Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1
|
på: oktober 09, 2014, 15:04:36 pm
|
Mange måter å skrelle en gris på.. På EFI vill jeg personlig kjørt denne rekkefølgen: Tank -> filter -> Pumpe (evt pumpe -> filter) -> fuelrail 1 -> fuelrail 2 -> FPR -> retur til tank. Altså at du går inn i fuelrail 1, videre fra utgangen på den og inn på inngangen på fuelrail 2, så fra utgangen av fuelrail 2 og til FPR. Et (av sikkert flere) alternativ er: Tank -> filter -> pumpe -> Y-stykke som splitter slik at fuel går inn i fuelrail 1 + 2 -> inn i FPR, enten en med to innganger, eller Y-stykke -> retur. Altså, Y-stykke som splitter røret fra bensinpumpa og ut til begge sidene av motoren. Så går de sammen igjen, enten via Y-stykke - eller FPR med to innganger, inn i FPR, så retur. Den du linker til bør fungere bra. Håper det ble forståelig.
|
|
|
125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1
|
på: oktober 06, 2014, 09:29:58 am
|
For å veksle ville jeg nok enten gjort sånn at jeg enkelt kan bytte ut bensinpumpa (og trykkregulator), evt kjørt samme pumpe, og en regulator som kan justeres i hele spektret. Denne f.eks. kan gå fra 3psi til 65psi. Justerbar, og for å gå fra "gasser-trykk" til "EFI-trykk" må du bytte en fjær og justere kjapt. http://www.summitracing.com/int/parts/aei-13301/overview/Det står "gasoline only", jeg selv bruker en annen Aeromotive-regulator med E85, og har ikke merket noen problemer (enda). Eventuelt se etter andre merker, som sikkert har lignende regulatorer.
|
|
|
127
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia
|
på: oktober 05, 2014, 15:10:50 pm
|
Reimproblemet løser seg nok med mindre reimhjul. Ser ut som 7000 omr er en slags magisk grense for kilerem og standard reimhjul Min vrir seg ved ca 7'000, så kan stemme det, med standard reimhjul. Der er også reimhjulene på linje, så ikke det som er problemet. Power Pulley neste for min del.
|
|
|
135
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Scat 1.5 liter dypsump
|
på: september 20, 2014, 22:16:29 pm
|
Takk for bud. Har fått inn noe på PM også, nåværende høyeste er 600kr inkl. frakt for alt. Lar den gå ut søndag. Eventuelle "last minute" bud vil forlenge fristen litt, for å gi alle en fair sjanse.
|
|
|
137
|
Bruktbørsen / Deler selges / Jaycee Billet decklid standoff (rød)
|
på: september 19, 2014, 12:18:45 pm
|
Som på bildet, aldri montert. Så vidt kan skjønne er denne til 58-63 modeller... Passet ikke min '68 iallefall. Farge: rød Nypris: 50usd + frakt og moms. (315kr + frakt/moms) Selges for 300kr/bud.
|
|
|
138
|
Bruktbørsen / Deler selges / EMPI bolt-on ventildeksler
|
på: september 18, 2014, 18:06:47 pm
|
Selger mine EMPI bolt-on ventildeksler. Fint for høyt løft / kraftige vipper. Gikk klar 15mm løft med mine Scat Pro-comp vipper. Dekslene er brukte, men i god stand. Følger med ekstra høye muttere som monteres i stedet for de originale vippestell-mutterne. 3stk med 15mm hode, 1 med 16mm hode. Fåes evt kjøpt nytt om man er perfeksjonist. Følger med ny pakning. 500kr/bud? http://www.unneberg-bil.no/product/9428Så slike ut når de var nye. Skal prøve å legge ut noen oppdaterte bilder i løpet av helgen.
|
|
|
139
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1
|
på: september 18, 2014, 07:15:09 am
|
Jo større, jo vanskeligere blir den å tune og kjøre på tomgang og lavt turtall. Den blir mye mer følsom på gassen. Det er iallefall én ulempe. Burde vel strengt tatt ikke være så stort problem med sprut og ITB'er som det er med gassere, men er ikke noe vits å ha for stort.
|
|
|
142
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: E 85 (etanol )
|
på: september 10, 2014, 07:26:39 am
|
Kun kjørt på E85 på bobla denne sesongen, så ikke alt for mye erfaring derfra... Men ikke merket noen ulemper På Corradoen kjørte jeg dette i et par år før jeg demonterte motoren. Hadde kjørt med "feil" blanding i et par år, og forbrenningskammeret var relativt strøkent allikevel. Null korrosjon noe sted i motoren. Jeg hadde for små dyser (440cc), så jeg fikk gradvis magrere blanding oppover. Hadde 16:1 AFR på 6'000rpm ved 1+ bar trykk. Jeg dro den regelmessig til 7'000 - og kjørte den på Rudskogen flere ganger. HARDT. Alt var strøkent under demontering da motor skulle selges i deler. Brukte støpte GTI stempler og standard svake GTI råder, litt over 9:1 i kompresjon. Sier litt om hvor bankefast fuelen er vil jeg si.. Kammere etter et par år med "feil" blanding. Og par titusen km. Fet blanding langt nede, mager langt oppe.
|
|
|
145
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sylindere - er dette skrot?
|
på: august 23, 2014, 12:50:53 pm
|
Knekt kjøleribbe har ikke noe å si. Prøv å gå over sylinderne med WD40 og tørkepapir, se om du får gnidd vekk "dritten".. Så legg ut nytt bilde. Har "reddet" sylindere med det før. Så hvis du får vekk dritten, se om du kan se honemerkene i sylinderne. Hvis de er der, så kanskje det er håp. Legg ut nytt bilde når du har gjort det.
|
|
|
148
|
Forum / Hva skjer? / Sv: RACE KALENDER 2014
|
på: august 19, 2014, 22:07:54 pm
|
Hvis det blir en liten gjeng til Kjula er det meget sannsynlig jeg tar golfen og slenger meg med på turen.
|
|
|
149
|
Forum / Drag-race / Sv: Veie bilen din?
|
på: august 19, 2014, 07:54:03 am
|
Har fått veid min før (når Richie var på SCC med vekter), men har jo blitt noen forandinger, og der var det jo ikke noe mulighet til å justere. Blir det som du sier mulighet til å justere på stedet (med eget verktøy / egen skruing), så er dette veldig aktuelt.
|
|
|
150
|
Forum / Problemløseren / Sv: Riktig timing på bosch 009 ?
|
på: august 15, 2014, 11:40:18 am
|
Jeg stiller den til ca 8 grader ved å sette motoren til 8-graders merke på reimhjulet, så ta ut pluggen fra sylinder #1 og vri fordeleren, og se når den gnister. Der har du grunninstillingene. Dette fungerer også med Ignitor om du har det.
Så må du starte bilen, og holde den ved 3'000rpm og justere den der. Den skal da være ca 30 grader. (28-32 er det vel de sier - jeg har alltid brukt 30.) Viktig å justere den ved 3'000rpm (fullt utslag), da ulike 009'er har varierende total fortenning.
Ok selvsagt btdc ? bt(d)c, ja. Men det er kun grunninstillingen, slik at du får startet den. Så må den justeres til 28-32 grader ved 3'000rpm. Ikke med 009.
|
|
|
|