mai 03, 2024, 11:15:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ta ut fordeleraksling  (Lest 2096 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: mai 25, 2008, 20:07:15 pm »

Nogen som har en lur måte å gjer det på? (den som ligger ned på veiv)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mai 25, 2008, 20:09:28 pm »

Finnes en egen utdrager til dette.

Ellers har vel folk brukt mye rart, trepinner etc for å få lagd en slags presspasning og så dra den opp. Dette er vel prinsippet til verktøyet også.

Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 25, 2008, 20:19:32 pm »

men kan den dras rett opp eller skal den dreies på noen måte på vei hvis du forstår. Den sitte så inni hampen.....e forresten en t3 motor hvis det e forskjell
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

gmh
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted: sandnes



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 25, 2008, 21:38:54 pm »

Jeg pleier å bruke 2 skrujern (flattjern) og vri  mends jeg drar forsiktig oppover .
Loggført

Gisle Morten
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #4 på: mai 25, 2008, 21:51:53 pm »

Husk på at det sitter 2 shims nederst på drevet som bør ligge pent igjen eller følge med helt opp Blunker
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 25, 2008, 22:50:05 pm »

Tror eg har løsning på det. Etter å ha tråklet thesamba kom eg over denne.....

"Just push a proper sized dowel into the top of the gear rotate slightly as you pull it up."

Selvfølgelig lettere etter å ha tatt ut aksling til bensinpumpa...... Kommer nesten ut nå. Skal prøve å ta noen grader i smørehullet mot bensinpumpa. Føler det er der den stopper. Men nå e ryggen nesten av etter å la stått på hodet inni motorrommet på notchen. Så fortsettelse følger...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: mai 26, 2008, 18:41:35 pm »

du må ta ut hele bakkelitten under bensinpumpa det holder ikke med berre pinnen til pumpa
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 26, 2008, 22:29:54 pm »

du må ta ut hele bakkelitten under bensinpumpa det holder ikke med berre pinnen til pumpa
Yes det fant eg ut. En magnetstav gjorde jobben veldig greit. Lirket fint opp aksling med den. Fikk så tørna aksling et hakk mot uret for å få tenninga riktig. Takk for gode tips.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #8 på: mai 26, 2008, 22:37:00 pm »

du må ta ut hele bakkelitten under bensinpumpa det holder ikke med berre pinnen til pumpa
Yes det fant eg ut. En magnetstav gjorde jobben veldig greit. Lirket fint opp aksling med den. Fikk så tørna aksling et hakk mot uret for å få tenninga riktig. Takk for gode tips.

Hadde det ikke vært enklere å vridd fordeleren litt da?

Hvor ble det av de 2 skivene under akselen? De får du ikke forbi drevet på veiva så om de ikke blir liggende igjen i leiet sitt, har de en lei tendens til å bli dratt av når du drar opp akselen for så å ramle ned i kamdreva
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 26, 2008, 22:41:02 pm »

Det var det som var problemet. Fikk ikkje vridd fordeler nok slik at den lå med alt for mye fortenning. E så stor vakumklokke som tok i bensinpumpe. Skivene tok eg også opp med magnetstav og la de ned igjen med akslingen. Gikk heilt uten probs...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #10 på: mai 27, 2008, 00:17:56 am »

Så fint da Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!