mai 03, 2024, 06:41:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som kan hjelpe??  (Lest 1611 ganger)
snikkabo
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Lier/Drammen


Vis profil

« på: mai 31, 2008, 21:22:05 pm »

Jeg byttet nylig dynamo, børster, laderegulator og stift på min 6v 1300 vw.
Startet den i dag med startkabler (12v) og den startet, så målte jeg på dynamoen og den lader
(på batteriet målte jeg bare 3-4v)

ladelampa begynte å lyse konstant for så å begynne å blinke.. jeg prøvde å kjøre en tur og etter et par hundre meter begynte motoren å gå ujevnt som om den ikke får jevnt tilgang på bensin. Dette ble verre og verre og til slutt var det umulig å kjøre med den.

Jeg kontrollerte om bensinpumpa fungerer som den skal, og det gjorde den Glad
Så trillet jeg den i gang og den fungerte fint, helt til jeg begynte å gi litt gass.. da var det pån igjen..

Jeg syntes dette er veldig rart, for før jeg byttet alt dette gikk bilen bra med unntak at den ikke ladet skikkelig.

Noen som har noen formening om hva i all verden som er galt med bobla mi?

Håper på svar Glad
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: mai 31, 2008, 21:29:36 pm »

Sjekk alle koblinger til dynamo og børster, SELV om den en ny.
Loggført
Brezel
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: Biri



Vis profil
« Svar #2 på: mai 31, 2008, 21:32:13 pm »

Er dynamoen ny? Virker som den ikke lader. At den begynner å gå dårlig kan være at tenninga ikke får nok spenning nettopp på grunn av lavt spenning fra batteri. Kan være at batteriet er defekt også.
Loggført
snikkabo
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Lier/Drammen


Vis profil

« Svar #3 på: juni 01, 2008, 02:00:31 am »

Er dynamoen ny? Virker som den ikke lader. At den begynner å gå dårlig kan være at tenninga ikke får nok spenning nettopp på grunn av lavt spenning fra batteri. Kan være at batteriet er defekt også.
Nei dynamoen kjøpte jeg brukt men batteriet er nytt.. Hmmm kanskje det er dynamoenda? Men kan det være en forklaring på at bilen går ujevnt og at bilen ikke kommer opp i fart?  Motoren vet jeg ihvertfall er frisk
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #4 på: juni 01, 2008, 10:55:17 am »

sjekk alle kabler att de sitter der dem skal har du noe rep.bok du kan se i ? har både dynamo og laderele liggende på solbergmoen visst det kan være til hjelp.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #5 på: juni 01, 2008, 11:08:46 am »

ops det er 12volt jeg har så att det er 6 volt du har på din men har du prøvd å polarisere dynamoen ??Ta den ut eller kople den helt fra sett på + og - da skal den gå rundt som en elmotor viss den ikke går rundt så vil eg tru du har en deffekt dynamo.viss du brukte 12v på å starte kan du ha tatt knekken på regulatoren og ladelampa.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
snikkabo
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Lier/Drammen


Vis profil

« Svar #6 på: juni 01, 2008, 22:55:23 pm »

ops det er 12volt jeg har så att det er 6 volt du har på din men har du prøvd å polarisere dynamoen ??Ta den ut eller kople den helt fra sett på + og - da skal den gå rundt som en elmotor viss den ikke går rundt så vil eg tru du har en deffekt dynamo.viss du brukte 12v på å starte kan du ha tatt knekken på regulatoren og ladelampa.

Hei Glad
Nei det har jeg ikke prøvd, men dynamoen går jo rundt og jeg har prøvd med tre forskjellige laderegulatorer og i følge måling så lader dynamoen
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #7 på: juni 02, 2008, 08:58:14 am »

er det nye regulatorer du har prøvd? viss ikke kjøp en ny og sjekk alle kabler
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
snikkabo
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Lier/Drammen


Vis profil

« Svar #8 på: juni 03, 2008, 21:15:13 pm »

er det nye regulatorer du har prøvd? viss ikke kjøp en ny og sjekk alle kabler

Nei de er brukte, men jeg har en til jeg ikke har prøvd som ser ganske ny ut.. så prøver med den, må bare skaffe meg en batterilader så jeg får litt strøm på batteriet.. Skal sjekke alle kabler, men er rimelig sikker på at de står riktig.. de står i samme posisjon som de gjorde før jeg byttet dynamo og da gikk bilen veldig bra (bortsett fra at den ikke ladet da)

Takk for all tips! Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!