tekken
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
|
« på: mars 03, 2008, 10:24:36 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #1 på: mars 03, 2008, 10:41:00 am » |
|
For oss som ikke kjenner navnet, bilder av bil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #3 på: mars 03, 2008, 10:43:31 am » |
|
Det er det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tekken
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
|
« Svar #4 på: mars 03, 2008, 12:04:37 pm » |
|
Her har du bilen ja.Han har konvertert til metanol i vinter(mere turbo trykk) og andre ting som feks pro-ringer i kassa.Men skal mye hester til for å klare en slik tid,snakker i området 700hk..og det på hjula..
|
|
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #6 på: mars 03, 2008, 15:02:03 pm » |
|
Han har nesten like mye hester som Skinne bobla da! Tøft!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #8 på: mars 03, 2008, 16:19:24 pm » |
|
kommer vi til å se skinnes bobla igjen? så den på scc dvd 05... var det vel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #9 på: mars 03, 2008, 16:22:30 pm » |
|
Martin, jeg tror vi får håpe vi ikke får se Skinnes i noen boble... Men Skinne bobla, ja takk!
|
|
« Siste redigering: mars 03, 2008, 16:24:57 pm av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #10 på: mars 03, 2008, 16:24:10 pm » |
|
nei best å la han skru vel... skulle gjerne sett den asså. jeg skal hvertfallpå springnats 10 mai
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
|
« Svar #11 på: mars 04, 2008, 02:05:36 am » |
|
Og her er Skinne+bobla....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
notchback
Supermedlem
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)
DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
|
« Svar #12 på: mars 04, 2008, 02:08:54 am » |
|
Rått!!!
|
|
|
Loggført
|
69 Race Vw Fastback. 71 israce Boble. 01 Citroen Saxo. 00 Mercedes vito 110 cdi. 15 Volkswagen E-UP.
|
|
|
tekken
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
|
« Svar #13 på: mars 04, 2008, 09:52:55 am » |
|
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2008, 09:55:40 am av tekken »
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #14 på: mars 04, 2008, 10:30:44 am » |
|
20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2008, 11:40:53 am av Kormi »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
notchback
Supermedlem
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)
DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
|
« Svar #15 på: mars 04, 2008, 11:37:24 am » |
|
20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene Hehe, jeg også
|
|
|
Loggført
|
69 Race Vw Fastback. 71 israce Boble. 01 Citroen Saxo. 00 Mercedes vito 110 cdi. 15 Volkswagen E-UP.
|
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
|
« Svar #17 på: mars 04, 2008, 11:41:07 am » |
|
20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene Kanskje det var de 20 kiloene som redda bilen fra å dra i railen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #18 på: mars 04, 2008, 11:45:54 am » |
|
20kg mindre så hadde han vært enda nærmere 7`eren. Og jeg vet temmelig nøyaktig hvor han skulle finne de 20 kiloene Kanskje det var de 20 kiloene som redda bilen fra å dra i railen Eller som sørget for skeiv vektfordeling? Jeg har aldri rattet en "boble" i 270 km/t før med myke slicks men har for meg at jeg hadde gjort det samme som Eric gjorde, løfte gasspedalen. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
|
« Svar #19 på: mars 04, 2008, 11:52:17 am » |
|
Anng. vektfordeling har jeg en liten teori om at vekt på bilens venstre side er en fordel mtp motor moment til høyere.. Men skal ikke tvinge alle til å være enig Ser ut som han mister noe feste når han girer til 4. Hadde ikke skjedd på Gardermoen
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2008, 12:14:17 pm av Kormi »
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #20 på: mars 04, 2008, 12:10:13 pm » |
|
Noe av det viktigste med "rattlås" racing er å ha pedalen ned klemt til man er over mål... Hvilke 20 kilo snakker man om her?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
|
« Svar #21 på: mars 04, 2008, 12:12:22 pm » |
|
Hvilke 20 kilo snakker man om her?
Øl-kula til Eric
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #22 på: mars 04, 2008, 12:23:49 pm » |
|
He he.. nå skal jeg være jævlig forsiktig med å kaste stein i glasshus men jeg finner det temmelig idiotisk å bruke en formue i penger og tid på å lette en bil maks for å kjøre fortere når sjåføren kan gå ned i vekt.
For ikke å glemme de helsemessige fordelene dette også kan ha...............
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
tekken
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
|
« Svar #23 på: mars 04, 2008, 12:31:10 pm » |
|
Tror det er innført minimums vekt i Pro Mod på grunn av sikkerheten nå,en 200kg lettere bil i det siste draget der han får kast kunne fort endt i rail'n.
|
|
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
|
« Svar #24 på: mars 04, 2008, 12:32:56 pm » |
|
He he.. nå skal jeg være jævlig forsiktig med å kaste stein i glasshus men jeg finner det temmelig idiotisk å bruke en formue i penger og tid på å lette en bil maks for å kjøre fortere når sjåføren kan gå ned i vekt.
For ikke å glemme de helsemessige fordelene dette også kan ha...............
Mvh BB
Letting av bil er hensiktsmessig ned til en viss vekt. Du ville ALDRI klart å kjøre denne bilen stødig om den hadde veid 150kg. Vekt er viktig, så da blir løsninger mer hester om det skal gå fortere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
n2o
Medlem
Innlegg: 159
Bosted:
|
|
« Svar #25 på: mars 04, 2008, 23:26:14 pm » |
|
Tror balanse er like viktig som vekt. En godt balansert bil (mhp vekt) er avgjørende for å kunne kjøre fort.
Hva sier newton om vekt, når først bilen har fått en sleng?
Forøvrig er jeg mektig imponert hvor fort Eric kjøre, og hvor "udramatisk" startene er.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|