mai 05, 2024, 14:38:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dropspindler vs Puma?  (Lest 1684 ganger)
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« på: oktober 10, 2011, 22:14:10 pm »

Noen tanker rundt dette. Ønsker moderat senk og fortsatt ha boblas "gode" kjøreegenskaper.
Tenker også på det å utføre jobben sjøl. Hva er lettest?
Årsmodell 1966.
« Siste redigering: oktober 10, 2011, 22:16:06 pm av torivar » Loggført

1972 Pickup
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 10, 2011, 22:26:20 pm »

begge deler :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 10, 2011, 22:30:14 pm »

begge deler :-)
Å nei nei nei;)
Ønsker bare litt stuk i fronten. Ikke gnister når jeg kjører over dumpene i veien;)
Loggført

1972 Pickup
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 10, 2011, 22:48:22 pm »

Senkespindler gjør susen,samtidig som du opprettholder den orginale fjæringen.
Kim
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 11, 2011, 06:24:56 am »

Senkespindler gjør susen,samtidig som du opprettholder den orginale fjæringen.
Kim

Og du får med klaringsproblemer på kjøpet siden spindlene flytter hjulet ca 12mm ut på vær side... 2" kortet puma i høyeste stilling og spindler bør gjøre jobben Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 11, 2011, 06:29:54 am »

Du kan få prøve min 69 Tor-Ivar, før du bestemmer deg. Den har CSP`s senkespindler. Super å kjøre. Du må bare gå litt ned på dimensjonen på dekkene forran, så får du fin klaring. Jeg kjører i tillegg med 5mm spacere forran for at felgen skal  gå klar av caliper, og det fungerer fint.

På første bildet er det 165/65-15 på orginale felger (ikke spacer), på neste er det 145/65-15 på eightspoke (med spacer)



* IMG_0388_lite.jpg (136.76 KB, 800x598 - vist 160 ganger.)

* 69Beetle1.jpg (143.85 KB, 850x521 - vist 169 ganger.)
« Siste redigering: oktober 11, 2011, 06:31:40 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 11, 2011, 07:45:10 am »

Og det har du fått godkjent hos BT?
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 11, 2011, 07:47:55 am »

Ikke enda, men det skal gå. CSP spindlene kommer med TUV papirer, så det gjenstår bare å få tatt en forstillingkontroll, justert lys og bestilt time hos BT  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 11, 2011, 08:27:05 am »

Senkespindler gjør susen,samtidig som du opprettholder den orginale fjæringen.
Kim

Og du får med klaringsproblemer på kjøpet siden spindlene flytter hjulet ca 12mm ut på vær side... 2" kortet puma i høyeste stilling og spindler bør gjøre jobben Glad

Bingo :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 11, 2011, 09:22:55 am »

Ikke enda, men det skal gå. CSP spindlene kommer med TUV papirer, så det gjenstår bare å få tatt en forstillingkontroll, justert lys og bestilt time hos BT  Glad

Jepp, hadde vært fint med et test run;) ..så om man tukler med forstillingen må bilen vises hos BT?
Loggført

1972 Pickup
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 11, 2011, 12:54:49 pm »

Du endrer vinklerne på forhjulene og derfor må du ha 4 hjuls kontroll. Men absolut senkespindler på balljoint forstilling!  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 11, 2011, 16:54:22 pm »

Dropspindler med stivere fjørblader (Sway-Away lager dette) - evt Puma for å finjustere de siste mm.



Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!