mai 05, 2024, 12:20:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: trøblette 1600  (Lest 1302 ganger)
Rask
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« på: september 29, 2011, 12:33:35 pm »

Plages med min 1600-73. Går ikke på tomgang (kun når den er kald), kjennes ut som den vil dø ut når jeg gir gass. Men den funker greit når jeg har større turtall feks ved landeveiskjøring. TIPS?Hæ?
Loggført
Rask
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 15, 2011, 21:13:52 pm »

 Sjokkert
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 15, 2011, 21:22:10 pm »

Sjekk at vakumslanger sitter på plass og at de ikke er tette.
Funker ikke det ville jeg demonter forgasser og rengjort den og blåst igjennom med trykkluft.
Det pleier å få maskineriet til å gå som det skal  Glad


Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 16, 2011, 08:47:26 am »

Sjekk etter om det er lekkasjer noen plass. Spes rundt akslingen til gass spjeldet..
Spray på med litt startgass mens motoren går. Da hører du fort om den ruser seg opp.. Glad Hvis det viser seg å være problemer med den gasseren anbefaler jeg deg å kjøpe en ny. De er kjent for å skape kødd når de blir slitt.  Blunker
Petter'n.
Loggført

Rask
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 19, 2011, 18:52:16 pm »

Takker. Har testet med startgass. Ingen forskjell. Slanger ok. Plages også med att hvis bilen står i motbakke ett par dager renner sylindrene fulle av bensin. Hæ Andre med samme problem?Hæ
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 19, 2011, 19:24:13 pm »

Kunne nok høres ut som om flottørkammeret og flottørventilen kunne trenge en sjekk.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 19, 2011, 19:40:54 pm »

Eller cutoff ventilen
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Rask
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 19, 2011, 21:20:52 pm »

Takker. Skal sjekkes i morgen.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 20, 2011, 10:34:33 am »

Eller cutoff ventilen
x2
Sett på tenninga og dra av og på kabelskoen til cutoffventilen. Skal kunne kjenne at den "klikker" som på et rele.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!