mai 03, 2024, 15:16:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking foran  (Lest 3074 ganger)
godoldgammelnok
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes



Vis profil
« på: mai 13, 2008, 12:16:55 pm »

Hallo

T1 1961 som er senket forand, justerbar puma, uansett hvilken stilling jeg velger så er bilen knallhard forand, den fjærer kun på dekka, stopperne er kappet av, og jeg benytter dempere for senket forstilling.

Noen som aner hva årsaken kan være, eller blir bilen bare dønn stiv ved senking?

« Siste redigering: mai 15, 2008, 14:50:58 pm av BeetleBug » Loggført

Let The Fun Begin!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: mai 13, 2008, 12:33:23 pm »

Kan det være demperne? Senkedempere har en tendens til å være steiharde. Min er senket maks og kjører fortsatt på org dempere. Funker ok, men den er jo selvfølgelig stiv Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: mai 13, 2008, 12:40:16 pm »

Prøv å skru av demperne og se hvordan den blir. Jeg hadde heller ikke fjæring foran med KYB GR2 dempere.
Loggført
godoldgammelnok
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #3 på: mai 13, 2008, 13:04:13 pm »

Sitat
Min er senket maks og kjører fortsatt på org dempere. Funker ok, men den er jo selvfølgelig stiv

Stiv er bare fornavnet, den hopper og spretter for hver minste ujevnhet.

Skal ta og teste uten dempere for å se om årsaken ligger der.
Loggført

Let The Fun Begin!
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: mai 13, 2008, 13:08:46 pm »

Prøv å skru av demperne og se hvordan den blir. Jeg hadde heller ikke fjæring foran med KYB GR2 dempere.


Ditto.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
godoldgammelnok
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #5 på: mai 15, 2008, 11:18:31 am »

Det ble noe bedre uten dempere ja, men er det lurt å kjøre uten, eller skal jeg gå for standar dempere?

Manglet også caster shims foran, er bestilt) mulig det kan være med på å forbedre kjøreegenskapene noe, og 61 modellen ble levert uten stab. stag forand, mulig det også vil hjelpe litt!

Noen synspunkter?
Loggført

Let The Fun Begin!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: mai 15, 2008, 11:48:54 am »

Kjør for Guds skyld ikke uten dempere!
Går bærearmene fint opp of ned hver for seg? Er Puma forstillingen ny med nye foringer?
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 15, 2008, 11:51:37 am »

Det ble noe bedre uten dempere ja, men er det lurt å kjøre uten, eller skal jeg gå for standar dempere?

Manglet også caster shims foran, er bestilt) mulig det kan være med på å forbedre kjøreegenskapene noe, og 61 modellen ble levert uten stab. stag forand, mulig det også vil hjelpe litt!

Noen synspunkter?

For all del ikke kjør uten dempere! Jeg hadde korte EMPI dempere foran på min og det fungerte greit med pumpa'en i bunn.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
godoldgammelnok
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #8 på: mai 15, 2008, 12:16:14 pm »

Sitat
Går bærearmene fint opp of ned hver for seg? Er Puma forstillingen ny med nye foringer?

Er ikke sikker på alderen til forstillinga, er faktisk ikke sikker på om det er puma en gang  Osteaktig

Made in Brazil er det eneste jeg finner på den.

Når bilen har stått på jekk med begge forhjulene over bakken så går ikke bilen tilbake til full senkestilling når den settes ned, jeg må trykke karoseriet en 8 - 10 cm med litt makt, så det virker som ett eller annet er noe størt der fremme, og ja, grease er det nok av.

Mulig at rallybug vet noe mer om forstillingen i og med at det var av han jeg kjøpte bilen?
« Siste redigering: mai 15, 2008, 12:18:01 pm av godoldgammelnok » Loggført

Let The Fun Begin!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #9 på: mai 15, 2008, 14:28:10 pm »

foran
Loggført

1961 T1 - Custom
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: mai 15, 2008, 15:32:47 pm »

Made in Brazil er det eneste jeg finner på den.

Står det Brazil på den er det en "puma"... Om det sto noe på originale så ville det stått West Germany
Loggført

Speed is no substitute for direction
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #11 på: mai 15, 2008, 18:31:05 pm »

Høres ut som min bil - aaaakurat lik. Fikk ikke senket min nok, å Pumaen er punktsveisa, så bytte var siste utvei. Har kjøpt senkespindler - men den er fortsatt liiiike stiv.  Gliser Gliser
Loggført

- har ikke bil -
godoldgammelnok
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #12 på: mai 21, 2008, 19:46:30 pm »

Fant problemet, det er demperne som bånner, dette er dempere beregnet på senking kjøpt hos Hot Shop, men de er altså for lange.

Noen som har tips om veldig korte dempere som passer? (T1 1961)
Loggført

Let The Fun Begin!
godoldgammelnok
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #13 på: mai 22, 2008, 08:33:38 am »

Ingen som har noen gode tips her?
Loggført

Let The Fun Begin!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #14 på: mai 22, 2008, 08:46:45 am »

Ingen som har noen gode tips her?

Det var noen som snakket om Opel-dempere en gang her, men husker ikke tråden. Prøv å søk det opp.
Loggført

godoldgammelnok
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #15 på: mai 27, 2008, 07:24:51 am »

Jeg fant nettopp ut at jeg har en Sway-away forstilling, hva er den store forskjellen på vanlig puma og Sway-away?

Fordeler og ulemper med de to typene, og kan Sway-away være en medvirkende årsak til at bilen er dønn stiv forand?
Loggført

Let The Fun Begin!
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #16 på: mai 27, 2008, 09:16:49 am »

sway away er vel mye lettere å justere siden det bare er å skru. i forhold til avix hvor du må justere med de tennene som finnes på senkeren..  skal montere sway away jeg nå. har ikke prøvd de før. men tror de funker ...

ang stivhet , så hadde jeg samme problem på min puma.. det var demperne som var for lange..  så monterte noen korte empi dempere, de er korte altså.. og nå er det forskjell ja.. men stiv er den.. selv om jeg har litt fjæring..he he..


skal man kjøre lavt , kommer vel komfort i andre rekke...


Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!