mai 14, 2024, 11:36:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
91  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 10, 2015, 14:30:00 pm
Blir spennende å se hva pipemax sier du vil kunne øke i HK ved stepped header i stedet for et billig 1 7/8. Er det snakk om 3 hk eller 17 hk liksom. Er det 3 hk finnes det andre steder å hente billigere HK.

Så vidt jeg kan se fra min PipeMAX får du ikke se hvor mye forskjell det er, det spytter bare ut optimale lengder. Se eksempel fra min "leking" under..
Jeg må (muligens) opp et par milimeter i diameter, og ned 10cm+ i lengde. Og helt annen kollektor/stinger.. Øyerulling

[attachment=1]
92  Forum / Snikk-snakk / Sv: Test av automatisk resizing av bilder på: mars 10, 2015, 09:44:49 am
Jeg stemmer for 1024x768 - det jeg alltid har brukt på mine forumbilder. Men nå har jeg litt over snittet stor telefon og oppløsning, da.  Øyerulling
Uansett bra jobba, har vært litt stressete før å måtte redusere størrelsen manuelt - vært vanskelig å komme under 150kb til tider. Glad
93  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 10, 2015, 08:46:21 am
Er kammen installert "rett opp og ned" vil jeg nok anta at centerline er 106grd for denne kammen. Glad
94  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 09, 2015, 13:45:01 pm
I følge siden hans, 280grd, 10.50mm løft. "06" på slutten av kam-nummeret betyr 106grd lobeseparasjon. Glad
http://jpmotorsports.se/ms/ms/j-p-motorsport-produkter-helsingborg-254-68/ms-90000825-p-4/#raptor
95  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Pinnebolter til topp på: mars 04, 2015, 12:00:15 pm
Min med 84mm slag er så vidt jeg vet noe smalere enn en original motor.. Men så har jeg litt vel friserte topper..  Osteaktig

Men er som Erlend sier, kommer an på alle delene. Stempler, råder - hvor mye du må shimse under sylinderne evt, hvor mye du må dreie ut i toppene for ønsket kompresjon..
96  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: støtstenger type 1 på: mars 02, 2015, 14:03:06 pm
Tænker du på støtstangsrør eller?

Super kvalitet fra CSP https://www.unneberg-bil.no/product/192268

Eller denne billigere fra Scat https://www.unneberg-bil.no/product/9628

CSP sine fra Unneberg fungerer knall på "racemotoren" min.  Kult
97  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Har du lyst på den beste eksosbandasjen? (Fellesbestilling) på: februar 12, 2015, 09:24:39 am
Hvis du mener denne kan benyttes på 1.75" anlegg (44-45mm utvendig) er jeg interessert. Glad
Blir muligens litt kjip å få over flensene - men kan vel kanskje løses ved å trekke den på mens man monterer eksosen?
98  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermesteren som skal bygge 500hk 2332cc på: januar 22, 2015, 09:05:47 am
Stemmer det.. Når jeg skulle gjenge 3/4" NPT i min, måtte jeg borre ut til 24mm (som jo ca er 1") før jeg begynte å gjenge. Glad
99  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermesteren som skal bygge 500hk 2332cc på: januar 20, 2015, 15:49:17 pm
Jeg for min del "nedgraderer" fra 30mm til 26mm denne sesongen, jeg tror det vil løse flere problemer for min del. Glad
100  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stemningsbilder fra verkstedet. på: januar 19, 2015, 13:47:51 pm
Har ikke noen nye bilder, men får begynne med noen litt eldre fra hos en kamerat. Glad

[attachment=1]

[attachment=2]
101  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 181 til greker´n på: januar 17, 2015, 13:11:57 pm
Hovedgrunnen til å ønske mindre lobeseparasjon overlapp på en kompressormotor, er vel at en kompressor gir ut maks "så så mye flow/trykk" per omdreining, og jo mer overlapp, jo mer av denne begrensede mengden kjører du rett ut i eksosen, og kaster bort. Det vil da tilsi mindre ladetrykk tilgjengelig til motoren. Men man må jo allikevel ha en viss overlapp, og det blir en balansegang mellom bra NA-effekt (mye overlapp) og "bortkastet" ladetrykk, samt litt mindre NA-effekt (lavere overlapp) og noe mer ladetrykk (mindre bortkastet gjennom overlapp). De er min forståelse/mening.

Fra rekke4-verden, så er det forskjellig durasjon på turbokammer og kompressorkammer. Med G60 kompressor kjørte jeg f.eks. med 264/278 kam (44grd overlapp - relativt "ekstrem" kam), mens med turbo er det mer vanlig med f.eks. 268/260 kam (evt faktisk også original lat kamaksel for å få bra/tidlig spool).

Edit: Mindre overlapp... Tidlig på morgenen.
102  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhus ventilasjon for 500hk motor på: januar 15, 2015, 09:54:29 am
En annen faktor som nok påvirker noe hos meg er at snuta på bilen står 45 grader til værs i starten og fyller kamdrevhuset med olje.....  Osteaktig Osteaktig

Det kan nok være en liten medvirkende årsak, ja..  Øyerulling Gliser
103  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhus ventilasjon for 500hk motor på: januar 14, 2015, 21:35:30 pm
Mitt forsøk for 2015-sesongen. Hull over #1 i tillegg til dynamofot (eller bensinpumpehull.)
Vi fant en 3/4" NPT-gjengetapp liggende i en skuff - så da ble det borra gradvis opp til 23mm, så gjenget opp.  Gliser
Fungerer det blir det NPT -> feit AN. Fungerer det ikke, kan jeg enkelt blende den av.

Det er ikke fult så langt ut som på oxy'n på bildet over, men ut ifra innvendig form på blokka mi valgte jeg å plassere den der.
[attachment=1]

[attachment=2]
104  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tyde oljekvlitet på: januar 12, 2015, 10:46:56 am
Når de er varme er 10w-40 tykkere enn 10w-30.. (Skyt meg om jeg tar feil Rekker tunge)
105  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Wiseco stempelringer (94m, 2x2x4mm) på: januar 11, 2015, 00:04:41 am
Noen som har liggende før jeg bestiller fra USA?
Trenger 2 sett (2 stempler).
106  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhus ventilasjon for 500hk motor på: januar 09, 2015, 12:30:54 pm
Jeg har tidligere kjørt 2x AN8, det var alt for smått på en 2332cc høykomp-motor (som brukes hardt). Måler man, er det faktisk mindre diameter enn det originale systemet. Fungerte fint helt til man nærmet seg 8'000rpm i 3. gir, da svettet det en del - fra flere steder på blokka.

Senere gikk jeg over til en løstning med 2x 19mm I.D. slanger med "hjemmelagde fittings" ut på blokka, benyttet da oljepåfyllingen og bensinpumpe-blockoff. Det fungerte fint for min del, og løste problemet. Men nå kjører jo jeg uten turbo.. Blunker

Har selv fundert på det med å ånde bak ved #1 i tillegg til foran (bensinpumpehullet tenker jeg), har ikke helt fått bestemt meg enda. En ting er sikkert, jeg skal ha to "høl", med feite slanger. AN12/AN16 eller vanlig gummislange.

(Ja, det er ikke noe pen løsning slik jeg hadde det i fjor, men det fungerte. Var en "versjon 1 prototype" for å se om det løste problemene mine. Blunker Åndeboksen har en skillevegg inni, så all oljedamp må gå helt til venstre side av boksen, der det er en haug med små hull (6/8mm) i platen for å skille olje/luft, så til midten av boksen over skilleplaten. Der kommer det kun "ren luft" ut.)



107  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 500hk på T1 -bruke kobberpakning i toppen eller ikke? på: desember 30, 2014, 09:46:26 am
Bruker kobberpakning selv (NA høy-komp motor), ikke hatt noe krøll med det. Holdt 100% tett. Skal bruke det igjen når jeg bygger opp motoren. Glad
108  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Jaycee Billet decklid standoff (rød) på: desember 03, 2014, 10:38:34 am
Opp Glad
109  Forum / Problemløseren / Sv: Lambdasonder i parallell ? på: november 14, 2014, 09:09:04 am
Hva med en enkel liten bryter evt for å velge hvilken du vil se på?
Får brytere som støtter flere "poler". Glad
110  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Autocraft Stage-and-a-half oljepumpe, våtsump-pumpe på: november 01, 2014, 14:08:36 pm
Solgt til Nederland..  Sjokkert
111  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Autocraft Stage-and-a-half oljepumpe, våtsump-pumpe på: oktober 29, 2014, 10:35:54 am
Opp Glad
112  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Jaycee Billet decklid standoff (rød) på: oktober 29, 2014, 10:35:46 am
Opp Glad
113  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Thorsten Pieper på: oktober 21, 2014, 10:57:57 am
Originalt skal det være tilnærmet "presspassing" på oljepumpa i T1 motorer.. Jeg ville først kontrollmålt den, og gått derfra. Er den i.h.t. speccs fra Bentley-manualen, ville jeg prøvd å fryse den som blir foreslått.

Jeg ville gått for AN12 om mulig inn i pumpa, for å forsikre at du har nok flow. AN10 fungerer også. Bedre med for mye enn for lite i mine øyne. AN8 holder på trykksiden.
114  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett 009 med Ignitor II + Flamethrower II coil på: oktober 20, 2014, 21:59:38 pm
Solgt.. Glad
115  Bruktbørsen / Deler selges / Komplett 009 med Ignitor II + Flamethrower II coil på: oktober 20, 2014, 14:48:36 pm
Hei,

Selger min 009 (repro) med Ignitor II og Flamethrower II coil.
Selges grunnet overgang til datasprut.

Har fungert knirkefritt, og gir fin gnist selv ved over 8'000rpm, med 13:1 kompresjon og E85.
Bilder kommer..

Ignitor II: http://www.piersideparts.net/PER91847A.html
Coil: http://www.piersideparts.net/PER45111.html

1500kr for komplett fordeler og coil.

Bosch kvalitets-pluggledninger (brukt en sesong) kan følge med for 250kr.
http://www.unneberg-bil.no/product/9286


Fin gnist hele veien, selv under vanskelige forhold. Glad


116  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Rødt førersete til 68 boble på: oktober 17, 2014, 07:25:58 am
Tror jeg har dette i race-bobla...  Øyerulling
Skal se etterpå, mener førersetet er helt og pent. Glad Men ryggen har "knekt"/løsnet på ene siden.. Vet ikke om det allikevel kan være aktuelt?
117  Bruktbørsen / Deler selges / Autocraft Stage-and-a-half oljepumpe, våtsump-pumpe på: oktober 14, 2014, 14:06:44 pm
Litt brukt, men i strøken tilstand inni. Et par "riper i lakken" utvendig.
Tanken med denne pumpa, er at du har ett trykk-steg (32mm) med ekstern pickup. Du eliminerer altså den innebygde pickup'en.
Det "halve" steget (12mm) kan brukes til å suge olje ut av f.eks. toppdekslene og inn i sumpen igjen.

Pumpen har nålelager og er veldig tight og fin. Styrepinner for montering, samt o-ring mellom stegene og lokket.

Koster $500 ny. Ca 3200kr. Pluss frakt og mva.
http://www.piersideparts.net/AC07217.html

Selges for 1500kr.

Sitat
The Autocraft 1 1/2 stage pump evolved from the single stage wet sump pump. The additional half stage can be used to suction excess oil from the Rocker Box area in each Cylinder Head, a must for the serious racing engine. This pump can be used with a fuel pump drive or a blank cover plate

Eksempel på installering i motor.






118  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP oljepumpelokk med overtrykksventil på: oktober 14, 2014, 13:56:46 pm
Opp Glad
119  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Doghouse (uten varmluft) i god stand på: oktober 14, 2014, 13:56:38 pm
Opp Glad
120  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermester bygger 500hk T1 på: oktober 13, 2014, 14:51:46 pm
Du må montere på drevene uten lagret, da det er normalt sett denne lagerbanen som benyttes når man balanserer denne veiva. Samme med det ved svinghjulet. Ingen lager der heller.
Så etter det er balansert, må drevene av igjen, lager på, så må de igjen monteres på. Tungvint, men da blir det mest riktig. Glad
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!