Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5
|
92
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Oslo-treff i 2011
|
på: februar 17, 2011, 21:08:06 pm
|
HAR VERT PÅ TEMPOTREFF PÅ BOGSTAD OG DET FUNGERTE IKKE SÅ BRA. MÅ AVSLUTTE ALT FOR TIDLIG. HVA MED EN SKOLEGÅRD, ELLERS ER DET FLERE FLOTTE PLASSER I SØRKEDALEN, MARIDALEN OG ANDRE PLASSER I UTKANTEN AV OSLO.
|
|
|
93
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: biltilhenger på bobla
|
på: februar 09, 2011, 23:19:50 pm
|
FINNES DA ANDRE BILER EN VW SOM KAN DRA HENGER MIN DODGEVAN KAN DRA 2720KG ER 9 SETER VETERAN OG UNDER 3,5 TONN. HUSK FORSJELLIGE REGLER MED OG UTEN BEFØRERKORT. MED BARE BE KANN DU DRA TILHENGER MED TILLAT TOTALVEKT PÅ HENGEREN LAVERE EN HENGERVEKT PÅ BIL. TOTALVEKT BIL OG HENGER MÅ VÆRE UNDER 3500 KG , ELERS MÅ HENGERVEKTEN VÆRE UNDER 700 (ELLER VAR DET 750 KG) MED BE ER DET FAKTISK VEKT SOM TELLER MEN PÅ BIL UNDER 3500 KG ELLERS MÅ VI HA C1E. ULOGISK MEN HUSK AT MED EN LETT HENGER MED 1 AKSEL KAN DU OFTE HA MERE LAST PÅ HENGEREN ETTER EN LITEN BIL ENN EN TUNG SOLID 2 AKSLET.
|
|
|
94
|
Forum / Problemløseren / Sv: problemer med Automatic
|
på: januar 15, 2011, 14:36:46 pm
|
Finnes et lurium til å helle på oljetanken som heter omega ett eller anet. Er anbefalt dette på amerikanske gearkasser. Har prøvd det på servo på Ford 4000 traktor som oljespruten sto rundt rattet. Ble helt tett og minst like lett på rattet. Lykke til
|
|
|
95
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Gamle dekk, noen bedre
|
på: januar 12, 2011, 23:38:18 pm
|
Dekk er interesant. Dekkene som satt på transporteren når jeg kjøpte den hadde over 15mm mønster. De hadde en merkelig kordfarge i bunn av mønsteret. Kjørte pent og forsiktig hjem. Det elste bildekket jeg bruker jevnlig sitter på min Dodge Kvarting (WC 52 1944) Det er Viking 9 00x16 produsert i 1963. På midten av 90tallet hadde jeg diagonal 5 90x13 fra en Kaptein 1956 delebil som kom fra Birger på Kløfta på min 1963 Dodge Dart. Det mykeste her fant vi ut måtte vere piggene men disse var det mange av Har også liggende 2 vinterdekk fra før de begynte med pigger. Anbefaler ingen å kjøre på dekk over 5 år igjen gjør som jeg sier ikke som jeg gjør. De som deler min interesse for 2hjulinger bør spesielt huske dette men ikke moro å fronte med vw heller
|
|
|
96
|
Forum / Problemløseren / Sv: olje problem
|
på: januar 07, 2011, 21:48:47 pm
|
For å utale meg om noe jeg ikke kann Kansje det er avleiringer i oljekjøleren. Rens motoren invendig f eksempel med diesel og rist og snu den opp ned så dieselen kommer til overalt. Ville nok kjørt ett kort oljeskift etter dette for å bli kvitt alle dieselrester. Ellers får vi nok noen komentarer til mandag
|
|
|
99
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor langt har du kjørt i år?
|
på: desember 25, 2010, 23:49:34 pm
|
Med luftkjølt VW har det desverre ikke blitt kjørt noen cm, men har kjørt mye luftkjølt....... Mcsesongen ble startet tidlig og i pinsen skulle nvmcs Trondremsrittet kjøres med NSU Konsul 500. Natten før skulle sykkelen kjøres hjem men etter 5 km røk kilen til clutshen. Plan b Jawa 250 1955 godt utprøvd. Denne skulle vere med som reservesykkel da det var med flere nyrestaurerte sykler. Ny reservesykkel ble Ambasador tre star 200 1964 til en god kamerat. Denne var politisykkel i Med hjartet på rette staden (Aidensfield) 4 første episoder. Ved Skarnes stod barn og barnebarn for å vinke og ønske oss god tur. Jeg vinket tilbake og så ikke at bilen foran stoppet. Hadde nok over 60 1 meter før det smalt. (Ikke prøv dette ) Dette resulterte i kunn 2 stive knær så fulførte løpet med Ambasador. Dette viste seg å vere eneste mc jeg kunne kjøre på noen måneder (fin sittestiling). Likevell ble dette en flott mcsesong. Ble okså mange mil med diverce andre av våre veteranbiler og traktorer. Skruing var verre å få till Satser på å få transporteren på vegen igjen nesteår og har lyst til å gjenta ferieturen 2000 med rammemadrass baki Engeland og Skottland rundt iløpe av få år.
|
|
|
102
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fjerning av is på vinduer : )
|
på: desember 07, 2010, 22:38:31 pm
|
Ikke noe problem med luftkjølt om vinteren. Hadde for noen år siden en citroen Ami super 10.Merkelig bil men svært god og varm selv i 17 kalde. Det eneste var att under 14 kalde var det nesten umulig å få start uten å feilstille fortenning og varme forgasser .Men denne hadde elektrisk vifte. Kan ikke en Petter Smarttype finne en vifte som kan monteres enkelt i Bobbla så regner jeg med att varmen kommer frem. En liten historie på tampen vi skulle på fest på kongsvinger og skulle kjøre Bobla til en kompis.Det var en sterk overdrivelse å si att varmekannalene var i ok stand.Men når vi komm blåfrossene fram tol Vinger var det en ting som var varmt og det var øllen til Kay som lå på gulvet bak.
|
|
|
110
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1300 MOTOR 1967
|
på: november 30, 2010, 23:41:39 pm
|
HAR 1 MOTOR FRA 67 BOBLE. 6VOLT KOMPLETT MED SVINGHJUL CLUTCH MEN KNAKK MUTER DYNAMO.RUSTENT EKSOSANNLEGG. UKJENT TILSTAND MEN GÅR RUNDT. GI BUD TAR GJERNE SKAMMBUD. HØYSTBYDENE FØR HELGEN ? KAN HENTES I SKOGBYGDA NES ROMERIKE NÅ TIL HELGEN ELLER ETTER AVTALE. MADS 90919466
|
|
|
111
|
Forum / Problemløseren / Sv: defekt lager i dynamo
|
på: november 21, 2010, 21:02:37 pm
|
Dette får meg til å tenke på ett opeltreff for flere år siden. En kapitan fra 60-62 har dynamohavari og ingen hadde reservedynamo.Da kommer Turbojonsen som har skrudd bil siden han sluttet med bleier og aldri er rådløs. Dynamoen blir demontert og 12 volts bateri og startkabler brukes till å brenne bort alle kortslutninger. Men hva med utslitt glidelager. Det ble løst med barberblad og grafittfett. 1 år etter satt fortsat dynamoen i bilen og ladet like herlig men nå var reservedynamo med. Tror bilelektrisk verksted skaffer nytt lager da disse er like i flere dynamoer.Lykke til.
|
|
|
112
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lagring ute i vinter
|
på: oktober 03, 2010, 23:10:15 pm
|
PRESENNING ER HELT OK VED LAGRING MENN LEGG DEN UNDER BILEN. GASSER FRA BAKKEN ER MYE MER SKADELIG EN REGN OG SNØ. DET VERSTE SOM ER ER Å PAKKE BILEN INN I EN PRESENDING UTEN LUFTING MED RESULTAT RUST OG MUGG.
|
|
|
115
|
Forum / Problemløseren / Sv: omformer 6v-12v
|
på: september 23, 2010, 18:39:21 pm
|
har vert tråd på dette før. er en som driver med 8sporskasetter på markeder som selger ommformer for ca 650-700kr
|
|
|
116
|
Forum / Problemløseren / Sv: Parklyspærer? Hvor kjøpe?
|
på: september 23, 2010, 18:37:09 pm
|
for de som har problemer med 6volts perer prøv MCartikler i Waldemar Tranes gate i Oslo de er nesten like bilige som 12 volt på Biltema. de har også postordre mener jeg
|
|
|
118
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelokale ønskes i Sør-odal , omegn
|
på: august 31, 2010, 16:30:23 pm
|
SNAKK MED KOKKEN (KROA) HAN HAR DISTRIKTETS BESTE BIFF OG ER BILINTISERT. KANSJE HAN UTVIDER ÅPNINGSTIDEN. MEN FOR ALL DEL KJEMPEFLOTT MAT PÅ BELLA OGSÅ. NÅR VI RÅNET PÅ SKARNES FØR VAR DETT ESSON SOM VAR STEDET FØR DET PERONGEN PÅ STASJON MED MOPED OG LETTVEKTER
|
|
|
120
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Må jeg bygge om fra 6V til 12V hvis jeg bytter motor?
|
på: august 25, 2010, 21:52:48 pm
|
BEHOLDER DU 6V COIL OG STARTER ER DET IKKE NOE PROBLEM. BRUK DET ORGINALE SVINGHJULET FOR Å FÅ RIKTIG STARTKRANS ELLERS MÅ STARTER TIL 1500 ELLER 67 1300 BRUKES. VED ELEKTRISK CHOKE ELLER CUTOFFDYSE I FORGASSER MÅ DETTE VÆRE FRA 6VOLTS BIL. ELLERS KLARER EN OMFORMER FRA 6 -12 VOLT DETTE. HAR KJØRT MED DETTE PÅ 1600 I 57 SPLITTBUSSEN. SIKKERT MANGE PÅ FORUMMET SOM KANN MERE EN MEG HER MEN DA ER DET BARE Å KOMME MED RETTELSER. LYKKE TIL
|
|
|
|