VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Reiel på mars 31, 2013, 14:38:09 pm



Tittel: Mexico AS 41 blokk...
Skrevet av: Reielmars 31, 2013, 14:38:09 pm
Den gamle motoren i Vespa'n er Mexico AS 41, ei T-2 blokk siden den har huller til bakre motorfeste.

Hvordan er denne blokka å bygge motor på om den ellers er innafor på målinger og andre ting man ser etter?


Tittel: Sv: Mexico AS 41 blokk...
Skrevet av: Jærvamars 31, 2013, 15:20:37 pm
Den gamle motoren i Vespa'n er Mexico AS 41, ei T-2 blokk siden den har huller til bakre motorfeste.

Hvordan er denne blokka å bygge motor på om den ellers er innafor på målinger og andre ting man ser etter?

Er god som gull å bygge på den Hansen. Er vel strengt tatt ikke en "T2-blokk" ,de har bare laget den "one fits all", mener den også skal være klargjort for t3-pinnen.
Når det er sagt så er vel Brazil-blokka kjent for å være hakket bedre, da den er laget av AS21-materiale.
Sjekk særlig ved midtre bære-lager.

Så lenge du ikke skal over 200 hk og ikke helt hinsides turtall så holder den fint, men skal du over 200 hk og operere på 7000-8000 o/min så hadde jeg kanskje vurdert en forsterka ettermarkedsblokk.



Tittel: Sv: Mexico AS 41 blokk...
Skrevet av: Reielmars 31, 2013, 15:40:28 pm
Da får vi klaske til med litt motorbygging etterhvert da... Fk 89 kam og masse godis  ;D