mai 03, 2024, 20:35:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp....motor løsning - 25hk  (Lest 1210 ganger)
52 splitt deluxe
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted:



Vis profil
« på: april 23, 2008, 15:57:52 pm »

Jeg trenger sårt noen nå til å fortelle meg hva som kan gjøres med dette eller hva som er feil!

jeg kjøpte en overhalt motor blokk fra hot shop as for ca. tja 12 - 13 år siden, det er en 25hk fra 1952.
Den hadde de overhalt og tydlighvis ordnet med veiv osl...fint gjort ...så bra ut.
endelig fikk jeg tid og orden til å begynne med dette, å sett den sammen med sylindere osv.

Nå har jeg fått på alt så det er blitt en longblokk (sylindere og topper +++)

men som dere alle vet, når en ikke har på sylinderne så er det en døgang mellom veiv og motorblokk.
(har hørt noe og sett noe på bug me videon - de sier noe om å sjimse opp...altså sett i skiver.(men hvor?)

Den døgangen på ca. 0,5cm eller noe sånt.... eller mer, den er der ennå? etter at jeg har montert på sylindere!
svinghjulet og reimhjulet kan skyves på (hvis dere forstår)...dette er vel ikke riktig!!

hva er feil, hva kan gjøres?
håper at jeg slipper å ta av toppene på nytt? akkurat satt på nye toppakninger (kobber) Tvilende

mvh
Thomas Fossum
90243478....

og en ting til - HASTER!! Gliser

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 23, 2008, 16:07:26 pm »

Hvis jeg forstår deg riktig så snakker du om at veiven flytter på seg inntil 5mm.
Det skal være 3 shims bak svinghjulet for å dekke opp om denne slarken. Slarken er anbefalt å ligge mellom 0.07-0.13mm. Hvertfall på en 1600 motor, vet ikke om dette er forskjellig på din.
Så da blir spørsmålet om du mangler de 3 shimsene i sin helhet eller om de bare er altfor tynne
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
52 splitt deluxe
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: april 23, 2008, 16:38:44 pm »

jepp...samme sa Knut Andersen ...skal sjekke i dag..
Tusen takk for at dere hjelper meg.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!