Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 25
|
62
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva syns dere om kalenderen?
|
på: november 01, 2008, 22:47:59 pm
|
For å si det sånn så er det noen år siden Wurth sluttet å lage kalendere med damer og verktøy i skjønn forening. Er nok en grunn til det. Jeg kan styre meg for slike påfunn. Men jøsses, hvis noen vil sløse bort tiden sin på å lage slikt så gjerne for meg. Kalenderen hadde etter mitt syn vært mye bedre hvis det ikke hadde vært for de silikonoppererte "tuppene" som står i veien for selve bilene.
|
|
|
64
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Raggebil prosjektet
|
på: oktober 31, 2008, 21:55:43 pm
|
Noe underlig camber på bakhjula ser jeg. Har den stått lenge på bukker?? Ellers håper jeg du er fornøyd med felgene dine. Altid gøy å se at felgene jeg lager kryper langsomt over hele landet. Mangler snart bare å få sendt et sett til finnmark
|
|
|
66
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mistet nøkkel
|
på: oktober 31, 2008, 15:09:42 pm
|
jeg leverte tenningslåsen min til en låsesmed og måtte true ham til å lage en nøkkel etter det nummeret som sto på sylinderen min. Han hadde ikke trua, men når nøkkelen pc'n spytta ut funket perfekt beklaget han at han hadde vært så sta og negativ Tok bare 5 min.
|
|
|
68
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: airride 356 speedster sælges
|
på: oktober 31, 2008, 09:48:49 am
|
Ble det ikke for mange år siden strippet og kortet ei boble hvor det ble satt et speedster karoseri utenpå restene av et boble skal? Mener å ha hørt at denne ble registrert som kortet og ombygget T-1? Men er dette bare noen rykter eller er det sannhet??
|
|
|
70
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 76 bay
|
på: oktober 30, 2008, 19:45:01 pm
|
Gleder meg til du får flyttet opp gulvet på førersiden og montert senkespindler jeg. Blir moro å se hvor lavt det kan bli. Ikke se helt bort ifra at også jeg kommer til å eksperimentere litt med bunnjusering til sommeren jeg også. Støtdempertårn nr 2 til mitt korte prosjekt er snart ferdig så håper jeg finner en grei plass og litt tid i løpet av vinteren til å senke høyhuset ordentlig.
|
|
|
71
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett Clutch 180mm. -70 (nye)
|
på: oktober 30, 2008, 19:37:42 pm
|
Huff da. Det hørtes ikke bra ut. Samme for meg. Jeg fikk helt ny clutch (i uåpnet embalasje) til bobla igår fra race-buggy. Og prisen var nesten halvparten av den som forhandlerne av slike deler i landet kunne komme med. Kan varmt annbefale denne til andre også. Så løp å kjøp..... Dette er billig!!
kjempe godt å høre du er fornøyd med clutch'en Selvfølgelig. Hva skal jeg egentlig kunne klage på når det kommer helt nye deler rett hjem på døra for en billig penge?
|
|
|
73
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Garasjekveld i Skien torsdag 9. okt.
|
på: oktober 30, 2008, 18:52:52 pm
|
Er vel ganske sikkert at jeg ikke blir å se på scc 09. Kan bli litt i meste laget med ei "holy moly" helg pr år. For så kult var det vel strengt talt ikke der. Hadde jeg derimot hatt bare et snev av interesse for dragrace hadde nok saken vært en annen. Men missforstå meg rett, det var MYE fint å se på der også for de som ikke har farts basillen. Har diskutert litt i B-K-A å legge turen sørover isteden. Kansje se om det finnes et stort vw treff i danmark?? Hvem vet....
|
|
|
74
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag??
|
på: oktober 30, 2008, 18:44:26 pm
|
Bilde av en "A4" looker. Det vil si rød med nose-down, fuchs felger og T-bars. Sikkert en fin bil, men er vel litt lei at alle bilene i disse bladene er relativt like. Blir de bygget etter en spesiel "mal" for å bli publisert i blader?
|
|
|
75
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett Clutch 180mm. -70 (nye)
|
på: oktober 30, 2008, 10:24:05 am
|
Huff da. Det hørtes ikke bra ut. Samme for meg. Jeg fikk helt ny clutch (i uåpnet embalasje) til bobla igår fra race-buggy. Og prisen var nesten halvparten av den som forhandlerne av slike deler i landet kunne komme med. Kan varmt annbefale denne til andre også. Så løp å kjøp..... Dette er billig!!
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: oktober 29, 2008, 13:06:07 pm
|
............. ting kan vri seg når det sveises............ Her har det nok ikke vridd seg. Ser du ikke av bildene at han bruker en blanding av akvariumssand og epoxylim for å feste gulvet?? Da blir det vel ikke noe varmgang TISTO!!!!!! Du må slutte med dette før hele bunnplata blir "ødelagt". Let heller etter noe annet du kan sveise på sånn at du får litt trening.
|
|
|
79
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter.....
|
på: oktober 29, 2008, 09:27:58 am
|
PS: Splitt bussen til mulegutten er en 58 modell og har samme fangere og blinklys som denne men ikke piler. Det med piler på buss tror jeg det ikke finnes noen sikker fasit på. Noen har og andre ikke.
|
|
|
81
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gode emner som donorfelg til bredding......
|
på: oktober 28, 2008, 21:01:45 pm
|
Jeg tipper de BMW felgene jeg refererer til er fra 2000+ modell. Helt sikkert mange å velge mellom der også. Jeg ga de bort av den grunn at de var helsveiset og at jeg sansynligvis ikke får bruk for de på noen år. Får håpe T2 får bruk for de da Noen som vet sikkert om det finnes 8" eller bredere felger å plukke baner fra? Huff! De felgene er da på vei til meg. Hmmmm. Har en liten deal på gang med T2 men at felgene er helsveiset er en strek i regningen.
|
|
|
82
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gode emner som donorfelg til bredding......
|
på: oktober 28, 2008, 14:47:52 pm
|
Mercedes W124 felger er vel greie å bruke om man ikke har dreibenk til å dele bane og senter. BMW kan også brukes. Men disse har helsveiset felgsenteret i banen. Noe MB felgene ikke har. Derfor lettere å dele med vinkelkutter.
Ellers er det vel endel andre biler som har 15 x 6-7,5" felger orginalt. Vet ikke hvordan det er med patrol, pajero osv. Om de kan ha 8" bredde. Høggern har nok litt av hvert å velge i
Rettelse! Finnes mange BMW baner som bare er "punktet" også. Jeg har ganske mange slike liggende fra 5,5-7" bredde. De du har sett som er helsveiset er det bare tull å begyne å dele opp. Har gjort det på 4 felger for en tid tilbake og det var jo litt av en dritt jobb! MB baner er også bra greier. Disse finner man opp til 7" bredde vet jeg. Personlig liker jeg best kombinasjonen vw senter 205-5 presset ned i en volvo bane. De sitter nesten helt uten sveis Tror det er 940 felger de siste jeg bukte og de hadde en nydelig passform rundt boble senteret.
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Sv: info rundt innkorta forstilling T-1
|
på: oktober 28, 2008, 14:41:37 pm
|
Obs obs. Ikke se deg blind på hvor kort det teoretisk kan bli, for du vil vel også ha dempere. Har sett 6" innkorta på the samba både med og uten og det er vel bare ukyndige kløner som kjører uten 6" mener jeg krever litt karoseriarbeide for å få plass til tårna. 5" som jeg bygger er vel drøyt i grenseland men med custom dempere og litt oppfinsomhet går dette greit. Har prøvemontert min på en annen bil nå og den blir like enkel å få montert som en orginal. Men jeg er mere bekymret for svingradiusen
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: oktober 28, 2008, 09:29:52 am
|
Bra jobba dette. Ingen vits å gjøre det halvveis når en først plukka den helt fra hverandre slik du har gjort. Når bilen er ferdig og på veien blir det godt å vite at det er leeeeenge til neste gang den skal plukkes fra hverandre og repareres. Lykke til videre
Og eventuelt nesten umulig å få av når den tid kommer
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: oktober 27, 2008, 15:35:26 pm
|
Hva med å bruke litt tid på å få stilt inn apparatet før du begyner å sveise?? Dette ser jo ut som noen kaker min mormor pleier å lage til jul Men øvelse gjør mester. Men jeg synes nok du burde prøve deg på noe annet enn den bilen du skal "fullrestaurere". Og det å helsveise gulvet??? Syke mann. Bruk heller fritiden på å trene på å sveise fremfor å bruke 85% av dagen på nettet. Jeg hadde synes det var kjempe moro å se om du greier en hel uke uten forum. Tenk når den uka var over og du kunne vist bilder av en bunnplate med strøkent påsveiset gulv. Da hadde jeg tatta av meg hatten for deg Jeg beundrer pågangsmotet ditt, men ikke ta noen forhastede beslutninger eller handlinger. Det vil du angre senere.
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: oktober 26, 2008, 19:51:19 pm
|
Det du korter inn forstillinga korter du også inn fjærene. Men du tar halvparten på vær side av fjærene. Ang dette med antal skjøter i rørene så valgte jeg å gjære slik at det bare ble en skjøt. Det er ikke noe vanskeligere enn å lage to skjøter og det er jo også lettere å få rett jo færre skjøter man har. Synes jeg. Så et skrekkeksempel i ultra vw for et års tid siden. Der satte de først inn sway away justering (2 skjøter) og så kappet de forstinninga på begge sider av etterpå for å korte den inn. Resultatet ble en superstygg forstilling med 4 sveisesømmer.
Årsaken til at jeg har gått for en løsnig med bare en skjøt er jeg ikke helt sikker på selv, men tror det er fordi jeg selv syntes det så best ut, og jeg får færrest mulig skjøter i røra, som igjen er et pluss for sikkerheten.
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 76 bay
|
på: oktober 25, 2008, 20:31:11 pm
|
Hmmm. Artig dette. Hva blir det neste? Glatte ut og få litt kurver på den ellers så kantette fangeren? Alla early bay feks?? Det hadde jeg likt. Er liksom ikke direkte vakker den orginale.
|
|
|
|