mai 14, 2024, 11:37:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
121  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1 på: oktober 09, 2014, 15:04:36 pm
Mange måter å skrelle en gris på..  Øyerulling

På EFI vill jeg personlig kjørt denne rekkefølgen: Tank -> filter -> Pumpe (evt pumpe -> filter) -> fuelrail 1 -> fuelrail 2 -> FPR -> retur til tank.
Altså at du går inn i fuelrail 1, videre fra utgangen på den og inn på inngangen på fuelrail 2, så fra utgangen av fuelrail 2 og til FPR.

Et (av sikkert flere) alternativ er: Tank -> filter -> pumpe -> Y-stykke som splitter slik at fuel går inn i  fuelrail 1 + 2 -> inn i FPR, enten en med to innganger, eller Y-stykke -> retur.
Altså, Y-stykke som splitter røret fra bensinpumpa og ut til begge sidene av motoren. Så går de sammen igjen, enten via Y-stykke - eller FPR med to innganger, inn i FPR, så retur.

Den du linker til bør fungere bra.

Håper det ble forståelig. Glad
122  Forum / Snikk-snakk / Sv: JPM dyno day 2014 på: oktober 09, 2014, 13:18:55 pm
Soilwork spiller på The Tivoli på lørdagen, ca 4-500m unna der middagen er på Teaterkatten (i følge Google Maps).
Jeg tar turen dit etter middagen. Glad

http://www.thetivoli.nu/program/1172-soilwork-en-helkvacll-med-klass



Jeg vet ikke om de også selger billetter i døra, jeg har forhåndsbestilt og skrevet de ut her hjemme. 250kr. Glad
123  Forum / Snikk-snakk / Sv: JPM dyno day 2014 på: oktober 07, 2014, 19:00:12 pm
Jeg skal. Satser på å cruise nedover fredag etter jobb. Glad
124  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1 på: oktober 06, 2014, 09:52:41 am
Denne er fancy..  Glad Da har du også surge-tank innebygd. (Må ha pumper i tilleg...)
http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=10_118&products_id=670

Kanskje litt overkill sammenlignet med bare et par billigere fester til pumpene, men..

Edit: Ment for biler som har pumpe innebygd i tanken.. Så passer vel ikke helt til ditt opplegg...
Men lar linken stå, gir kanskje noen idéer. Glad
125  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1 på: oktober 06, 2014, 09:29:58 am
For å veksle ville jeg nok enten gjort sånn at jeg enkelt kan bytte ut bensinpumpa (og trykkregulator), evt kjørt samme pumpe, og en regulator som kan justeres i hele spektret.

Denne f.eks. kan gå fra 3psi til 65psi. Justerbar, og for å gå fra "gasser-trykk" til "EFI-trykk" må du bytte en fjær og justere kjapt. Glad
http://www.summitracing.com/int/parts/aei-13301/overview/

Det står "gasoline only", jeg selv bruker en annen Aeromotive-regulator med E85, og har ikke merket noen problemer (enda). Eventuelt se etter andre merker, som sikkert har lignende regulatorer. Glad
126  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Alu-reimhjul til T1 med grader på: oktober 05, 2014, 18:31:08 pm
Notert! Hvis ingen byr høyere i.l.a. mandag er det ditt. Glad
127  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia på: oktober 05, 2014, 15:10:50 pm

Reimproblemet løser seg nok med mindre reimhjul. Ser ut som 7000 omr er en slags magisk grense for kilerem og standard reimhjul Blunker

Min vrir seg ved ca 7'000, så kan stemme det, med standard reimhjul. Der er også reimhjulene på linje, så ikke det som er problemet. Power Pulley neste for min del.  Rekker tunge
128  Forum / Hva skjer? / Sv: Kjula Dragway 27-28 September 2014 på: oktober 05, 2014, 14:58:46 pm
Takk for turen alle sammen. Kult å være der selv uten bobla.  Glad

Laster opp 290 fulloppløsnings-bilder nå. Tar nok litt tid før alle er der. Bare å bruke bildene, men gjerne en liten "takk" om det publiseres noe sted..  Kysser

Link til galleri: http://1drv.ms/1rXML1O
129  Bruktbørsen / Deler selges / Alu-reimhjul til T1 med grader på: oktober 05, 2014, 14:06:11 pm
http://www.unneberg-bil.no/product/9524

Brukt et par måneder, nesten som nytt.

300kr/bud.

130  Bruktbørsen / Deler selges / Doghouse (uten varmluft) i god stand på: oktober 05, 2014, 13:59:12 pm
Repro doghouse i god stand selges. Samme som Unneberg selger på linken under.
http://www.unneberg-bil.no/product/9779

Det er hull til coil-feste (følger med). Se bilder. Mulig en og annen ripe i det, generelt sett fin stand.

500kr + frakt. Evt kom med bud.



131  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP oljepumpelokk med overtrykksventil på: oktober 05, 2014, 13:54:42 pm
Fikk tatt noen bilder av den slik den er nå. Null synlig slitasje. Glad





132  Bruktbørsen / Deler selges / CSP oljepumpelokk med overtrykksventil på: oktober 04, 2014, 15:08:34 pm
CSP oljepumpelokk med overtrykksventil som gjør at du ikke sprenger oljefilteret på kaldstart. Et must for de med store oljepumper!

Lik som som denne, men litt annen farge;


http://www.unneberg-bil.no/product/144528

3/8 NPT uttak. Brukt, men ser nesten ny ut. God stand, og fungerer veldig bra.
600kr/bud?

Dårlig bilde av min, montert på motor - for å vise fargen.


133  Bruktbørsen / Deler selges / Bensinpumpe-blockoff med coil-feste (CB - svart billett) på: september 30, 2014, 12:26:03 pm
Selger en slik;
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=3230

Aldri vært brukt, da den kræsjer med CSP-gasserstaget mitt..
Nypris er ca 270kr + mva/frakt. Selges for 250kr/bud?




134  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper dere motorolje og hvilken type? på: september 26, 2014, 07:31:37 am
Royal Purple HPS 10W-40 i racemotoren Glad
135  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Scat 1.5 liter dypsump på: september 20, 2014, 22:16:29 pm
Takk for bud. Har fått inn noe på PM også, nåværende høyeste er 600kr inkl. frakt for alt. Lar den gå ut søndag. Eventuelle "last minute" bud vil forlenge fristen litt, for å gi alle en fair sjanse. Glad
136  Bruktbørsen / Deler selges / Scat 1.5 liter dypsump på: september 19, 2014, 14:17:46 pm
Selger min 1.5 liter Scat dypsump. Den er brukt, men i god stand. Aldri hatt noe kødd med den Glad
Genial sump, som er enkel å montere, da den har "hull" for å benytte med unbrako-nøkkel. Glad

http://www.unneberg-bil.no/product/9667
http://vwparts.aircooled.net/SCAT-1-5-Quart-Deep-Sump-Type-1-and-3-Engines-p/50060.htm

500kr/bud?
SCAT billett oljelokk med noen riper/hakk kan følge med for en hundrelapp ekstra (har ikke mutterne, kun lokk med bolt.) (https://www.vwheritage.com/vw_spares_Sump-plate-kit-billet-Chrome-sump-nut-AC115307915_act_shop.product_pID_105520.htm)

På bildet er det to "forlengere" som er med til olje-pickup'en. Jeg har kun den ene, store typen.



137  Bruktbørsen / Deler selges / Jaycee Billet decklid standoff (rød) på: september 19, 2014, 12:18:45 pm
Som på bildet, aldri montert.
Så vidt kan skjønne er denne til 58-63 modeller... Passet ikke min '68 iallefall.

Farge: rød
Nypris: 50usd + frakt og moms. (315kr + frakt/moms)
Selges for 300kr/bud.


138  Bruktbørsen / Deler selges / EMPI bolt-on ventildeksler på: september 18, 2014, 18:06:47 pm
Selger mine EMPI bolt-on ventildeksler.
Fint for høyt løft / kraftige vipper. Gikk klar 15mm løft med mine Scat Pro-comp vipper.
Dekslene er brukte, men i god stand.

Følger med ekstra høye muttere som monteres i stedet for de originale vippestell-mutterne. 3stk med 15mm hode, 1 med 16mm hode. Fåes evt kjøpt nytt om man er perfeksjonist.
Følger med ny pakning.

500kr/bud?

http://www.unneberg-bil.no/product/9428

Så slike ut når de var nye. Skal prøve å legge ut noen oppdaterte bilder i løpet av helgen.
139  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1 på: september 18, 2014, 07:15:09 am
Jo større, jo vanskeligere blir den å tune og kjøre på tomgang og lavt turtall. Den blir mye mer følsom på gassen. Det er iallefall én ulempe. Burde vel strengt tatt ikke være så stort problem med sprut og ITB'er som det er med gassere, men er ikke noe vits å ha for stort. Glad
140  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Line lock fittings på: september 11, 2014, 09:19:00 am
Troooor Unneberg har slikt inne evt.. Glad
141  Forum / Hva skjer? / Sv: Kjula Dragway 27-28 September 2014 på: september 10, 2014, 13:21:17 pm
Satser på å være med som tilskuer/"hjelpecrew" Glad
142  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: E 85 (etanol ) på: september 10, 2014, 07:26:39 am
Kun kjørt på E85 på bobla denne sesongen, så ikke alt for mye erfaring derfra... Men ikke merket noen ulemper Glad

På Corradoen kjørte jeg dette i et par år før jeg demonterte motoren. Hadde kjørt med "feil" blanding i et par år, og forbrenningskammeret var relativt strøkent allikevel. Null korrosjon noe sted i motoren. Glad
Jeg hadde for små dyser (440cc), så jeg fikk gradvis magrere blanding oppover. Hadde 16:1 AFR på 6'000rpm ved 1+ bar trykk. Jeg dro den regelmessig til 7'000 - og kjørte den på Rudskogen flere ganger. HARDT. Alt var strøkent under demontering da motor skulle selges i deler. Brukte støpte GTI stempler og standard svake GTI råder, litt over 9:1 i kompresjon. Sier litt om hvor bankefast fuelen er vil jeg si..   Sjokkert

Kammere etter et par år med "feil" blanding. Og par titusen km. Fet blanding langt nede, mager langt oppe.
143  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1 på: august 28, 2014, 16:18:27 pm
Fant ikke rette sylinderen hos rev master, men har spurt etter pris hos Pauter

Her: http://revmasteraviation.com/?p=156

Mvh
BB

Akkurat de der er med stempler, du får de uten og. Glad
F.eks. disse (som er ekstra lange): http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1669410
144  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2015... på: august 27, 2014, 13:06:24 pm
At clutch-sluringa skal fikses og motor skal få en god del mer pulver.
145  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sylindere - er dette skrot? på: august 23, 2014, 12:50:53 pm
Knekt kjøleribbe har ikke noe å si.

Prøv å gå over sylinderne med WD40 og tørkepapir, se om du får gnidd vekk "dritten".. Så legg ut nytt bilde. Har "reddet" sylindere med det før. Så hvis du får vekk dritten, se om du kan se honemerkene i sylinderne. Hvis de er der, så kanskje det er håp. Legg ut nytt bilde når du har gjort det. Glad
146  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 181 til greker´n på: august 22, 2014, 08:32:46 am

Ser ut til at forskjellene er enkle/doble fjærer Glad
147  Forum / Problemløseren / Sv: elektronsik tenning. på: august 20, 2014, 11:32:33 am
Bruker Ignitor II for 009 med Flamethrower II coil på min "drag-motor". Fungerer bra. Glad
148  Forum / Hva skjer? / Sv: RACE KALENDER 2014 på: august 19, 2014, 22:07:54 pm
Hvis det blir en liten gjeng til Kjula er det meget sannsynlig jeg tar golfen og slenger meg med på turen.  Blunker
149  Forum / Drag-race / Sv: Veie bilen din? på: august 19, 2014, 07:54:03 am
Har fått veid min før (når Richie var på SCC med vekter), men har jo blitt noen forandinger, og der var det jo ikke noe mulighet til å justere.
Blir det som du sier mulighet til å justere på stedet (med eget verktøy / egen skruing), så er dette veldig aktuelt.  Blunker
150  Forum / Problemløseren / Sv: Riktig timing på bosch 009 ? på: august 15, 2014, 11:40:18 am
Jeg stiller den til ca 8 grader ved å sette motoren til 8-graders merke på reimhjulet, så ta ut pluggen fra sylinder #1 og vri fordeleren, og se når den gnister. Der har du grunninstillingene. Dette fungerer også med Ignitor om du har det.

Så må du starte bilen, og holde den ved 3'000rpm og justere den der. Den skal da være ca 30 grader. (28-32 er det vel de sier - jeg har alltid brukt 30.) Viktig å justere den ved 3'000rpm (fullt utslag), da ulike 009'er har varierende total fortenning.

Ok selvsagt btdc ?

bt(d)c, ja. Men det er kun grunninstillingen, slik at du får startet den. Så må den justeres til 28-32 grader ved 3'000rpm. Glad

Er ikke dette avhengig av hvilken motor(motorkode) du har?

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#A1971M
Ikke med 009. Glad

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!