mai 16, 2024, 18:35:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: må man ha chassisnr og understell nr? bilder av bilen  (Lest 10603 ganger)
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« på: desember 15, 2010, 19:36:27 pm »

Hei, har fønni vognkortet til gamlebilen til onkeln min men der står det bare understellsnr, bilen er gammel og ble avskiltet i 1971. Jeg skal finne bilen og få den på veien igjen (veit hvor den er nå håper jeg) men sliter litt med papirer altså.. noen som kan hjelpe?
« Siste redigering: januar 23, 2011, 20:00:55 pm av tobii » Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: desember 15, 2010, 19:59:50 pm »

ta med vognkortet til nermeste trafikkstasjon(biltilsynet) å hør med dem ka dei kan finne ut.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: desember 15, 2010, 20:06:05 pm »

Eller skriv en mail til motorvognregisteret på adressen : kontaktsenteret@vegvesen.no
og spør om kopi av det gamle registerkortet. Du kan være heldig.

Edit: ny mailadresse er : publikumstjenester@vegvesen.no
« Siste redigering: desember 22, 2010, 13:27:19 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: desember 15, 2010, 20:26:03 pm »

jeg ringte i dag og fikk vognkortet til en tidligere registrert eier, for de fant ikke vognkortet til onkeln min. men står registrert på bilen med et annet nr det som er no drit at de ikke har tatt vare på onkel sitt vognkort for da må jeg vel jukse for å få den over på meg?
Det er en brukt importert 53 oval fra tyskland.

Jeg skal legge ut noen bilder av den når jeg har  fått dem Glad
« Siste redigering: desember 15, 2010, 20:31:37 pm av tobii » Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #4 på: desember 15, 2010, 20:57:06 pm »

så du har tenkt å jukse papirene over på deg, uten at du eier bilen??
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: desember 15, 2010, 21:42:56 pm »

nei, men jeg veit liksom ikke om det er håpløst eller ei å få det siste vognkortet, hu dama skulle lete mer sa hu! for det var onkeln min som eide bilen sist gong den var registrert. Så den er jo på en måte min når jeg har fått lov av han til å sette den over på meg hvis det er mulig?

Er jo ikke min skyld av statens vegvesen har rota med papira sine?

Men hvis jeg ikke finner bilen da gidder jeg ikke styre mer med de papira heller så da er jo det grett..
« Siste redigering: desember 15, 2010, 21:47:21 pm av tobii » Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: desember 15, 2010, 22:00:32 pm »

Du trenger vel ikke det siste vognkortet til bilen viss du har understell nr. og siste skiltnummer den hadde. Skal holde med salgsmelding mellom deg og din onkel? Så lenge du har et vognkort skal alt du trenger å vite om bilen stå i det.
http://www.vegvesen.no/_attachment/62215/binary/15824
Men viss din onkel har skrevet en salgsmelding til noen andre tidligere, er det jo ikke mulig.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: desember 15, 2010, 22:06:24 pm »

han har ikke skrevet salgsmelding til noen andre, bare levert skiltene og vognkortet  Glad
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #8 på: desember 15, 2010, 22:10:32 pm »

Da bør det vel holde å fylle ut skjemaet i linken over og levere det til tilsynet.




Og finne bilen da  Øyerulling
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #9 på: desember 15, 2010, 22:12:40 pm »

1. Send chassis-nr til Motorvognregisteret
2. Få tilbake en liste på alle reg nr bilen har hatt fra Motorvognregisteret
3. Kontakt det Biltilsynet som det siste skiltet var registrert på (bokstaven vil tilsi hvilket dette er)
4. Oppgi dette skiltnummeret til det lokale Biltilsynet - la de få 2 døgn på å gå igjennom papirarkivet sitt
5. Få tilbake navn på siste registrerte eier på dette siste registrerte skiltet
6. Kontakt dette navnet, eller finn dets etterkommere...få signatur på en salgsmelding
7. Lever denne salgsmeldingen til ditt lokale biltilsyn
8. Gi dem 7 døgn på å få oversendt de siste papirene fra det siste Biltilsynet som hadde den registrert
9. Heng på nakken til ditt lokale Biltilsyn for å få dem til å legge inn disse papirene i Autosys...og med ditt navn som eier
10. Sov i fred
Loggført

SCREWDRIVER #2
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #10 på: desember 15, 2010, 22:14:35 pm »

To ting:
- Understellsnr og chassisnr er det samme - og det er det eneste du trenger for å spore all ID i Norge
- Et vognkort sier egentlig ingenting om siste registrerte eier....det flyter mange vognkort omkring, men det er KUN salgsmelding fra siste registrerte eier på siste registreringskort på siste Biltilsyn....som gjelder.
Loggført

SCREWDRIVER #2
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #11 på: desember 15, 2010, 22:17:16 pm »

Da bør det vel holde å fylle ut skjemaet i linken over og levere det til tilsynet.




Og finne bilen da  Øyerulling

Ja, veit sånn ca. hvor han dumpa den, skal prøve å få tatt den ut men veit ikke om det er noe å spare på, men greit å ha papira før jeg anstrenger meg for mye :p


Okei da har jeg nesten alt jeg trenger, har jo siste reg nr. Siste eier og han før der er en kompis av onkel, understellsnr, ?


« Siste redigering: desember 15, 2010, 22:20:34 pm av tobii » Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: desember 15, 2010, 22:19:55 pm »

Dumpa ut i naturen i 1971??
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #13 på: desember 15, 2010, 22:23:12 pm »

Ble ikke vrakpanten innført på slutten av 70 tallet? Var jo mye enklere å bare kaste "søppelet" i naturen når ikke det var verdt noe likevel  Osteaktig
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #14 på: desember 15, 2010, 22:25:18 pm »

Tut og kjør.
Loggført
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #15 på: desember 15, 2010, 22:34:06 pm »

ikke akkurat tut og kjør, regner med et evighetsprosjekt, men det var denna bilen som har fått meg til å bli interissert i boble siden han alltid har snakket om putrine med rusthøl i gulvet og usynkronisert girkasse med mekaniske bremser Osteaktig
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7144
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: desember 15, 2010, 22:42:19 pm »

det er noe jeg ikke forstår... i første innlegg sier du at du har vognkortet fra onkelen din, og da trenger du jo bare en salgsmeldig fra ham, så er alt i orden...
Loggført
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #17 på: desember 16, 2010, 06:54:50 am »

det er noe jeg ikke forstår... i første innlegg sier du at du har vognkortet fra onkelen din, og da trenger du jo bare en salgsmeldig fra ham, så er alt i orden...

okei? trenger det ikke være hans vognkort som jeg har fått tilsendt engong`?
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #18 på: desember 16, 2010, 08:26:04 am »

Har du fått tilsendt et vognkort?
Hvis din onkel er siste eier, trenger du jo bare en salgsmld fra han, i tillegg til bilen, der står jo også chassinr.. og voila, bilen er din!
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #19 på: desember 16, 2010, 08:34:56 am »

hva om bilen ikke har stått på onkelen din da? og vognkortet er på en annen bil

eller spurt på en annen måte, har du bilen fysisk?, da har du jo et chnr, som du sporer siste registrerte eier på, deretter må du skrive salgsmelding med sist registrerte eier.

eller har du bare funnet et gammelt vognkort på ei 53 boble som onkelen din har hatt registrert på seg engang? den kan jo ha blitt solgt opp til flere ganger, uten å ha blitt registrert om på ny eier, da er det vel den som fysisk har bilen, og kan bevise eierforholdet som eier bilen og identiteten pr dd.
jeg er litt oppe i noe i samme retning selv nå om dagen, jeg har kjøpt en bil, med chnr og id plater på, det pussige er bare at det chnr og id er registrert og påskiltet en annen person i norge, dette har jeg tatt opp med BT og de vil da se på min bil, som jeg har kvittering på , og deretter vil den personen som har samme identitet registrert få innkalling på sitt kjøretøy, for forevisning trafikkstasjon.


så vær sikker på at du har rett bil i forhold til dokumentasjonen som du har.  Blunker
« Siste redigering: desember 16, 2010, 08:48:17 am av nobrakes » Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #20 på: desember 16, 2010, 08:46:46 am »

hva om bilen ikke har stått på onkelen din da? og vognkortet er på en annen bil

den står sist registrert på onkeln min.. men de har ikke vognkortet hans. Alle andre eiere er kryssa over.. men ikke navnet hans
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #21 på: desember 16, 2010, 08:49:20 am »

brukte litt lang tid på å endre innlegget mitt ser jeg ... Flau
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7144
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #22 på: desember 16, 2010, 08:56:56 am »

det er noe jeg ikke forstår... i første innlegg sier du at du har vognkortet fra onkelen din, og da trenger du jo bare en salgsmeldig fra ham, så er alt i orden...

okei? trenger det ikke være hans vognkort som jeg har fått tilsendt engong`?


Det er fortsatt noe jeg ikke forstår, i første innlegg skriver du: "Hei, har fønni vognkortet til gamlebilen til onkeln min". Det tolker jeg som at du faktisk HAR onkelen din sitt vognkort. Hvis han er siste registrerte eier, og som du sier ikke har skrevet noen salgsmelding så ser jeg ikke problemet... Da skriver han en salgsmelding til deg, og du eier bilen....
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #23 på: desember 16, 2010, 08:57:21 am »

Men du skriver jo at du selv har funnet vognkortet, kan ikke se at du mangler noe annet enn selve bilen jeg..  Gliser


..og der var Grelland litt tidligere ute.  Osteaktig
Loggført
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #24 på: desember 16, 2010, 08:59:16 am »

det er noe jeg ikke forstår... i første innlegg sier du at du har vognkortet fra onkelen din, og da trenger du jo bare en salgsmeldig fra ham, så er alt i orden...

okei? trenger det ikke være hans vognkort som jeg har fått tilsendt engong`?


Det er fortsatt noe jeg ikke forstår, i første innlegg skriver du: "Hei, har fønni vognkortet til gamlebilen til onkeln min". Det tolker jeg som at du faktisk HAR onkelen din sitt vognkort. Hvis han er siste registrerte eier, og som du sier ikke har skrevet noen salgsmelding så ser jeg ikke problemet... Da skriver han en salgsmelding til deg, og du eier bilen....

jeg har vognkortet til bilen på et annet navn, det er problemet. men jeg har noen andre papirer som alle andre eiere av bilen er kryssa bort men ikke navnet hans, så det som er problemet er vel at det at jeg ikke veit helt hvordan jeg skal få papira over på meg når vognkortet ikke står på han engang, vognkortet er fra første eier av bilen
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #25 på: desember 16, 2010, 09:04:12 am »

har det siste regnr bilen har vært reg på, blitt brukt videre? var ganske vanlig før det kom skilter med to bokstaver...
har du sendt chnr med spm om dette til publikumstjenester@vegvesen.no   ? de har hjulpet meg opptil mange ganger når jeg har overtatt skogsvrak osv fra grunneier  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #26 på: desember 16, 2010, 12:33:18 pm »

har det siste regnr bilen har vært reg på, blitt brukt videre? var ganske vanlig før det kom skilter med to bokstaver...
har du sendt chnr med spm om dette til publikumstjenester@vegvesen.no   ? de har hjulpet meg opptil mange ganger når jeg har overtatt skogsvrak osv fra grunneier  Glad

nei har ikke sendt chnr ennå, får gjøre det etter helga Gliser jeg og onkel skal se om vi finner igjen bilen hans i helga hehe, og han har mætta bilder fra da han brukte den, i fargebilder til og med:D
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #27 på: desember 16, 2010, 15:32:21 pm »

tøft, lykke til med jakta  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #28 på: desember 16, 2010, 15:58:40 pm »

takk: D skal legge ut bilder hvis vi finner bilen.. :p hvis ikke vi finner'n så får jeg legge ut fra da den var kjørbar Gliser
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #29 på: desember 16, 2010, 18:42:29 pm »

Her en oppskrift jeg brukte på å få en bil i mitt navn. Bilen det er snakk om var sendt på huggeri men jeg fikk hente den ut igjen ved å sende søknad til Tollvesnet. Når bilen så stod i min garasje hadde jeg ingen informasjon som sa meg hvem som eide bilen, kun chassisnr som er slått inn i ramma. Jeg noterte ned dette chassisnr og tok det med meg til nærmeste Biltilsyn, her spurte jeg om jeg kunne få utskrevet eierhistorikk på denne. Jeg spurte også hvordan jeg skulle gjøre det for å få bilen over i mitt navn. Det jeg fikk til svar var at alt jeg trengte var underskrift fra siste eier på en standard salgsmelding. Disse salgsmeldingslappene får du hos BT. Da siste eier visste seg å være dau så måtte jeg finne ut hvem som hadde arva han, dette var kona hans. Jeg leita opp hu og fikk hennes underskrift på salgsmeldinga samt en kopi av skifteattesten (dette er papiret som sier at hun har arvet alt mannen eide). Tok med meg dette på BT og leverte det og vips så var bilen i mitt navn.
Loggført

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!