mai 05, 2024, 12:46:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva skjedde??  (Lest 4090 ganger)
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« på: oktober 12, 2011, 13:39:58 pm »

.
« Siste redigering: oktober 14, 2011, 14:13:46 pm av Dragset'n » Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 12, 2011, 13:43:39 pm »

Ser ikke den helt.. For min del er den på vei oppover, med ekspressfart Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 12, 2011, 13:46:36 pm »

Min teori: Internet har blitt en møteplass 24/7 - tidligere så leste man om treff i klubblader og fikk se mange overraskende bygger og kjøpt billige deler på treff. Nå har man som regel sett alle bilene før man kommer seg på et treff, delene som regel annonsert måneder i forveien på nett.

Selv foretrekker jeg treff i utlandet da man får litt sånn "overraskelse" når man ser byggene, delene - samt at man treffer andre mennesker enn de som man alltid møter.

Mulig jeg er sær og gammal, men jeg vet hva jeg liker med hobbyen og hva jeg med årene har valgt bort - det er et par norske treff jeg kommer meg på i året, resten av ferien bruker jeg på turer i utlandet. Neste sommer planlegger jeg 4 uker i Europa med camper og gleder meg som et barn allerede.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 12, 2011, 13:48:50 pm »

.
« Siste redigering: oktober 14, 2011, 14:14:06 pm av Dragset'n » Loggført

Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 12, 2011, 13:50:31 pm »

.

« Siste redigering: oktober 14, 2011, 14:14:28 pm av Dragset'n » Loggført

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 12, 2011, 13:52:56 pm »

Pføi....du er jo bare ungdommen...

Min teori: Internet har blitt en møteplass 24/7 - tidligere så leste man om treff i klubblader og fikk se mange overraskende bygger og kjøpt billige deler på treff. Nå har man som regel sett alle bilene før man kommer seg på et treff, delene som regel annonsert måneder i forveien på nett.

Selv foretrekker jeg treff i utlandet da man får litt sånn "overraskelse" når man ser byggene, delene - samt at man treffer andre mennesker enn de som man alltid møter.

Mulig jeg er sær og gammal, men jeg vet hva jeg liker med hobbyen og hva jeg med årene har valgt bort - det er et par norske treff jeg kommer meg på i året, resten av ferien bruker jeg på turer i utlandet. Neste sommer planlegger jeg 4 uker i Europa med camper og gleder meg som et barn allerede.

Kanskje jeg holder på å bli Sær og gammel jeg også?  Gliser
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 12, 2011, 14:10:47 pm »

Tips: finn dere en annen hobby.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 12, 2011, 14:14:47 pm »

.
« Siste redigering: oktober 14, 2011, 14:14:47 pm av Dragset'n » Loggført

MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 12, 2011, 14:22:11 pm »

Jeg har et inntrykk av at mange vil være en del av et fellesskap, men når det kommer til å vise litt initiativ, er det ingen som gidder. Men da får heller vi som virkelig vil møtes og skru, skravle, kjøre og alt det andre fine man kan gjøre når man har felles interesser gjøre det, så får de andre stå der å gjøre det de vil.....
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 12, 2011, 14:24:43 pm »

Jeg trives med hobbyen - PÅ MINE PREMISSER  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Tips: finn dere en annen hobby.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 12, 2011, 15:50:18 pm »

Vi i Follo har sittet med samme følelsen i mange år, men i år har vi hatt en opptur, og det ser ut som utviklingen går riktig vei for oss. Medisinen for vår del har vært ikke å gi opp, men fortsette å stå på med ildsjelene i front. Folk vil følge, det tar bare tid. Mennesker er som sauer, de flytter seg i flokk, og når en går, følger resten etter. Vi bruker bare lengre tid på det enn sauene.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 12, 2011, 16:06:17 pm »

.
« Siste redigering: oktober 14, 2011, 14:15:02 pm av Dragset'n » Loggført

torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 12, 2011, 16:41:03 pm »

Folk har forskjellige måter å vise entusiasme på og ulike premisser vi legger til grunn for dette.
Tror fortsatt at vi alle har en felles glede og "kjærlighet" til hobbyen vår, men...

...kanskje folk er deppa fordi vinteren kommer og bilen/bilene skal parkeres for en stund?


Loggført

1972 Pickup
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 12, 2011, 18:35:57 pm »

Hva er snittalderen på entusiastene?
For min del så preges "miljøet" i grenland veldig av at folk får barn, kjøper hus osv osv. Slikt spiser tid Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 12, 2011, 20:00:21 pm »

Jeg fikk bobla mi av far min i 1985 og er fortsatt like entusiastisk med samme bil, men langt fra like sosial. Jeg kjenner knapt folk i miljøet her rundt Mjøsa og østlandet forøvrig.

Til dere som ikke vet det da: Jeg var sammenhengende i styre og stell vwacm fra 1993 til 2001-02. sist 4 år som formann og før det 4 år som arr. leder. Jeg kjente alle og alle kjente meg.
Det er noe med alder, kjerring og unger som selvfølgelig påvirker, det har jeg sett som medlem i vwacm i gjennom 21 år, men det er ikke å stikke under en stol et par fakta.

1. En EKTE entusiast bryr seg ikke om konjunturene i miljøet.
2. Å drive klubber og foreninger er ut uansett gren. Internett dekker behovet for møteplassen og det er kommet for å bli.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 12, 2011, 20:16:57 pm »

La oss nå ikke få høstdepresjoner...(Har ikke lyst til å sette inn bilen enda det er kaldt om natta og tidlig mørkt) 

Har aldri sett mere gammel VW på veien enn hva jeg har sett siste år...og jeg kjører mye bil...

Her litt sydøst for Oslo er det iallefall positive takter rundt miljøet!
« Siste redigering: oktober 12, 2011, 20:18:32 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Torsen
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: oktober 12, 2011, 20:26:56 pm »

Hmmm, kunne jeg bytta regninger i bil, så hadde jeg nok vært eier nå. Har sett en del biler jeg kunne gått for den siste tia. Da ville det vært en til i miljøet Gliser Men det er bare å begynne å spare...
Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 12, 2011, 20:38:46 pm »

Jeg trives med hobbyen - PÅ MINE PREMISSER  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Tips: finn dere en annen hobby.

Der traff du spikern på hodet! Fra mitt nærmiljø (som befinner seg 160 mil fra mjøsområdet) er det langt til både klubblokaler og treff. Takket være dette forumet har jeg likevel mulighet til å "møte" likesinnede, handle bruktdeler og diskutere løsninger. Man har det som man tar det Gliser
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 12, 2011, 20:58:23 pm »

Jeg trives med hobbyen - PÅ MINE PREMISSER  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Tips: finn dere en annen hobby.

Der traff du spikern på hodet! Fra mitt nærmiljø (som befinner seg 160 mil fra mjøsområdet) er det langt til både klubblokaler og treff. Takket være dette forumet har jeg likevel mulighet til å "møte" likesinnede, handle bruktdeler og diskutere løsninger. Man har det som man tar det Gliser


Det er slik jeg også liker det Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 12, 2011, 21:02:31 pm »

Det går litt opp og ned i perioder, det har det alltid gjort. Men jeg må si meg enig med Squareback i at jeg ser mer gamle folkevogner på veien enn noen gang.
Man kommer ikke unna at internett har overtatt en del av plassen små treff og delemarkeder hadde tidligere, men det har da jaggu bidratt til rekrutering og å til holde miljøet samlet også.
Hadde VW-miljøet vært like stort og aktivt i dag uten vw2you og VW-Norge? Hvor mange andre entusiaster kjenner DU som en følge av forumene? Personlig har jeg blitt kjent med utrolig mange nettopp her inkludert mange av de jeg ser på som mine beste venner.. Man har også en unik mulighet til å se hva som foregår rundt i landet og til å få hjelp fra likesinnede.
Når det er sagt så er det ingen grunn til å ikke møtes "i virkeligheten" også. Som det blir nevnt er det å drive klubb og treff mer krevende enn man skulle tro og ikke noe alle har tid og overskudd til. Men det skal ikke så mye til for å treffes til uhøytidelige sammenkomster innimellom. Bra eksempler er de reltaivt faste møtene på Jessheim, I Langesund osv. Eller bare ring noen VW-kompiser en dag det er fint vær og ta en burger og en liten cruising. Kan være vel så artig som større og mer organiserte greier.
Selv sysler jeg med gamle biler bil av forskjellige slag. Har vært lite VW de to siste sesongene (annet enn oval som bruksbil) men det betyr ikke at jeg er lei eller mindre interessert enn før. Kan bare ikke ikke være like "på" alle interesser samtidig..

Av samme grunn er jeg aktiv i diverse bilrelaterte klubber og miljøer i Norge og må si at VW-miljøet er det mest levende og det som rekruterer flest unge til hobbyen, noe som er veldig viktig.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #20 på: oktober 12, 2011, 21:11:28 pm »

Var i England i fjor, og Tyskland i sommer, vi er faktisk ganske "heldige" her i Norge, for jeg ser jo ei folkevogn eller flere i trafikken nærmest hver eneste dag!

Det gjør man ikke i de nevnte landene lengre. I/rundt London så jeg 3 bayer og ei boble på ei uke, og i Tyskland så jeg et par cab'er i Moseldalen, ei boble i Kirkel i Tyskland hos kusina mi (mannen hennes hadde en kompis med nyoppusset 65 mod boble, han kom selvfølgelig på besøk når jeg kom med ovalen), foruten bilene i Bad Camberg og på museet i Wolfsburg.

Dessuten, mange som liker folkevogner, liker mye annet rart også. Bl.a. derfor er ikke jeg alltid like aktiv, men interessen er alltid der.
Jeg fant ut at det var best å konsentrere meg om en bil, de andre objektene jeg har hatt, ga bare dårlig samvittighet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #21 på: oktober 12, 2011, 21:38:18 pm »

Hei, vet ikke helt om jeg har noe jeg skulle sagt her...
Jeg er selv helt fersk og har ikke truffet andre entusiaster utenom her inne!
Du snakker sikkert om hva som skjer utenfor dette forumet også! Blunker

Men jeg er mektig imponert over dette forumet og mange av menneskene som bruker det!
Er det mest inkluderende "miljøet" jeg har vært borti, selvom min erfaring så langt bare strekker seg til denne siden!

Får masse arbeidslyst bare av å kikke innom litt tråder, og samtidig er det betryggende å vite at man får hjelp når man trenger det!

Men som sagt så var jeg ikke her for noen år siden og vet ikke hvordan ting var da, ville egentlig bare uttrykke at dette forumet er helt SUPERT! Gliser

Håper for din del at du føler ting snur når våren kommer igjen! Blunker
Loggført
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 12, 2011, 21:42:42 pm »

.
« Siste redigering: oktober 14, 2011, 14:15:41 pm av Dragset'n » Loggført

Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 12, 2011, 21:46:10 pm »

Alt bli bra t vårs at da vøttu Ronny da kan oss sitt i garasjen min å drekk Cola å kos oss  ! Men prisnivået på fine og bra biler er alt for dårlig her på forumet !!


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #24 på: oktober 12, 2011, 21:55:52 pm »

.
« Siste redigering: oktober 14, 2011, 14:15:55 pm av Dragset'n » Loggført

nik
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #25 på: oktober 13, 2011, 02:03:16 am »

Jeg er også enig i at internett har forandret mye. Kjøpte min oval i 1993 og bygde den på 2 år. Meldte meg inn i VWACM og var ganske aktiv medlem og traff traff mange bra folk og lærte mye. Betalte medlemskap fram til ca 2009.Etter det så var det ikke så veldig viktig å være medlem lenger, følte at vi gutta i Stangegarasjen klarte å lage bra nok nok klubbfølelse ved  at vi drar på hyttetur til Elwood sin hytteperle i rendalen, hvor vi da gjør forskjellige aktiviteter som bakkeløp og fjelltur etc...Er ikke helt enig med Pitt angående prisnivå. Hele vitsen med vw er jo at prisnivået er akseptabelt slik at flest mulig folk har råd til vw-hobby. Tror nok at andre bilklubber(merker) koster en del mer.Jeg befinner meg for øyeblikket i Buenos Aires Argentina og her har jeg sett en boble og noen baywindows. Men mange rare utgaver av vannkjølt vw. Ganske morsomt. Til slutt vil jeg si at boble(ghia) er jævlig kult å kjøre og holde på med for en relativt gammel mann som meg. CHAO
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #26 på: oktober 13, 2011, 02:53:14 am »

Vet ikke helt om dette treffer rett hos noen her men jeg har merket en del mindre entusiasme både fra andre og meg selv. Hvorfor vet jeg ikke. Har også en del ganger merket at miljøet er delt, man må ofte ha den rette bilen og rett "look" for å bli akseptert. Mangelen på vilje til å betale er nok over hele fjøla og ikke bare her inne. Har selv prøvd å selge ting på Finn i "evigheter" uten å få solgt noe og da til priser som er under det halve av hva gjennomsnittet ligger på hos huggere og gjerne fem til ti ganger lavere en ny-pris. Har også prøvd å selge ting på andre forumet enn her og opplevd det samme. Ofte så er svaret det at man kan jo handle dette billigere på Ebay eller utenlandske nettbutikker. At man må betale 3 ganger så mye i en butikk her i Norge teller tydeligvis ikke.
Dette med lavere entusiasme har jeg også merket på andre områder og innenfor andre miljøer så kanskje det er mere et sykdomssymptom enn noe annet.
Loggført

Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 13, 2011, 07:47:26 am »

Blir det for ille og labert for noen, så ring Follos krisetelefon på 91768656. Vi holder åpent døgnet rundt, og vi gir oss aldri. Alle i styret vårt er småbarnsforeldre, men vi har et veldig høyt aktivitetsnivå, og nå følger medlemsmassen etter. Dette skyldes selvfølgelig spesielt at en gidder, men noen må alltid gå i front. Og det holder med en til å lede. Ikke trenger ting å ta så mye tid og energi heller, så lenge man lenger seg på et lite ambisiøst nivå. Bilene våres er lagd for å brukes, og man vokser personlig på sosialt samvær med folk, ikke profiler på et forum. Forumet er genialt, men bare et supliment, det kan aldri erstatte "the real thing". Uansett hva som skjer ellers, så vil vi bestå.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #28 på: oktober 13, 2011, 08:09:20 am »

Husk på at bilene våres bare er noe metall spetakkel som vi bruker som en unnskyldning for å slippe unna spetakkelet mange av oss sitter med hjemme hver kveld. Blunker Synes det er nok av spennende prosjekter rund om, selvfølgelig er ikke halvparten engang vist på vwnorge, men vi har alikevel flotte folk som lager eks roadstere som aldri har eksister like og studenter som skal erte opp alt og alle, folk i alle faser av livet og biler likedan.

Dessuten hjelper forumet mye, men det er å sitte å drikke kaffi og prate skit som til syvende og sist er grunnen til hobbyen og egentlig de fleste hobbyer.
Det gjør man mye bedre i virkeligheten. Glad
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #29 på: oktober 13, 2011, 08:31:08 am »

Kanskje er det et positivt tegn at det er mindre fart på internett-VW...folk bruker mer tid på bilene sine i stedet Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!