424
|
Forum / Problemløseren / Sv: problemer med montering av 091 kasse
|
på: oktober 13, 2012, 09:40:35 am
|
Ja får prøve å flytte den helt bakover å se om det hjelper. Et spørsmål til.. giroverføringa er 3 delt.. Det bakerste leddet på ca 20cm som girkoblinga sitter i, det er litt vinklet i bakkant. Skal denne vinkelen peke nedover eller oppover?
|
|
|
425
|
Forum / Problemløseren / problemer med montering av 091 kasse
|
på: oktober 13, 2012, 01:47:16 am
|
Hei
Har holdt på å montere 091 kasse i en -72 bay ikveld. Fikk problemer med å få den i 2 og 4 gir. Overføringa gikk rett og slett ikke langt nok fram til at den fikk inngrep. Flyttet girspaken så langt fram det går uten at det var nok. Etter mye om og men tok vi kassa ut igjen å satt den ved siden av 002 kassa som stod i. Fant da ut at 091 kassa er ca 1 cm lengre enn 002 kassa. Hvordan har dere som har gjort denne konverteringen løst dette? Ser at det er ca 5mm å gå på i det bakre girkasse festet. Vi dyttet kassa helt inn når vi satt den i så er mulig den går litt lengre bakover, men er redd det ikke er nok..
|
|
|
426
|
Forum / Snikk-snakk / Hvilken olje på 091 girkasse
|
på: oktober 11, 2012, 21:50:14 pm
|
Hvilken olje bruker folk her på 091 girkasse? Haynes anbefaler Castrol Hypoy 90, men den leveres bare på fat. Noen som kan dele noen erfaringer?
|
|
|
428
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Motorrom doka
|
på: oktober 02, 2012, 05:37:05 am
|
Kan noen fortelle meg om det mangler noe her? Dette er motorrommet til en -72 doka. Skal det være en ventilasjonsrist eller lignende?[attachment=1]
|
|
|
441
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken clutch bør jeg velge?
|
på: august 13, 2012, 21:33:14 pm
|
Du skal neppe kjøre rivstart? Blir overrasket om org lamell og trykkplate ikke holder fint.
Snakker du om T4 motor/clutch så holder den nok helt fint om den er i orden, men er dette T1 motor/clutch så er jeg skeptisk til at den holder 100 hk. Var det jeg også var skeptisk til. Er snakk om T1 motor/clutch ja..
|
|
|
444
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvilken clutch bør jeg velge?
|
på: august 12, 2012, 16:11:39 pm
|
Skal bytte clutch nå å lurer på hva jeg burde kjøpe. Motoren er på ca 100 hk å skal stå i en dobbelkabiner. Valget står mellom original og Kennedy stage 1 clutch. Noen som har en mening om dette?
|
|
|
446
|
Forum / Snikk-snakk / Fjerne lakk på motorblokk
|
på: august 11, 2012, 21:43:35 pm
|
Er det noen som har et bra tips på fjerning av lakk på motorblokka? Er det noe den kan behandles med så den ser ut som ny igjen? Uten å skade noe selvfølgelig. Glassblåsing er ikke aktuelt.
|
|
|
447
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 DOKA
|
på: august 03, 2012, 20:24:13 pm
|
Hvis det subber med 2 i bilen må du enten ha mindre hjul/gummi eller heve hjulbrønn foran!!
Hvorfor ikke bare heise den litt? Den må jo ned!! den kler ikke å være høy Enig i det, men må gå ann å kjøre med også Hva gjøres egentlig med setene når hjulbrønnen heves? Å får du kjøpt ferdig del til å sveise inn i toppen av brønnen, eller må det lages selv?
|
|
|
448
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: eikelister til doka plan
|
på: august 02, 2012, 20:28:24 pm
|
Kjøp eike lister på maxbo. Så skrå skjerer du de selv så de kommer ned i sporet. Ha med deg lengden på planet og få de til å kappe passe lengder. Det jeg gjorde med min Sika Høres ut som en plan Hvor breie lister kjøpte du?
|
|
|
450
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 DOKA
|
på: august 02, 2012, 14:28:18 pm
|
Her har det skjedd veldig lite siden sist. Motoren som stod i bilen viste seg å være skvær gåen, så nå ligger den i molekyler i garasjen. Kanskje ikke så rart når hverken topper eller blokk var skrudd ordentlig sammen. Bestilt nye topper fra statene, pluss en god del mer. Blokk sendt til JEE for linjeborring.
|
|
|
|