mai 05, 2024, 00:03:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spør og du skal få svar..  (Lest 6802 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: juli 08, 2011, 14:00:50 pm »

Tenkte vi kunne samle endel av de trådene der man bare spør om ett spørsmål. Det man kan gjøre her er å spørre 1 spørsmål som man setter i kursiv og så kan de som har svar svare på dette. Vet det er mange som sitter med endel dumme men allikevel bra spørsmål, og det endel tråder av dette!

Ved å ikke gå fullstendig off topic kan vi også ende opp med en tråd man kan lese, uten å miste rettningssansen Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 08, 2011, 14:01:49 pm »

Jeg kan begynne:


Må jeg skru vinemutteren inn eller ut for at clutchen skal ta lenger ut fra gulvet?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 08, 2011, 14:08:55 pm »

Jeg kan begynne:


Må jeg skru vinemutteren inn eller ut for at clutchen skal ta lenger ut fra gulvet?

inn Blunker da må den strammes Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: juli 08, 2011, 15:12:58 pm »

Hvordan stroppe bil på henger  Øyerulling
Loggført

1 up
TURBO
Gjest
« Svar #4 på: juli 08, 2011, 15:36:14 pm »

Er det nødvendig med turtallssperre på en nybygd 1915cc?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 08, 2011, 20:22:01 pm »

Kommer helt ann på sjåføren...  Er han/henne "motor"-døv med alt for store horn i panna.. så ja.
Loggført

Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 08, 2011, 20:23:34 pm »

Kommer helt ann på sjåføren...  Er han/henne "motor"-døv med alt for store horn i panna.. så ja.

 Gliser Gliser

Åssen bolter er det til fanger festene på en 1303 Hæ
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: juli 08, 2011, 22:48:20 pm »

Vanlige M8 boltar 13mm hovude(30mm lange?). om du tenkar på mot karosseri. dei som går gjennom fangaran er sånne med flatt hovud og firkant under. men fortsatt m8.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 08, 2011, 23:44:38 pm »

Takker  Blunker
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: juli 09, 2011, 06:52:21 am »

Humor og alt allerede  Gliser Suverent!

Er der noen her i landet der laver motvektsveiv af gammel veiv?
« Siste redigering: juli 09, 2011, 17:49:02 pm av Jens-Ole aka 'Dansken' » Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: juli 09, 2011, 10:48:55 am »

Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: juli 09, 2011, 11:11:42 am »

Er det noen som vet, eller kan måle hvor bred en T1 58-59' er fra ytterkant til ytterkant skjerm foran og bak??
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: juli 09, 2011, 11:37:58 am »

Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?

Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: juli 09, 2011, 13:35:19 pm »

Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?

Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt.

Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: juli 09, 2011, 17:08:24 pm »

Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?

Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt.

Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut Glad

Takker for svar.
Er frontruten lik også? (Passer om hverandre?)
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #15 på: juli 09, 2011, 23:09:05 pm »

Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?

Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt.

Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut Glad

Takker for svar.
Er frontruten lik også? (Passer om hverandre?)

ja
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #16 på: juli 09, 2011, 23:09:53 pm »

Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?

Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt.

Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut Glad

Gjelder ikke det kun tidlig split med runde baklyst? De siste + switter hadde vel hjertebaklys og skjermer uten innsenking?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: juli 10, 2011, 17:40:39 pm »

Hvordan stroppe bil på henger  Øyerulling

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21527.0.html
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #18 på: juli 10, 2011, 19:00:24 pm »

hvordan vet man når motoren er for varm og hvor kan det måles uten oljetemp måler ?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #19 på: juli 10, 2011, 19:26:10 pm »

Når du ikkje lenger kan ta på viftehuset, eller oljepinnen
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #20 på: juli 10, 2011, 19:28:01 pm »

ok son type holde på det litt eller lukter svid når jeg er nær ?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #21 på: juli 10, 2011, 19:33:09 pm »

Sånn att du får ildt i hånde når du tar på viftehuset og pinnen:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #22 på: juli 10, 2011, 20:22:17 pm »

Du skal også kunne legge hånda på oljepåfyllingslokket uten å etterlate et fint, stort og rundt brannsår Glad
Loggført
Even
Medlem
***
Innlegg: 196
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #23 på: juli 11, 2011, 19:50:32 pm »

Er det meninga at man så vidt skal høre tuta/ikke i det hele tatt når man er i fart? Eventuelt; er det noen lure knep for å få opp volumet?
Loggført

T1 1966 Seablau -            På veien
T1 1966 Seablau -  Bodil   SOLGT
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #24 på: juli 11, 2011, 20:27:08 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,37042.0.html
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #25 på: juli 11, 2011, 20:44:12 pm »

Er det meninga at man så vidt skal høre tuta/ikke i det hele tatt når man er i fart? Eventuelt; er det noen lure knep for å få opp volumet?

Ja den skal du høyra:) Evt skru ned radioen og sveiv opp ruto. men desse fløytene har ikkje alltid so langt liv pga att dei lever utsatt til. hjelper å fløyta mykje for å friska opp ting
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #26 på: juli 11, 2011, 22:42:22 pm »

prøv å justere den med den skruen bak. er låst med 1 eller 2 13 mm muttere som må løsnes først Blunker
Loggført
Even
Medlem
***
Innlegg: 196
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #27 på: juli 13, 2011, 16:00:45 pm »

Takk for svar.
Driver og skal ta av bakre støtfanger, men den ene bolten (nærmest fangeren) går bare rundt og rundt uten at det skjer noe. Hjelp? Sitter vel ingen mutter på baksiden av denne?
Loggført

T1 1966 Seablau -            På veien
T1 1966 Seablau -  Bodil   SOLGT
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #28 på: juli 13, 2011, 16:59:33 pm »

Det høres ut som litt rust har kommet på besøk  Rekker tunge
« Siste redigering: juli 13, 2011, 17:06:44 pm av Ruggen » Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #29 på: juli 13, 2011, 17:01:55 pm »

skal sitta ein påsveist mutter der ja. og om da er litt rustigt so har den ein tendens til å gå laus i sveisane. du kan kanskje klara å redda deg om du får lurt ei vannpompetong inn bak fangarbraketten og halda igjen mutteren på baksida(den er firkanta, ikkje vanlig mutter(men kan jo alltids vera da om den er bytta til jallamekk eingong)) ellers må du fram med vinkelsliparen og kappa bolten so sveisa på mutteren igjen seinare


Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!