mai 07, 2024, 00:17:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Earley bay frontfanger på: april 24, 2010, 21:27:05 pm
Trenger en frontfanger til min -72 modell. Trenger ikke å være pen å se på bare den har rett fasong.
2  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Singelport innsug med tilkobling for bremseservo. på: september 10, 2009, 11:34:16 am
bare hyggelig, jeg hadde bare tatt flensen og kappet av og sveiset den på singelport innsuget

glattet ned sveisen etterpå og lakkert med sølv,eller passende farge.

jeg kan også sikkert kappe av flensen og sende den til deg,vis ikke di i nabolaget har

Det blir nødløsningen hvis jeg ikke får tak i ett. Jeg kan bruke toppen av den jeg har, da det bare er nederste delen av eksosrøret som er rustet bort.
3  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Singelport innsug med tilkobling for bremseservo. på: september 10, 2009, 11:13:00 am
Jeg har et liggende,men det er for dobbel port, er jo ingen problem å flytte den over på singel port innsug.

trodde jeg hadde for singelport og,men det hadde jeg ikke

For dobbelport får jeg tak i her i nabolaget, så det er singelport som er interessant. Takk for svar uansett.
4  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Singelport innsug med tilkobling for bremseservo. på: september 09, 2009, 21:27:03 pm
Da skulle jo sjansene øke for at noen har et innsug til overs. Blunker
5  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Singelport innsug med tilkobling for bremseservo. på: september 09, 2009, 20:52:17 pm
Hva i all verden? Bremseservo?

Jepp. Vet ikke hvor utbredt det er, men min -72 Doka har det ihvertfall.
6  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Singelport innsug med tilkobling for bremseservo. på: september 09, 2009, 19:37:01 pm
Ønsker å kjøpe et singelport innsug med tilkobling for vakuumdrevet bremseservo. Dette har et lite rør som stikker ut rett nedenfor gasseren.
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: dekk til 68 T1? på: oktober 08, 2008, 17:48:29 pm
165/60 fra Vredestein fungerer bra, men det er ikke de billigste dekkene i byen. Blunker
8  Forum / Problemløseren / Problemer med giring på T2 -72 på: september 30, 2008, 15:10:26 pm
Jeg har litt problemer med giringen på min T2 -72 modell.

Problemet består i at jeg ikke får spaken inn i 1 og 2 gir. 3, 4 og revers fungerer helt problemfritt.

Hadde vært greit å få med de to første girene på leken også. Bakkestart i 3 gir fungerer ikke helt optimalt, og her i Bergen mangler det jo ikke på bakker. Blunker

Setter pris på alle tips.
9  Forum / Problemløseren / Sv: Standard plasser hvor vann kommer inn. på: januar 15, 2008, 17:13:11 pm
Hos meg var det pakningen i bakruta som var sprukket og gav vått gulv.
10  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: januar 01, 2008, 14:54:29 pm
Nummer 1 - på bilen din skal spjeldet være regulert av en termostat. Termostaten kan være gåen, men sjekk også at wiren og/eller spjeldet ikke har kilt seg fast.

Problemet her er at wirren ikke er festet til spjeldet i det hele tatt, og er forvridd. Derfor lurer jeg på hvordan den egentlig skulle ha sett ut.
11  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 29, 2007, 13:15:18 pm
Noen som har peiling på hvordan forvarmingen fungerer på en 1300 T1 motor?

Spjeldet på luftintaket står alltid åpent. Se bildet under. Noen som har en figur eller bilde av hvordan dette skulle ha sett ut?

12  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 28, 2007, 23:24:54 pm
Dette er nok et forgasserproblem. I dag krøp temperaturen opp i ti grader, og problemet forsvant. Når det ble kaldere utpå kvelden, så var det tilbake igjenn. Litt lite grunnlag for en diagnose kanskje, men det stemmer jo bra med det 1303SS skriver.
13  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 27, 2007, 22:57:10 pm
Etter å ha lånt den nye Golfen til svigersen i jula har jeg ihvertfall slått fast at varmeapparatet i bobla er betydelig bedre enn det Golfen er utstyrt med.
14  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 23, 2007, 21:46:30 pm
Det kan godt hende ja. Spjeldet til innsuget virker ikke og står alltid åpent, så det blir vel dårlig med forvarming.

Hvor fort fryser dette?

Skal som regel ikke ha kjørt særlig langt før problemet melder seg.
15  Forum / Problemløseren / Sv: Elektrisk problem på: desember 23, 2007, 11:40:33 am
Hvilken type dynamp jeg har vet jeg ikke. Antar det er likestrøms som sitter i en T1 1969 modell.

Spenningen på batteriet varierer fra 13,2 volt på tomgang til 14 volt på høyt turtall.

Såvidt jeg kan skjønne er det som det skal være.
16  Forum / Problemløseren / Elektrisk problem på: desember 22, 2007, 16:25:13 pm
Tror ikke bilen likte å bli tatt med på juleferie. I går begynte det elektriske å klusse litt.

Stod i kø i går og oppdaget at tankmåleren stod på null. Jeg hadde akkurat fylt tanken, så jeg viste at det ikke kunne stemme. Når vi kom litt opp i fart steg også tankmåleren opp til riktig bensinnivå, men den sank tilbake til null hver gang vi stoppet opp.

Lysstyrken på frontlyktene varierte også med turtallet på motoren.

Dette oppstod plutselig i går. Har ikke hatt tendenser til noe slikt tidligere.

Startmotoren går fint når jeg vrir om tenningen, så batteriet er ikke tomt.

Noen som har vært ute for dette?
17  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 22, 2007, 16:20:10 pm
Jeg har prøvd det. Hos meg har det ikke noe å si om jeg setter den i fri eller trør inn pedalen. Motoren stanser uansett.
18  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 21, 2007, 15:18:10 pm
Tror kanskje vi nærmer oss noe her.

Jeg har lagt merke til en slags svak skranglelyd enkelte ganger når bilen står på tomgang med clutchen inne.

Bare for å tilfredsstille min nysjerrighet. Hvorfor skal et gåent utløserlager føre til at motoren sovner stille inn når man trør inn clutchen?
19  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 21, 2007, 11:59:00 am
Det eneste vi måtte gjøre var å kakke bort dritt som hadde samlet seg rundt sjeldene, og gi dem litt olje. Systemet ellers var helt og fint.

Nå bor jeg i Bergen, så -10 -15 grader er ikke akkurat hverdagskost. I -5 grader begynner varmen å komme seg etter en fem minutters tid. Jeg har ingen kupevarmer på.
20  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 21, 2007, 11:51:31 am
Her kommer mine noe begrensede mekanikkunskaper til kort. Blunker

Hvor sitter utløserlageret, hva gjør det og hvordan sjekker jeg om det er i orden?
21  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 20, 2007, 22:52:27 pm
Jeg har boble som eneste bil, og varmen er ikke et problem. Det var montert bensinvarmer da vi kjøpte den, men etter en gjennomgang av bilens eget varmeannlegg fungerer det så bra at vi fjernet bensinvarmeren. Den tok opp mye plass i bagasjerommet og ble aldri brukt.

Det skal ikke så mange minuttene med kjøring til før varmen kommer sigende. Kult
22  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 20, 2007, 22:46:38 pm
noe jeg tror er at du har såpass mye endeslark i veiva de slik at drevet opp til aksel til fordeler vrir seg såpass mye at du får feil tenning.  Slitte lager er årsaken til dette. så hver gang du clutcher dyttes veiva bakover og vrir på skiten

Vet ikke helt om dette kan være årsaken. Det er ingen slark å spore når jeg røsker i reimhjulet. Hvis dette var problemet , så burde det vel også oppstå når jeg girer opp, ikke bare når jeg girer ned.
23  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 20, 2007, 18:21:38 pm
Da har jeg sjekket tomgangsdysa og spjeldet på gasseren. Begge deler er ok. Vakumklokka aner jeg ikke hvordan man sjekker. Noen som kan gi en veiledning.

Tenningen har jeg ikke sjekket, men åpningen på stiften er fin. Polene på fordelerlokket kunne nok vært bedre. Det er litt groper i dem.

Ellers kan vel nevnes at flotørkammeret er tomt når motoren stopper.
24  Forum / Problemløseren / Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 19, 2007, 18:22:52 pm
Som sagt så stanser motoren nesten umiddelbart når jeg trør inn clutchen. Starter ellers helt uten problemer, og under kjøringen fungerer alt fint.

Dette skjer vell og merke i lave hastigheter. For eksempel inn i en rundkjøring/ lyskryss. Litt slitsomt med bykjøring når foten må være på gasspedalen til enhver tid. Så lenge jeg gir litt gass går det fint.

Noen som har peiling på hva løsningen på problemet kan være?

Har hatt dette problemet i perioder tidligere også, men så plutselig fungerer alt som det skal igjenn.

Bør vel kanskje nevne at det dreier seg om en T1 1300, 1969 modell.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!