mai 04, 2024, 08:01:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er best-to eller en gasser?  (Lest 973 ganger)
Stig74
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Brønnøysund


Vis profil

« på: desember 13, 2014, 14:47:41 pm »

Holder på med min type 3 motor(1600). Venter på rep sett til forgassere. Da kom jeg til å tenke på følgende: Er det en bra ting å fortsette med to gassere,eller kan d være smart å gå over til en? Tips mottas med takk!
PS: skal kjøre originalt-ingen trim.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 13, 2014, 15:22:59 pm »

Definitivt fortsett med to. Disse type 3 gasserne er helt perfekte til en 1600 motor når dem er iorden. Det å montere en dobbelforgasser på midten er et heller dårlig valg.
Den standard enkle forgasseren på midten fungerer greit når den er i orden, men du får mere effekt med de to enkle og en mye kjappere gassrespons.
Type 3 gassere fungerer også fint til enklere trimming av motoren din.
Kjørte for noen år siden en 1915 som hadde en mild trimkam og type 3 gassere og den fungerte helt nydelig som daily-driver-motor.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 13, 2014, 23:19:24 pm »

Jærva har knakende rett!  Men det er viktig at (type 3) gasserene ikke er så slitte at de slipper falskluft inn rundt hovedspjellakslingene...
« Siste redigering: desember 13, 2014, 23:44:38 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Stig74
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Brønnøysund


Vis profil

« Svar #3 på: desember 14, 2014, 12:26:24 pm »

Takker for tips!
Gjør nå disse ordentlige rene og skifter pakninger o.l
Denne motoren har visstnok 25000 km på telleren. Problemet er at den har stått i 25 år,så den har vel stått seg i hjel. Kjører på med to gassere som foreslått her. Repsett og nye tenningsdeler kommer tirsdag. Ny olje på motor i kveld. Oppstart til neste helg?!:-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!