mai 13, 2024, 18:04:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tyttebæret - Den Raude Fare  (Lest 95605 ganger)
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #240 på: mars 20, 2009, 20:50:09 pm »

Eg synst ikkje det er nødvendig å byte karosseriet pga dette... ein ny innerskjerm del koster 365kr..

Men nå skal eg opp og pusse endå meir, samt fjerna z-staget.. + inspisera andre sida nermare og innsida (bak tepper)

Du trenger nok ikkje fotella meg kva du tar for jobben nei, men eg tar fortsatt 150kr timen, og sånn eg har forstått det så er ikkje det galen pris! og for min del; eg har aldri tjent meir før!

Nei du tjener både penger og får erfaring så sånn er det jo positivt Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #241 på: mars 20, 2009, 21:18:41 pm »

Stå på Tistlo.
Ikke bry deg om sånne halventusiaster som gir opp så snart de ser en rustflekk. Den beste måten å lære på er å gjøre tingene selv, og det ser jeg jo at du allerede vet Glad
Kos deg i garasjen.

Mvh
Knut
Loggført
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #242 på: mars 20, 2009, 21:38:11 pm »

sier han som gir opp når han ser rustete felger...... hehehehehehehe
Loggført

T1 1966
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #243 på: mars 20, 2009, 21:52:18 pm »

sier han som gir opp når han ser rustete felger...... hehehehehehehe

Har ikke gitt dem opp. Skal kjøpe båt og bruke felgene til fortøyning Kult
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #244 på: mars 20, 2009, 22:09:09 pm »

Det er et samfunnsproblem at de siste generasjonene knapt klarer å skru sammen en Billy-hylle fra Ikea... Hvorfor? Jo, fordi foreldrene (les: fedrene) selv ikke klarer det. Noen som føler seg truffet av dette, kanskje, men det er ikke mange som kan eie luftkjølt VW i dag og regne med å slippe unna litt skruing. Det er faktisk en stor del av grunnen til at mange driver nettopp med luftkjølte - at de er overkommelig enkle å jobbe med.

Tistlo gjør her et stykke arbeid som burde brukes som forbilde for alle "neggere" som ikke våger eller gidder brette opp ermene og fikse noe som "alle" mener bør kastes. Ja det er sant, taksameteret går, men jeg er sikker på at Raymond ikke gjør dette for å selge bilen med kjapp gevinst. Det kan han nemlig ikke gjøre..Blunker Men derimot beholde en bil som han og familien kan ha glede av i mange år, fordi Tistlo gjør en grundig jobb og våger å gripe fatt i det! Stå på - skulle du gitt deg burde du gjort det for lenge siden! Og noen må ta vare på "late lookerne" også, ellers tror neste generasjon at alle folkevogner hadde skrå lykter!
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #245 på: mars 20, 2009, 22:35:24 pm »

Kjør på Tistlo  Kult
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #246 på: mars 20, 2009, 22:43:00 pm »

syns det itte er helt riktig innstilling å si at denni er for dårlig til å reddes folkens.....
Rust hører jo tross alt til gamle biler og dette er ITTE umulig!!!!
Stå på Tistlo!!!!
(det følger vel med i arbeidskontrakta å få prøvekjøre med L bakpå ved fredig prudukt?Hæ?) Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #247 på: mars 20, 2009, 23:13:12 pm »

Ikke bry deg om sånne halventusiaster som gir opp så snart de ser en rustflekk...

Eh... hallo?
« Siste redigering: mars 20, 2009, 23:20:31 pm av JFP » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #248 på: mars 20, 2009, 23:22:44 pm »

Litt av ein debatt her Osteaktig

Ser ut til att eg er nødt til å fortsette no... men eg må desverre komma med ein dårleg nyheit; eg fekk ikkje gjort noko i kveld Trist

Hadde akkuratt skrudd av z-staget då eg fekk besøk.... så det endre opp med dellorto skruing og justering, testkjøring etc.... Men på ein Tsx Flau Dette tok heile kvelden 'og.. jaja sånn går det når ein må hjelpe andre stakkarar som ikkje kan skru Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #249 på: mars 21, 2009, 01:21:28 am »

Stå på videre tistlo:) Dette ser alle at du har under full kontrol:) Denne bilen er da slettes ikke umulig å redde, er bare ALTFOR mange folk her ( å andre steder ) som KUN ser etter hva som lønner seg økonomisk. Men tenk heller slik;

Bilen blir redda, å med  godt ettersyn å vedlikehold så varer denne bilen så lenge man vil ha den i live. Om ikke noe spessielt skjer med den, som kolisjon, Den brenner opp osv.

Eieren får til slutt en bil i meget bra stand som han kan ha glede av så lenge han vil

Tistlo får mye god erfaring, å tjener penger:)



Det at man mister motivasjonen av sånt, hmm, vil vel heller si at de som sier sånt kansje sliter med motivasjonen selv? Er i hvertfall ikke noe oppmuntrende å høre når man faktisk prøver seg på et sånt prosjektet, å ikke ser svart på det selv.

Dette fikser du fint, driver mye med rustsveising selv, så vet hvor mye jobb det er. Må virkelig si du mestrer dette meget bra.

Stå på videre Blunker
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #250 på: mars 21, 2009, 10:32:59 am »

Her var det mye meninger.....  Øyerulling Gliser Prata med Morten (Pittn) i går. Han har nesten hele plata under bakskjermen der. Var bittelitt usikker på om det var rette sia, men dette skulle han sjekke i dag. Repdelen er ny, ca 50x30 cm. Skulle hilse å si at du skulle få den dønn gratis, dersom den passa! Det var jaggu gutten sin det!! Han  bor ikke langt unna, så stikker bort å ser litt senere i dag! Kult 
Loggført
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #251 på: mars 21, 2009, 13:53:27 pm »

Send me adressa di da Tistlo så ska e send en sånn del som d her helt Gratis t d Veng 951355-2 !


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #252 på: mars 21, 2009, 15:21:41 pm »

Jasså ja!! Sjokkert

Dette seier eg ikkje nei til, og det trur eg ikkje eigaren gjer heller!! Kult

Ifølge koden så er det til høgre side så det skal stemme bra!

Adresse kjem på PM straks!

Tistlo
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #253 på: mars 21, 2009, 21:13:39 pm »

Jepp! Unormalt snille Pitt sender den plata, så då er det ikkje noko ant å gjera enn å hoppe i det og skifte plata ut! Glad

Har ikveld fått pusst reint innerskjermen og sett over alt som må utbredast!... og det er stort sett alt som har vert sveist, for dei sveisesømmane er ekstremt ubrukelige!

Her er masse bilder:

Skrapa vekk den siste tectylen


Pussa reint


Karosserifestet. Nå ser dekan alle rusthola som seier litt om kor tjukt stålet er...


Her skal det shinast opp eindel!


Den innsveiste støtfangarspissen...


...med mislykka sveiser..


Her ser dekan litt av lappinga..


Merka der det er rust og som må utbredast








Så tok eg av stigtrinnet...


Det neste som vert gjort er å fjerne litt tepper og sånt inni bilen, så legge inn nokon sånne ikkjebrennbare dukar inni, så kan eg kutte ut rusta og starte morroa! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #254 på: mars 22, 2009, 00:29:07 am »

Bra jobba Blunker dette får du til vettu...
Loggført

(o\ ! /o)

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #255 på: mars 23, 2009, 09:40:07 am »

Jaja.. så fekk eg ikkje gjort noko i går heller.... var på skyting i heile går.....(høsta inn litt premiar om ikkje ant)

MEN idag har eg F R I Sjokkert, så no skal eg få gjort noko
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #256 på: mars 23, 2009, 11:36:38 am »

Pakken er sendt !


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #257 på: mars 23, 2009, 11:46:38 am »

Fantastisk bra Tistlo....stå på!

Til eier og sveiser:

Sjekk innlegg #17 i denne tråden....det må da være noe for den Raude Fare?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,9480.0.html
Loggført

SCREWDRIVER #2
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #258 på: mars 23, 2009, 12:24:38 pm »

Fantastisk bra Tistlo....stå på!

Til eier og sveiser:

Sjekk innlegg #17 i denne tråden....det må da være noe for den Raude Fare?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,9480.0.html


My arbei å skift hele sia da pitman ! E ha sendt han en ny innerskjærm gratis e no så nån tå dokk andre å kan hjelp han mæ gratis deler !


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #259 på: mars 23, 2009, 13:10:47 pm »

Trur det vert bra med nye innerskjerm ja! Men å byte heile sida er vel HAKKET for Avansert for meg, desverre!!

Driver no på med å fikse på sveisen rundt støtfangarspissen, men det er noko hakkande gale med sveiseapparatet?! etter att eg brant fast tråden så ville ikkje apparatet virke på dei 3 svakaste varme/styrkene?? svs 1,2,3 virker ikkje... må opp på "level" 4 på styrken/strømmen/varmen for att den vil sveise, sjølv om det kjem gass og tråd heile tida.

Kva har eg ødelagt???

Dette resulterte i meir brenning enn planlagt, så sveisesømmen vart ikkje så mykje finare, men solidare om ikkje ant..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #260 på: mars 23, 2009, 20:04:24 pm »

Fekk etter mykje somling sveiseapparatet til å virke igjen... framgangsmåten var å ta av dekselet og riste i alle ledningskontakter... Øyerulling

Og eg som hadde så store planar for fridagen idag... vel eg har ikkje fått gjort spesielt mykje akkuratt Tvilende

Støtfangarspissen bak er det einaste eg har gjort hittil.. dvs, slipe ned og sveise opp igjen den dårlege sveisen med for høg varme, = masse ekstraarbeid i å tette hola som brant opp pga sveiseapparatet...

Heldigvis vart ikkje verre enn det begynte med!

Sjekka innsida bak tepper..




Under sparkel fant eg dette!! eg mistenker att dette er orginalt og tetter holet til det nedre støtdempertårn-festet det var snakk om før i denne tråden...


Spørsmålet er om dette er orginalt, f.eks. i tilfelle dei bruker samme delen på både cab og sedan, men tetter sedanholet på ein billig måte sidan den ikkje trenger dei ekstra skruene??


Støtfangarspissen etter sliping, sveising, meir sliping, meir sveising og brenning...


Fiksa holet til ledningane


Slipt ned igjen......


Siste sliping... legg merke til alle porene i sveisen Tvilende Men det er bedre enn det var!


Så next up er owatrolering av støtfangarspissen på innsida og utsida! Så skal eg begynna å laga ei plata til hørnet i motsatt ende av innerskjermen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #261 på: mars 23, 2009, 20:25:12 pm »

Du er jo helt konge ,for du gir deg ikke selv om det er masse arbeid på denne bilen ,stå på
Loggført

1961 byggy 1972 1300s
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #262 på: mars 23, 2009, 20:26:55 pm »

Gøy å lese å se alle oppdateringene! Blir nok bra til slutt Blunker

Men virker litt ambisiøst og skjære ut og slipe bort så masse tidligere arbeid, om ikke man er helt sikker på å få det strøkent..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #263 på: mars 23, 2009, 20:29:59 pm »

Hadde sveiseaparatet funka skikkeleg med ein gong så hadde eg sluppet å brenna igjennom overalt... det var det som ødelagte mesteparten her... måtte jo klatte og klatte for å tette holene... men eg trur det vert bra med owatrol og arcanol Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #264 på: mars 23, 2009, 20:42:40 pm »

Blir det nok Blunker

Hadde jeg fått den jela photobucketen til å funke så sku eg lagt ut litt sveisebilder selv Gliser

Fant et lite rusthull idag som eg sku fått litt tips til hvordan å fikse...Var tidligere fikset med vinduskitt el tilsvarende Hæ Øyerulling
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #265 på: mars 23, 2009, 20:50:30 pm »

Du må skru ned størrelsen på bilda FØR du legger dei ut!!

Eg bruker photobukket og etter alle dei 1xxx bilda så har eg berre brukt opp ca 30% av max pr månad!

Godt å verta kvitt kitt reperasjoner ja!!! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #266 på: mars 23, 2009, 21:05:16 pm »

OT... Men jeg lagrer alltid bildene i et mindre format først. Står på siden der at den båndbredden man får hver måned skal være nok til flere tusen bilder...  Hæ
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #267 på: mars 23, 2009, 22:16:18 pm »

Eg laster opp bilda mine i 775*590 format og kvart bilde er rundt 100kb.. eg bruker ikkje den innebygde down-sizeren på PB, fordi den er seig...

Så du har nok altfor store bilder!

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #268 på: mars 23, 2009, 22:19:49 pm »

Og det siste som vart gjort i kveld var å skrapa reint all den orginale kitten, og den uorginale sparkelen i området/kroken på fyrste bildet i inlegg #260. Så pussa det reint!

Etterpå hadde eg på eit strøk owatrol på støtfangarspissen invendig og utvendig.

I morgo: Endå eit strøk owatrol og begynna å laga ei plata i hjørna + kutta ut og sveisa inn, alt etter kor mykje tid eg har til rådigheit...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #269 på: mars 24, 2009, 16:56:47 pm »

Tok likesågodt å begynte på tectylskrapinga på bakre del av bunnplata... kjedelig arbeid men det må gjerast!

Også eit spørsmål: Er det bedre å skifte innerskjermen med karosseriet på bunnplata eller er det like greit å skifte det sånn som karosseriet står no??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!