mai 07, 2024, 22:34:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 6
1  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Felger ønskes kjøpt på: november 22, 2013, 14:04:03 pm
Hei, jeg har et sett jubileumsfelger som avbildet lenger opp her, lakkert svart matt. Blir ganske stilige med kromringer og krom senterkopper, synes jeg. 4 ganske nye dekk, kumho i 185/60-15.
Skal få med senterkopper, ringene bruker jeg selv, men disse er jo lett å skaffe.
Skal få de for 3000,- og siden jeg bor bare en liten time unna deg er det jo enkelt å få til en ordning.
2  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw 1600 TL (?) på: oktober 18, 2013, 10:21:14 am
Har vært og tittet på denne nå, og der var det mye bra, og mye dårlig.

Det som er bra, er at fra dørstokkene og opp er den ganske bra, dørene virket greie, taktrekket er fint, rutene er bra, dekk og felger er helt greie, lykter, hendler,håndtak osv er på plass og tilsynelatende iorden. Motor er der, men usikker på stand på den. Fikk ikke pratet med eier, så jeg vet ikke årsmodell, men det er hvertfall skiver foran, og utvendig tanklokk.

Verre er det fra dørstokkene og ned. Store hull i gulvet, og dørstokker/kanaler er meget luftige, for å si det sånn. Så ut som det var verst i selve gulvet, innerskjermer og fronten så mye bedre ut. Ser solid ut i området rundt for- og bakstilling. Men det er helt sikkert mer som man ikke ser i første øyekast, det er jeg klar over.

Er nok ikke verdt særlig mer enn vrakpanten denne, da den trenger noen timer med sveising. Men jeg har fremdeles lyst å redde den.
3  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw 1600 TL (?) på: oktober 17, 2013, 23:49:25 pm
Har egentlig ingen planer for den, utover at jeg føler for å redde den fra å ende opp som jordebil.
Skal ta en kikk på den i morgen, så får jeg se med egne øyne hvor ille den er.
Tror ikke jeg kommer til å by særlig mer enn litt over vrakpanten uansett, så blir det opp til eieren om han heller vil la den fortsatt stå og forfalle.

Mer info kommer! Glad
4  Forum / Snikk-snakk / vw 1600 TL (?) på: oktober 17, 2013, 19:10:03 pm
Hei,

Jeg har kommet over en 1600 TL (tror jeg, den ser hvertfall noen lunde slik ut: http://www.motorstown.com/imgs/36103-volkswagen-tl-1600-4.html ,som eieren ikke setter særlig pris på, og vil bli kvitt den. Den har stått ute noen år, på grus vel og merke, og den ser igrunn ikke så verst ut på avstand hvertfall. Sølvgrå med kronprinz-felger.
Sendte en melding til eieren, og fikk til svar at den er komplett, og forsåvidt i orden, men har en del rust under.  

Har tenkt å ta en titt på den i morgen, og muligens høre hva han vil ha for denne.
Mest fordi jeg faktisk synes litt synd på denne lille raringen som har stått ute året rundt lenge nå, og ser ut til å havne nærmere og nærmere skraphaugen.

Men hva er egentlig verdien på en tilsynelatende orginal slik en, med rust i gulv? Jeg har ikke fått noe informasjon om årsmodell eller hvilken motor det er i den, for det visste han ikke.!

Og en ting til, har denne en del felles deler med boble, og er det lett å skaffe andre deler til disse?
5  Forum / Snikk-snakk / Sv: Understell´s-behandling av gammel bil,hva bør man bruke? på: oktober 16, 2013, 14:52:52 pm
Jeg legger til at mine tips og erfaringer her gjelder mest for behandling av understell, og ikke grunnarbeid før lakk, for det har jeg ikke så mye erfaring med.

Men etter min mening og erfaring, er det totalt unødvendig å blankpusse og gå løs med diverse epoxyprodukter utviklet for offshoreinnstallasjoner, på understellet til ei helt vanlig boble, eller andre biler som stort sett brukes på sommeren, og i finvær. Klart, hvis du vil at flyndra skal holde i 200 år så er det bare å gå løs, men det er uten tvil overkill.
Har en kamerat som har hatt en -74 camaro i snart 15 år, og han har ikke gjort noen form for understellsbehandling siden han kjøpte den, siden den brukes bare i finvær. Er litt brun og flekkete under, men det er omtrent akkurat likedan som det var når han kjøpte den.

 

6  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bærearmer med org spindler på: oktober 15, 2013, 08:32:07 am
Var visst bare spindler jeg hadde, men de er til gjengjeld i god stand.
7  Forum / Snikk-snakk / Sv: Understell´s-behandling av gammel bil,hva bør man bruke? på: oktober 14, 2013, 21:02:59 pm
De selger det flere steder her i byen (Molde) hvertfall, blant annet på bilxtra og på et par malerforretninger. Forholdsvis stiv pris riktignok, er vel rundt 300 for en liter, men den er til gjengjeld utrolig drøy. En liter holdt nesten til 2 biler (understell pluss hjulhus), så det blir ikke så voldsom kostnad likevel.
8  Forum / Snikk-snakk / Sv: Understell´s-behandling av gammel bil,hva bør man bruke? på: oktober 14, 2013, 17:34:36 pm
Etter å ha prøvd diverse stoffer på forskjellige biler i løpet av mange år, har jeg, og mange med meg, kommet frem til at det eneste som duger skikkelig er Ferromax rustkiller.

Jeg sauser inn understellet på alle bilene her i gården vår og høst med Ferromax, og det holder rusten i sjakk. Går under bilen med en jif-flaske eller lignende med Ferromax, og dynker bærebruer, traverser, støtdempere, egentlig alt under med et par strøk.(Unntatt eksosanlegget da) Ferromax´en trekker inn i absolutt alle kriker og kroker, og mykner opp gammel tørr tektyl.
 
Er en fordel at bilen kan stå et døgn eller to så dette får tørke, før jeg går over med en sprayboks med f.eks biltema understellsmasse. Helst bare et tynt strøk, mest for å legge et beskyttelseslag utenpå. Har gjort dette på fruens -03 Outback siden vi kjøpte den for 4-5 år siden, og den ser helt fabrikksny ut under, til tross for saltveier halve året.
Alternativt kan man blande 50/50 med Ferromax og svart Bengalakk, og sprøyte utenpå. Denne mixen bruker jeg blant annet på traktorutstyr, det er knallsterkt og setter en skikkelig stopper for rusten.

I tillegg er Ferromax førstevalget når det kommer til rustreparasjoner/lakkrust, puss ned og legg gjerne flere strøk på bart metall. Da holder rusten seg unna LENGE. Sparkel og/eller grunning legges utenpå etter at Ferromaxen har tørket. En lokal billakkerer har sverget til Ferromax i mange år, og ikke uten grunn.

http://www.mamut.net/rustkiller/subdet9.htm/
http://www.rustbehandle.no/sider/referanser/
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bærearmer med org spindler på: oktober 09, 2013, 17:06:35 pm
Jeg har spindler, og sikkert tilhørende bærearmer, fra en gammel 1200, ~60-modell. Har fjærpakke fra samme bil også, og jeg bor en halvtime øst for Molde.
10  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 4 jubileumsfelger 4,5x15" med dekk. på: september 24, 2013, 17:47:07 pm
4x130 forresten, og jeg mener at jeg har enda en felg, dvs. 5 tilsammen.
11  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Svinghjul til 215 mm clutch. på: september 23, 2013, 15:24:46 pm
Såvidt jeg ser er anleggsflaten helt som den skal være, tror ikke dette svinghjulet er mye brukt.
12  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Svinghjul til 215 mm clutch. på: september 22, 2013, 20:21:21 pm
Takk for informasjonen Glad
13  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Svinghjul til 215 mm clutch. på: september 22, 2013, 16:07:07 pm
Har du noen tips om hva jeg skal sjekke for å se hva dette kommer fra.? Er vel bare t4 som har 215 mm clutch, eller tar jeg feil?
14  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Mahle 88mm sylindersett på: september 22, 2013, 14:21:27 pm
Dette passer i en standard blokk ja, ingen modifisering nødvendig.
15  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Svinghjul til 215 mm clutch. på: september 22, 2013, 14:19:13 pm
Er ikke helt sikker på hva det hører til/kommer fra, men det er såvidt jeg ser helt likt et vanlig t1 svinghjul, bortsett fra at det er større "hull" til clutchen. Passer på t1 motor hvertfall.
16  Bruktbørsen / Deler selges / Bensinvarmer til 1302/03 (eberspächer bn2) på: september 21, 2013, 12:32:54 pm
Har en bn2 til overs, denne er komplett med alle ledninger, bryter i kupé, varmekanaler, bensinslanger, eksosrør osv.
Er testet og jeg mener og tror at den fungerer som den skal.
1000 kr.
17  Bruktbørsen / Deler selges / Forgassere 32-34 pdsit på: september 21, 2013, 12:26:32 pm
Har 6 stk solex 32-34 pdsit til overs. 2 strøkne, 2 overhalte og 2 som er urørte, men ser helt fine ut.
Har også et sett tilhørende innsug (dp), og et ubrukt stagsett.
Kunne tenkt meg 2000kr for hele pakka, eller 1200 kr for ett komplett sett med innsug og stag. Kan også selges parvis for 500 kr/par.
18  Bruktbørsen / Deler selges / 4 jubileumsfelger 4,5x15" med dekk. på: september 21, 2013, 12:17:54 pm
Har et sett fine jubileumsfelger til overs. Lakkert svart matt, med gode 185/65-sommerdekk.
Kunne tenkt meg 2500,- for disse, eller kom med et bud.
19  Bruktbørsen / Deler selges / Svinghjul til 215 mm clutch. på: september 21, 2013, 09:21:28 am
Har et svinghjul til 215 mm clutch, 4 stifter. Ingen synlig slitasje på startkrans.
400 kr, eller bud.
20  Bruktbørsen / Deler selges / Bosch vekselstrømsdynamo på: september 21, 2013, 09:18:11 am
Har en bosch vekselstrømsdynamo til overs, og tilhørende fot/påfyllingsrør.
1000 kr, eller kom med et bud.
21  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 043-topper med nye styringer, slipte ventiler/seter, nye fjærer og 1.25 vipper. på: september 15, 2013, 17:34:02 pm
Det er greitt, vi kan ta resten på PM.
22  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 043-topper med nye styringer, slipte ventiler/seter, nye fjærer og 1.25 vipper. på: september 14, 2013, 20:53:27 pm
Standard boring ja, og budet er notert. Glad
23  Bruktbørsen / Deler selges / 043-topper med nye styringer, slipte ventiler/seter, nye fjærer og 1.25 vipper. på: september 14, 2013, 14:55:33 pm
Vurderer å selge mine 043-topper, da jeg mest sannsynlig ikke får brukt de i nærmeste fremtid.
Toppene har gått en sommer før svinghjul løsnet, og motor solgt i deler av forrige eier. Toppene var innom et motorverksted, fikk nye styringer, ventiler og seter slipt, pluss moderat porting. Tror ikke de er frest ut for høyere komp.
Toppene er komplette med 1,25 vippestell av anerkjent merke, skrudde aludeksler og et sett nye high perf-ventilfjærer følger med. Garantert sprekkfrie.

Må ha rundt 4000,- for disse for å gå noenlunde i null selv.
24  Bruktbørsen / Deler selges / Mahle 88mm sylindersett på: september 14, 2013, 14:45:53 pm
Har et 88mm Mahle sylindersett, slip-in, som jeg ikke trenger. Brukt, men fullt brukbart. Nye ringer kan vel være lurt å invistere i før man monterer dette.

1000 kr og dette settet kan bli ditt Glad
25  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Friskere topper til T1 std boring på: september 08, 2013, 22:48:38 pm
Jeg har et par 043-topper, med nye ventilstyringer, ventiler og slipte seter, 1.25-vipper av anerkjent merke (husker ikke hva i farten), nye fjærer beregnet på høyere løft (ikke montert, men følger med) og skrudde aluminium-toppdeksler. Minimalt brukt etter ventiljobben (utført på motorverksted) og selvfølgelig sprekkfrie.
26  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hoftesetebelter på: august 28, 2013, 18:49:44 pm
Jeg mener at jeg har 2 stk liggende.
27  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Lykte glass på: august 20, 2013, 19:23:17 pm
Ikke godt å si, kan kanskje tydes ut av nummerne som står på. Jeg kjøpte et lass deler av en mann på nesten 90 år, som hadde hatt delene liggende i en bod i nærmere 40 år. Han og sønnene hadde hugd et par bobler da, så det kan godt være at delene er enda gamlere enn først antatt.
28  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Lykte glass på: august 20, 2013, 18:51:08 pm
Dessverre, ikke som jeg kunne se, står bare bosch nederst. Trist
29  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Lykte glass på: august 20, 2013, 18:12:09 pm
Jeg en gammel lykt liggende, fra en tidlig 60-talls 1200. Glass og kromring er bra, men reflektoren er så som så.
30  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Veiv ønskes, original 69mm på: august 15, 2013, 21:17:58 pm
Har en nyslipt og glassblåst, ligger i gråpapir. 1500,- med tilhørende råder, også glassblåst.
Sider: [1] 2 3 ... 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!