mai 05, 2024, 12:22:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
121  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 6volt til 12 volts elektriskanlegg på: august 30, 2011, 15:08:50 pm
machine out (grind) the bellhousing = frese ut (slipe) kløtsjhuset dvs. at du må slipe litt innvendig der klørsjhuset er trangest. Mål diameteren på 12v svinhjulet og sjekk mot klørsjhuset så ser du det selv Blunker
122  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk/fyller på: august 29, 2011, 16:48:29 pm
Fyller er siste før lakking såvidt jeg vet, så den kan du lakke rett på.
123  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva anbefales til og vaske motordeler med? på: august 29, 2011, 16:44:32 pm
whitespirit til vask

strip all til rust- og lakkfjerning
124  Forum / Problemløseren / Sv: Boble 1971 fusker ved lav turtall (Bilde av bilen også ;) på: august 29, 2011, 12:50:56 pm
Eller fra innsugningsmanifoilen til luftfilteret. Hvis det er den så kan jeggarantere at motoren ikke går skikkelig. Bedre om du hadde lagt ved et bilde av motorrommet istedet.
125  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparathjelp på: august 27, 2011, 16:08:22 pm
Hmm. Uoriginale varmepotter (repro - originale lages ikke lenger såvidt jeg vet) gir ikke så mye varme som de gode gamle, men siden du ikke får varme i det hele tatt vil jeg tro du bør ta deg en tur under bilen. Vaierne er nok ikke montert-oppstrammet. Prøv det så vil jeg tro du i det minste får såpass at duggen forsvinner i allefall.
126  Forum / Problemløseren / Sv: start-trøbbel på: august 26, 2011, 20:12:28 pm
Hvis bensinpumpa står på skrå i forhold til blokka så skal den ha ei litt kortere pumpestang (100mm) enn pumper av den gamlere typen (108mm). Ved forbytting den ene veien knekker pumpearmen i nede i pumpa - ved forbytting andre veien så blir det ikke nok bevegelse i armen til at det blir trykk i pumpa. Kanskje dette er feilen? Slik jeg leste tråden din så virket ikke pumpa?
127  Forum / Problemløseren / TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: august 26, 2011, 20:04:41 pm
Jeg prøver igjen. Har noen liggendepapirertil følgende senkefjær til 1303S: VW040V 080/00

Hvis jeg kan få en kopi hos en som har så blir både jeg og bigbobla mi glad Blunker
128  Forum / Problemløseren / Sv: kan noen si meg om det går an å bruke et vanlig 6v lysrele til starter'n? på: august 26, 2011, 19:59:39 pm
Hvis du mener rele på ledninga fra nøkkel til startmotor så var det akkurat det jeg brukte. Virket som bare det.
129  Forum / Problemløseren / Sv: 1966 boble 6V - starthjelp(batteri/starter/rele) på: august 26, 2011, 19:57:45 pm
Det brukte jeg - fungerer perfekt!
130  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senking av -74 1303 på: august 22, 2011, 12:40:12 pm
Har noen av dere papirer (TÜV) på senkefjæra foran? Jeg har to stk. (røde) som jeg gjerne skulle ha montert, men jeg har ikke papirene.
Det står et nr. på dem, men det har jeg ikke for hånden nå. Kan føye det til seinere.
131  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken olje.. merke.. på: august 22, 2011, 12:35:16 pm
Som novise når det gjelder motorolje, hvilke betegnelser skal jeg se etter for å finne en ester-basert syntetisk olje? Antar at dette ikke er hyllevare på statoil? Eller er det slik at det kun er visse racing oljer fra mindre produsenter som leverer dette?
132  Forum / Problemløseren / Sv: Tips til montering av taktrekk? på: august 04, 2011, 19:45:11 pm
Prøv disse linkene: http://www.vwtrendsweb.com/tech/0409vwt_headliner_install/index.html
http://www.vwtrendsweb.com/tech/0409vwt_headliner_install/photo_31.html
133  Forum / Snikk-snakk / Sv: La oss ta i ett tak og bidra til noe positivt. på: juli 27, 2011, 11:00:33 am
Jeg vil bidra!
134  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Albert Swan Neck / Biltema på: juli 25, 2011, 21:35:01 pm
Så er det bare å vente å se hvor rusten kommer først Blunker
135  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Diverse spørsmål. på: juni 23, 2011, 08:40:39 am
6V starter har tykkere ledninger inni enn 12V. Det er ingen fare med å kjøre 12v på en 6v starter, men pass på at du ikke "kjerner" for lenge på starteren. Slitasjen blir større fordi omdreiningshastigheten er det dobbelte.
136  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 1960-mod ny investering tredje i rekken :) på: juni 20, 2011, 17:40:25 pm
Prikk lik min jo Gliser
Bare litt finere originallakk ser det ut til. Såvidt jeg vet så var det hvite blinklysglass på -60 modellen, motoren var også ny dette året, var vel i -61 at varmepottene i sin endelig fasong kom på markedet, eller?
137  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: Hvor orginal er "orginal"? på: juni 20, 2011, 16:27:10 pm
Jeg er enig i at bilen din er original. Hvis du tenker på hva som var originalt og vanlig i 1968 der -58 modellene hadde fått blinlys både bak og på skjermen og biler før -63 hadde fått tofargete baklys, sikkert et motorbytte ( til samme størrelse), radialdekk erstattet diagonal osv. I tillegg kom alle variantene av ekstrautstyr. Hvis en tar høyde for det tidstypiske tilpassningene mange gjorde i den tiden og velger å kalle dette for originalt, ja da er det unektelig mange gamle bobler som er orignale. Jeg mener at bilen ikke behøver å være urørt for å være original.
138  Forum / Problemløseren / Sv: 1966 boble 6V - starthjelp(batteri/starter/rele) på: juni 16, 2011, 08:43:34 am
Som russerne sier: den kloke lærer av andres feil, en tosk lærer av egne. Da jeg hadde samme problem med min -61 med 6v havnet jeg i kategorien tosk, jeg hadde nemlig vært nøye med rengjøring av minuspolen på batt. fordi jording er viktig. Det jeg hadde oversett var at innsiden av batteriklemma på + polen var igjengrodd av irr. Fikset det og bilen startet hver gang.


139  Forum / Problemløseren / Sv: Pop out vinduer i 1303? på: mai 29, 2011, 10:45:08 am
Ferdige hull til popouts kom i -65.
140  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forbruket på din bil ..... ? på: mai 25, 2011, 07:54:23 am
Mitt svar på sånne tåpelige spørsmål om hobbyen min blir besvart på denne måten: MAN SPØR IKKE OM FYRINGSUTGIFTENE I DET SIXTINSKE KAPELL HELLER!
141  Forum / Problemløseren / Sv: Dørhengsel lar seg ikke rikke.... på: mai 18, 2011, 14:03:19 pm
Tistlo har som vanlig rett! Varme er tingen. Slik fikk vi i allefall av hengslene på -58 modellen til kameraten min. De var heller ikke til å rikk til tross for crc 555 og mange overtalelser med hammer og dor. Brukte den lille butandrevne varmepistolen fra biltema. Gjort i en fei.
142  Forum / Problemløseren / papirpakninger på: mai 18, 2011, 13:58:10 pm
Jeg holder på med å sette sammen igjen min 1200 motor. Jeg har kjøpt inn to stk pakningsett til 1200, men det viser seg at de tynner papirringene som skal stitt mellom blokka og sylindrene er for små i begge settene. Siden dette er en 1200 motor så spør jeg: Hvordan er dette mulig? Det finnes jo ikke noen mindre enne dette og min motor er ikke større enn 1200. Er det slik at pakningene skal legges i vann for så å bli så myke at de muligens passer eller?
143  Forum / Problemløseren / Sv: Ulik dekkdim. foran og bak? på: mai 09, 2011, 16:01:42 pm
Er dette informasjon som BT har i sitt system eller må den enkelte bileier skaffe denne dokumentsjonen?
144  Forum / Problemløseren / Ulik dekkdim. foran og bak? på: mai 09, 2011, 14:42:08 pm
Jeg er i ferd med å kjøpe dekk til 1303'en min. Da jeg snakket med en dekkselger kome det fram at dt i flg. han ikke var lov med ulik dekkdim. foran og bak. Dette var nytt for meg. Han sa at han selv var innom med en amerikaner som hadde ulik dim. foran og bak. Da villle BT vite hva han skulle gjøre med det problemet, det var nemlig ikke lov (gjaldt en 1991 mod.) Han parerte med å vise fram vognkortet der det sto at bilen skulle ha ulik dim. Men hva med veteranbobla? Er den for gammel til å bli omfattet av denne regelen, eller er ( i beste fall) hele greia bare tull??
145  Forum / Problemløseren / Sv: Sur boble på: april 13, 2011, 16:43:30 pm
feilpost
146  Forum / Problemløseren / Sv: Sur boble på: april 13, 2011, 16:41:31 pm
Tenker choke som henger på jeg...at den ikke går helt av. blir da sur og stopper når varm. og da får du ikke start heller. med nøkkel. hvorpå du går litt tom for strøm, ved å prøve litt lenge med nøkkelstart. og da blir pluggene enda bløtere osv....Bytt plugger og sjekk chokespjell...Pluss Sjekk forvarming som sagt før..
Helt enig i det med choke!! Nøyaktig slik blei bobla mi etter jeg hadde (feil)justert choken. Så kom svigers som er gammel boblemekaniker og hjalp meg med justeringa. Problemet løst! Forgasserjustering løser nok tomgangsproblemet.
147  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: flere biler hugges på: april 10, 2011, 19:59:11 pm
Frontrute som ikke er gått opp i lamineringa - har du det?
148  Forum / Teknisk, teori og praksis / 5.60 x 15 på: april 06, 2011, 15:57:22 pm
NOen som vet hva skal slags dekkstørrelse dette egentlig er: 5.60 x 15? Det er den originale dekkdimensjonen som står i vognkortet.
149  Forum / Problemløseren / Sv: Hull i bensintanken... hva er tipsa? på: mars 24, 2011, 09:54:37 am
Litt OT men likevel: da vi i 1970 skulle over med ferga (som forlengst er erstattet med bru) ville ikke mannskapet ha oss med. Årsak: det rant ut bensin under bilen, en stein (var ikke asfalt her da) hadde slått et lite hull i tanken. Gode råd var dyre. Fattern tenkte seg om et øyeblikk, sprang så ned på doet ombord i ferga, stjal litt av sunligtsåpa som lå på vasken der. Knadde biten så den ble litt mykere og stappa det opp i hullet i tanken. Det sluttet å dryppe og vi fikk lov til å kjøre ombord. Denne fiksen satt på i flere uker, helt til skaden ble forskriftsmessig reparert.
150  Forum / Snikk-snakk / Sv: bytte til skivebrems? på: mars 19, 2011, 13:10:57 pm
Hva sier BT til disse skivene?

Fy!
Men det sier de såvidt jeg vet til alle skivebremser med stor fembolt (5x205)
Det er synd. Disse skivene MÅ jo være bedre egnet til å stoppe bilen enn de gamle tromlene. Er dette en diskuterbar sak i hvert enkelt tilfelle?
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!