mai 03, 2024, 14:37:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: problemer med 2.0L CU motor  (Lest 1259 ganger)
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: mai 25, 2008, 23:07:40 pm »

heisann.
har problemer med motoren min (2.0L CU fra T3 luftbuss). den har begynt å tikke og er veldig dau. det høres ut om tikkinga kommer fra høyre side på motoren. tikkinga følger turtallet og bilen hakker veldig når jeg får litt turtall (over 2000-2500rpm). er ikke så lenge siden jeg kjøpte den og da gikk den ikke så veldig pent. smalt i potta og sånt. litt justering og synkronisering av gasserene gjorde susen da og den gikk helt fint til nå. det ryker litt ut av veivhusventilasjonen og det har vært endel kondens i olja, så regner med at det har vært litt dårlig komp på den fra før. det har vært vesentlig mindre kondens på den nå, etter jeg bytta olja og har fått ett par lengre turer med den. noen som vet hva som kan være galt?
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2008, 08:10:17 am »

du har jo hydrauliske ventilløftere som helt sikkert er utslitte da er jo som oftest kamakselen utslitt prøv å bytte olje og oljefilter 20/50 olje.sjekk om ventilene har stor klaring klaringen mener jeg skal ver null.Det er liten vits å begynne å justere tenning og forgassere når vetiler ikke er ok. Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #2 på: mai 26, 2008, 09:15:30 am »

var noe sånt jeg også mistenkte. olja og filter ble byttet for ett par hundre km siden, så den er relativt ny. brukte 5w-50 fullsynt, da jeg har hatt god erfaring med denne på min T3 dieselbuss med 1.9td. glemte å nevne at motoren er relativt glad i olje. hvordan sjekker jeg klaringen på ventilene? er dette noe jeg kan gjøre mens motoren står i bussen? har hatt vanndiesel noen år, så denne er jeg ganske fortrolig med, men disse luftmotorene er nye for meg Blunker
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2008, 18:38:54 pm »

tar berre av ventildekslene husk nye pakninger.Den 5/50 olja ville jeg ikke brukt den blir for tynn på en luftkjølt i 30 minus kan det gå ann.skaff deg en ordentlig rep manual også der står det mye nyttig
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!