta bilen?? Har eg brytt(brutt, brudt, bråte?!?!) nokon reglar eller lover??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #34 på: september 11, 2008, 17:36:52 pm »

Mister vel ikke nødvendigvis skiltene, men sjansen er stor for at du får mangellapp og må vise den. Sure og unødvendige utgifter det :/
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #35 på: september 11, 2008, 17:45:04 pm »

men den sjangsen må eg vel nesten berre ta... Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #36 på: september 11, 2008, 18:57:58 pm »

Jepp Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #37 på: september 11, 2008, 20:34:07 pm »

men den sjangsen må eg vel nesten berre ta... Øyerulling
ja hvis du vil ha en olje påfyllings trakt stikkende ut av karroseriet, så må du nok det  Gliser
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #38 på: september 11, 2008, 20:43:15 pm »

Hvor mange innleg går det å skrive om koniske stålrør? Er det ikke bare å sette røret på bilen å ta problemene derifra?
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #39 på: september 11, 2008, 20:44:21 pm »

 Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #40 på: september 11, 2008, 20:55:39 pm »

Empiboy, du har rett!

 Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #41 på: september 12, 2008, 07:57:31 am »

Ikke meningen å klage på noen måte, men når det kommer til det punktet hvor diskusjonen er hvor mye det bråker, er det ikke lett å finne svaret på et internettforum Gliser Det må vel bare oppleves.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
jontefje
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: nesodden



Vis profil
« Svar #42 på: september 12, 2008, 08:10:30 am »

har kjørt harley i mange år, for å få ned støyen litt går det å lage en rull av hønsenetting å putte inn i potta for å få ned lyden litt
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #43 på: september 12, 2008, 15:01:41 pm »

Det vert nok til att eg handler grenrør og stinger! Så får eg sjå kor bra det vert!

Tillegspørsmål: Grenrør som skal passa på varmepottene... er dei forskjellige? altså ein 1961modell 1200 (40hk?) kan bruka samme grenrør som nymotens 1600??

Er det forskjellige fester på varmepottene?? går grenrøra om ein an???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #44 på: september 12, 2008, 16:50:42 pm »

Tillegspørsmål: Grenrør som skal passa på varmepottene... er dei forskjellige? altså ein 1961modell 1200 (40hk?) kan bruka samme grenrør som nymotens 1600??

Er det forskjellige fester på varmepottene?? går grenrøra om ein an???
svaret er NEI dei går ikkje om ein an  Osteaktig hehe les her! http://www.vwnorge.no/index.php/topic,933.0.html   1200 har smalere utblås enn 1600 
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #45 på: september 12, 2008, 17:45:00 pm »

Verdammt!

Så då må eg altså skaffa den endelige motoren FØR stingeren kjem på... med mindre nokon har eit überbilligt anlegg, som vist på linken, og som passar til 1200 Hæ

 Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #46 på: september 13, 2008, 00:46:53 am »

Finner ikke bilder av nybilen din tistlo.... link!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #47 på: september 13, 2008, 00:51:43 am »

Verdammt!

Så då må eg altså skaffa den endelige motoren FØR stingeren kjem på... med mindre nokon har eit überbilligt anlegg, som vist på linken, og som passar til 1200 Hæ

 Blunker

Det er snakk om å korte inn to rør og bøye to andre... meget lett modifisering...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #48 på: september 13, 2008, 08:06:57 am »

Men det vert vel litt bale vist eg skal kappe åg sveise kvar gong eg skiftar motor osv...

For eg tenkte att eg kunne bruka samme anlegget på både 12 og 1600 motor...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #49 på: september 13, 2008, 08:12:41 am »

Finner ikke bilder av nybilen din tistlo.... link!

How About: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,7699.0.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!