1443
|
Forum / Problemløseren / Sv: Horn fungere ikke på empi gtv ratt
|
på: februar 15, 2011, 19:37:13 pm
|
Og viss ikke det fungerer etter at du har prøvd begge kontaktene, kan du prøve og jorde den kontakten du ikke bruker. Viss knappen på rattet ditt er av plast, trenger den jord fra et sted...
|
|
|
1444
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljepumpe
|
på: februar 07, 2011, 19:04:28 pm
|
Vet ikke sikkert ennå, da jeg ikke er i styret lenger. Men vi pleier jo å ha det første helga i juni, som i år blir (3)-4-5.
|
|
|
1446
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljepumpe
|
på: februar 07, 2011, 18:22:26 pm
|
Viss du ser tannhjulene, er de løse Bare dra de rett ut. Henger ikke fast i annet enn litt klissete olje.
|
|
|
1448
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: VW 1200 1964
|
på: februar 04, 2011, 18:14:09 pm
|
Jeg har brotsj, viss du vil ha en liten tur til Vennesla.
Det hadde jo vært alldeles ypperlig...men jeg regner med du er på jobb om dagene? Når hadde det evt. passet for deg? Lørdager eller kvelder er da det normalt passer best. Tar jo ikke lange tiden å brotsje når foringene allerede er på plass.
|
|
|
1449
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Jippi, gearkassebytte div spm.
|
på: februar 04, 2011, 18:02:18 pm
|
Jeg laget denne kalkulatoren, som du ser vedlagt under her, for en stund siden. Du kan forandre de blå tallene etter behov, eller bruke "Verktøy-Målsøking" for å finne turtallet ved en gitt hastighet. Viss de tallene jeg har skrevet inn stemmer, har jo 4. gir også annen utveksling. Så viss du bytter kasse reduserer du turtallet med 18 omdr. ved 80km/t
|
|
|
1452
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: VW 1200 1964
|
på: februar 02, 2011, 21:53:13 pm
|
Måtte ut å se hva det sto på min hjemmelagede presse med jekk fra Biltema. Sto 10tonn på jekken, og jeg jekker til resten av pressa begynner å utvide seg
|
|
|
1453
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fikk ikke motoren til gå.
|
på: februar 02, 2011, 21:35:29 pm
|
Men jeg har drept en 1680 Men det var nok heller en kombinasjon av flere andre ting enn bare sylindertykkelsen. Tilbake til "Gekk" sine spørsmål: Siden det høres ut til at du har kostet litt på den motoren du har, ville nok jeg heller plukket den ned for å se om alt var riktig satt sammen. Shimsingen av svinghjulet er viktig, da ting kan gå vel tregt og skjære seg viss det er for liten klaring. Skal være mellom 0,07 og 0,13mm på original og kald motor. Vil du ha større sylindere (enn 1680), kan det dra med seg en god del ekstra arbeid. Fresing av blokk og topper, dreiing/shimsing av sylindere for rett vendehøyde, dreiing av støtstenger for rett vippegeometri, dysing/bytting av forgassere. Blir ofte litt mer arbeid enn man tror i starten, men det kan jo være morro det også
|
|
|
1454
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: VW 1200 1964
|
på: februar 02, 2011, 19:05:26 pm
|
Jeg har hatt godt hell med å sette de i pressa til jeg ikke tør å presse mer, og så varme mens de står i press. Var det det du gjorde, eller varmet du før du satt det i pressa?
|
|
|
1455
|
Forum / Problemløseren / Sv: Batteri
|
på: januar 31, 2011, 17:43:31 pm
|
Jeg ble heller litt bekymret for coilen baki motorrommet. Tenningen må vel være på for å få liv i vindusviskerne, og da får coil også spenning viss stiften er på det "rette" stedet. Mulig min bekymring er helt grunnløs, men jeg hadde tatt av den grønne ledningen på coilen for sikkerhets skyld. Og mulig seansen allerede er over?
|
|
|
1457
|
Forum / Problemløseren / Sv: obs, plutslig hadde jeg ikke gear,,,,,,,,,
|
på: januar 23, 2011, 20:29:36 pm
|
|
|
|
1458
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Det er visst ikke måte på...
|
på: januar 23, 2011, 20:14:22 pm
|
På 50 tallet ble jo disse emblemene delt ut til de som hadde klart 100.000km uten å bytte motor, så helt vanlig var det nok ikke. Jeg ønsker å legge en del av skylden på dårligere oljer og veier som var mye mer belastende for motorene med støv og skit som kom inn over alt.
|
|
|
1459
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motor i type 3
|
på: januar 17, 2011, 19:05:34 pm
|
Hvis overhaling, er det noe og hente ved og bytte til 1641/1680 sylindrer og fremdeles original gassere?
Jeg hadde en Type 3 motor som jeg satt på 1680 sylindere og en bugpack 4061 kam. Med originale forgassere og urørte topper ble det 65Hk og 8:1 i komp. Byttet til 2stk progressive gassere og havnet på 70Hk, høvlet topper slik at komp ble 9:1 og fikk da 79Hk.
|
|
|
1460
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kompresjon
|
på: januar 16, 2011, 21:09:54 pm
|
I mitt oppslagsverk står det at SP motoren "B" har 7,5 i kompresjonsforhold, men frem til april 1968 hadde den 7,7. DPen har vel også normalt 7,5 viss ikke det er en lavkomp for lavere oktanbensin.
|
|
|
1461
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Info om Autolinena topper.
|
på: januar 14, 2011, 19:20:06 pm
|
I alle fall ikke alltid man skal tro på det man finner på nettet. Googlet delenummeret og fant dette: 3liter diesel med 200kW (272Hk) Tror du har bytta ut ett tall når du googla. Siste tallene er 355, ikke 375. Synes fremdeles det ser ut som 040 101 375 på bildet over her, men på Autolinea sine sider står det jo 355. Så viss det virkelige tallet på toppen er 375, er det kanskje en diesel?
|
|
|
1464
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montering av Facet bensinpumpe
|
på: januar 10, 2011, 19:36:37 pm
|
Gå for et bensinpumperele. På Audien jeg hadde var det en ledning fra minus på coil som gjorde at releet trigget. Når man satt på tenningen sveiv pumpa i et par sekunder for å få opp trykket, så startet den ikke igjen før coilen fikk sine impulser. Uansett om du kobler den opp mot oljetrykksbryteren vil likevel motoren svive til flotørhusene er tomme
|
|
|
1468
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken modell
|
på: januar 02, 2011, 20:03:31 pm
|
Tredje siffer i rammenummeret under baksetet viser årsmodell. Siden du har 134 2364 xxx er det i alle fall en 1974 modell, men om det er noen endringer midt i året på denne modellen vet jeg ikke.
|
|
|
1470
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia
|
på: januar 01, 2011, 17:10:18 pm
|
Var en her sør som denne begynte og svette litt etter at motoren var satt sammen. Vanskelig å komme til med gjengetapp når motoren er ferdig. Fant et bilde av den jeg mener er der. Den speiler seg i glemmeblikket.
|
|
|
|