mai 03, 2024, 14:12:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boblen vil ikke i gir når motor går, hvorfor?  (Lest 5771 ganger)
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: april 29, 2008, 17:30:38 pm »

Får ikke bilen i gir når motor går, men når motor er avslått, går den i gir, hvorfor?
Trodde først det kunne ha med clutch armen var for slakk, så jeg stramte den , men det hjalp ikke.
Kan det være utløse-lager?

Da jeg satt bilen fra meg til lagring i fjor, var clutchen ikke så middels stram, men det gikk helt fint i gir.
Haster litt med svar Blunker

Loggført
notch
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: nittedal



Vis profil
« Svar #1 på: april 29, 2008, 17:52:06 pm »

Det hender clutchen setter seg når den står lenge. Prøv og start bilen i gir med clutchen inne hopper den da løser ikke clutchen ut. 
Loggført

notchback 1965 1500n
notchback 1965 1500s
type 1 1950
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: april 29, 2008, 19:33:41 pm »

Det har jeg prøvd og da hoppet den ja Blunker
Hva gjør jeg videre?
Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #3 på: april 29, 2008, 19:40:00 pm »

Du kan prøve å dytte bilen frem og tilbake mens den står i gir (prøv forskjellige gir) og håpe på at clutchen løsner.
Funker ikke dette er det vel ut med motoren som gjelder Trist
Og neste vinter bør du lagre bilen på et tørrere sted slik at clutchen ikke ruster fast igjen...
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: april 29, 2008, 19:45:44 pm »

Start den i gir og kjør en tur, med clutchen inne og litt brå bevegelser på gassfoten. Dette har funket hver gang på mine som har satt seg.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #5 på: april 29, 2008, 20:56:40 pm »

Takker for tips. Skal prøve tipsene.
Garagen er rimelig tørr, så det er litt rart at den skal ha rustet fast..
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #6 på: april 29, 2008, 21:07:07 pm »

Starte i gear-trikset som er nevnt ovenfor har funka for meg
Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 02, 2008, 09:35:38 am »

Husk å sette i riktig gir! ikke første hvis du skal rygges ut, eller omvendt.
Lett å glemme når man gjør ting med gir, cuch og tenning som ikke er "normalt"

Kjenning som moste rett i verktøybenken...

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #8 på: mai 02, 2008, 18:56:47 pm »

I starte den i gir, gikk ikke. Den bare hopper....langt.
Har ruggget frem og tilbake når den står i gir og motoren er avslått, men den vil ikke løsne. Motoren må trolig ut. Det er ikke problem, da jeg har gjort dette en del ganger.
Men, må innrømme at motor generelt og gir ikke er min sterke side. Skal jeg løsne selve clucth-platen, den som er svart og har slite-sider, elller hva en kaller det? Skal den bare trinses innpå? Noen som kan forklare hva som skal løsnes?
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 02, 2008, 21:37:20 pm »

Hei og takk for sist!
Synes det var merkelig at dette ikke virket, men noen ganger skal selv ikke ludotriksene fungere! Når motoren er kommet ut løsner du de 6 13mm boltene på trykkplaten.
Når den er kommet av kan du løsne selve lamellplaten som ligger an mot svinghjulet. Det meste tyder vel på at det er den som er synderen, men sjekk også at utløserlageret ikke er defekt eller løsnet av klipsene. Har tenkt litt på det, og det er vel også en teoretisk mulighet.
Loggført
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #10 på: mai 24, 2008, 12:52:28 pm »

She is on the road again.....  Blunker


* IMG_5494_1_1.JPG (135.56 KB, 384x288 - vist 299 ganger.)
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #11 på: mai 24, 2008, 12:55:35 pm »

And she's looking good.  Kult
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: mai 25, 2008, 14:37:59 pm »

X2 Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
matton
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #13 på: mai 31, 2008, 00:38:39 am »

Fin bil..

Hva var problemet?
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #14 på: mai 31, 2008, 09:00:37 am »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 11:14:21 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #15 på: mai 31, 2008, 13:06:38 pm »

Lamellen hang seg litt fast, men justerte clucth hendel frem og tilbake et par ganger. Da da slapp den.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!