VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: Arkanol på august 19, 2010, 09:28:13 am



Tittel: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Arkanolaugust 19, 2010, 09:28:13 am
Da har jeg gått til innkjøp av mi første Boble. Hvit med svart strek med orginal 1500 motor. Forgasseren er dessverre en 1300, men det er fort gjort å bytte en vakker dag.
Kjøpte den av "Warberg`s" og tok den på tralle hjem. Har ikke fått tatt noen bilder selv enda, men "låner" ett av bobla fra tidligere eier.

Det var litt merkelig gange på motoren. Nærmeste årsak jeg kom fram til var at det måtte være kast i akslingen til fordeleren.
Satte inn en 009-fordeler og fikk plutselig en bil.  ;D

(http://i166.photobucket.com/albums/u91/turboknoll/DSC00357.jpg)


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Raggeaugust 19, 2010, 09:33:49 am
Denne husker jeg at jeg var litt interessert i før den ble solgt til warberg. Da som delebil, tydeligvis så er den i bedre stand enn hva jeg fikk inntrykk av. :)

Blir spennende å se hva du gjør med den, noe spesifikke planer?


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Arkanolaugust 19, 2010, 09:46:55 am
Nei, har ikke lagt noen god plan enda. Men, kunne ha tenkt meg en mere "orginal" look på den.
Får se om jeg får noen ideer her og der. Forslag mottas med takk.  :)
Først og fremst skal jeg ordne ferdig så motoren går optimalt.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: MrKreosot/ Arneaugust 19, 2010, 10:31:43 am
Nei, har ikke lagt noen god plan enda. Men, kunne ha tenkt meg en mere "orginal" look på den.
Får se om jeg får noen ideer her og der. Forslag mottas med takk.  :)
Først og fremst skal jeg ordne ferdig så motoren går optimalt.

Tøft Arne, snart er du en ræser på vwnorge og på å skru bug. Skal vi ta et treff snart?

Felger til deg også. http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=620


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Squarebackaugust 19, 2010, 11:27:33 am
Trodde 1300 og 1500 type 1 hadde samme forgasser jeg...?


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: MrKreosot/ Arneaugust 19, 2010, 11:31:49 am
Trodde 1300 og 1500 type 1 hadde samme forgasser jeg...?

Er det 30 PICT på 1500 også?


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Squarebackaugust 19, 2010, 11:47:02 am
Trodde 1300 og 1500 type 1 hadde samme forgasser jeg...?

Er det 30 PICT på 1500 også?
Om det er lav fordeler med bare vakum og ikke vekter så burde det være det ja.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Christian W.august 19, 2010, 15:03:08 pm
savner denne bilen litt ja. tøff bil da.
se å få lagt ut nnoen flere bilder da.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Rikardaugust 19, 2010, 15:04:37 pm
1300 = 30 pict 1
1500 = 30 pict 2
 ;)


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Christian W.august 19, 2010, 15:11:32 pm
de forgassene var like. samme nr osv.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Arkanolaugust 19, 2010, 19:00:17 pm
1300 = 30 pict 1
1500 = 30 pict 2
 ;)

Iflg. en delekar på Bobler på Biristrand skulle det ha sittet en 34 gasser på den. Fikk fortalt at det var samme gasser på 1500 og 1600. Den forgasseren som sitter på nå lugger litt i mellomregisteret. Går fint over og under.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Kheironaugust 19, 2010, 20:07:34 pm
Dette er gamlebilen jo.. :)  
Fikk du med den forgasseren som stod på bilen når warberg kjøpte den?   Det var orginalforgasser, og den kjørte jeg fint med de 6 årene jeg hadde bilen.  Noen ytterst få ganger så kunne spjellet ved wiren "vippe" rundt og tomgangen ble litt høy, men det var bare å vippe det tilbake å starte igjen så var den OK.  Hadde jeg hatt bilen, hadde jeg ikke bytta forgasser av den grunn.

Om du fikk med orginal spindlene, så er jo det et steg på vei mot "orginal look"

Den blei rullemalt med Benga, og om du smører den inn med Duxola malingfjerner og høytrykkspyler den, så er du også et steg på vei mot "orginal look".

Gratulerer  med ny, rustfri?, bil. Det er jo en  klassiker, -67 modell 1500 med skivebremser.  :)
Får håpe du beholder den, ville jo være kjedelig å savne den rett etter salget av den.. ;)

espen


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Christian W.august 19, 2010, 20:23:06 pm
den forgasseren som sto på motoren funket ikke i det hele tatt. renset den, og prøvde å justere den. men ble aldri bra. automat chochen sto på hele tiden, bilen gikk ikke på tomgang eller noe slikt. bilen ble solgt pga pengene skal gå til ny motor.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Raggeaugust 19, 2010, 21:35:36 pm
Nei, har ikke lagt noen god plan enda. Men, kunne ha tenkt meg en mere "orginal" look på den.
Får se om jeg får noen ideer her og der. Forslag mottas med takk.  :)
Først og fremst skal jeg ordne ferdig så motoren går optimalt.

Senk og trim. Klassisk ;D


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Arkanolaugust 19, 2010, 22:06:18 pm
Den er nok sluppet ned noe, men med den traktorveien som er der jeg bor, burde den vel igrunn heves.  :D
Synes at den er passe høy nå...foreløpig.




Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Arkanoloktober 09, 2010, 19:50:47 pm
Endelig går den som ei klokke.  ;D
Bruker en 30 pict 2 gasser i den. Den går litt høyt på turtall på tomgang og stopper om jeg lar den gå på tomgang i nedoverbakke. Men, det regner jeg med at vil løse seg når den blir rengjort i vinter.  :)
Må ta kål på noe stålorm også. Den har nok kost seg godt enkelte steder.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Rocket-Racingoktober 09, 2010, 19:58:08 pm
Du har rett i at 1500 og 1600 har like stor forgasser, men bare 1600 singelport (originalt i bay)
Begge motorene skal ha 31 pict, men med forskjellig nr etter. 34 pict ble bare brukt på 1600 dobbelport.
Forgasseren på min 1600 singel var ikke frisk og ble midlertidig byttet ut med en 30 pict fra en 1300. Det fungerte så fint at den står der enda  :)


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: MrKreosot/ Arneoktober 09, 2010, 20:32:57 pm
Du har rett i at 1500 og 1600 har like stor forgasser, men bare 1600 singelport (originalt i bay)
Begge motorene skal ha 31 pict, men med forskjellig nr etter. 34 pict ble bare brukt på 1600 dobbelport.
Forgasseren på min 1600 singel var ikke frisk og ble midlertidig byttet ut med en 30 pict fra en 1300. Det fungerte så fint at den står der enda  :)

Har en singelport 1600 brannpumpemotor som det satt en 32 pict gasser, hvor jeg satte på en 30 pict fra en 1300, og den går så rent og pent.

Som jeg har sagt Arne, 34 pict passer ikke på innsuget ditt. Men vi får bygge om til dobbeltport i vinter.


Tittel: Sv: -67 mod 1500 Rat
Skrevet av: Arkanoloktober 13, 2010, 22:57:54 pm

Som jeg har sagt Arne, 34 pict passer ikke på innsuget ditt. Men vi får bygge om til dobbeltport i vinter.

Ja, får nok vurdere det Arne.  ;D