mai 05, 2024, 08:42:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer Wannabe  (Lest 59036 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #180 på: mars 14, 2011, 11:45:07 am »

nice. Kult

 blir det tilbake til større filvedlegg da eller ?

Planen var å gå tilbake til 250kb ja, men spørsmålet er vel kanskjer mer om det er vits? Når man uansett må resize, er det da særlig forskjell på 250 og 150 i kvalitet? Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til dette.
Men vi kan snakke mer om dette på pm evt. så tråden din ikke sporer av.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #181 på: mars 15, 2011, 22:07:42 pm »

er man i tvil , velg det største  Gliser

ellers i kveld mekket en fordelingsblokk til drivstoffet.
midlertidig kjøling av topper for oppstart i benk/innkjøring av kam er snart ferdig.
mangler bare sirkulasjonpumpe.
blir en tur til Raaen Blunker



 


* fueldist01.JPG (113.57 KB, 480x640 - vist 223 ganger.)

* fueldist02.JPG (119.62 KB, 480x640 - vist 256 ganger.)

* bilde (3).JPG (134.55 KB, 480x558 - vist 331 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #182 på: mars 15, 2011, 22:12:00 pm »

se her ja.

litt i tvil nå, men har du brukt de blå fittingsa og sveiset de, eller er det noen andre du brukte?

Jeg har både o-ring og weld-in, men er usikker på hvilke jeg skal bruke.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #183 på: mars 15, 2011, 22:13:48 pm »

sveist inn de blå  skrukoplingene, var noen leftovers  med ymse gjenger Gliser 
slipte bort "anodiseringen" , resten av fargen forsvant pga varmen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #184 på: mars 15, 2011, 22:37:13 pm »

du ligger stadig et hestehode foran meg i planene dine... det er noen på stf som mener at den løsningen med en slik fordelingsblokk ikke er optimal, da man ikke får sirkulasjon rundt innom alle dysene, og at man kan risikere luftbobler i "dead-end" slangene fra fordelerblokka og ut i dysene, men jeg er nå ikke så sikker på hvor mye erfaring disse froståsegpåerne har.... Blir jo et elegant og eneklt system med en sånn blokk og an-koplinger på dyseholderne, så jeg tenker jeg går for samme løsning. Har du testet dette før?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #185 på: mars 15, 2011, 22:42:08 pm »

ja har sett det, men mener det ikke skal by på noe problem,
foruten om når man skal starte opp 1.gang og når man har åpnet "systemet"
lufta blir jo komprimert og fyker ut gjenom dysa og retur.
denne skal monteres vertikalt med retur på toppen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #186 på: mars 15, 2011, 23:02:17 pm »

bak på viftehuset?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #187 på: mars 15, 2011, 23:07:02 pm »

jepp.

..... apropos  fordelingsgreia for så fort lufta er ute så kommer det jo ikke noe inn noen sted
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #188 på: mars 16, 2011, 21:40:59 pm »

kommet i gang med ledningsettet til Megasquirten.


* loom.JPG (140.24 KB, 608x456 - vist 364 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #189 på: mars 17, 2011, 07:28:36 am »

ja geir blir spennende å se på temperaturer.
trur ikke WBX toppene vil overleve uten noen form for væske igjennom for kjøling.

her er ett bilde av dyse holderne.

har foresten 4 stk med stål bunn til salgs. passer Bosch style dyser.



Noen som vet om disse er i salg nå? Får ikke opp hjemmesiden til doubledayracing.com, og får heller ikke noe svar på mail. Noen som har 4 for alu, eller vet om noen som selger samme eller tilsvarende?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #190 på: mars 17, 2011, 09:01:21 am »

kjøpte mine i desember, og de kom i alle fall frem, men de har vært litt trege til å svare på mail, er visst ikke han som lager de som kommuniserer med kundene.

her er mailadressen jeg har kommunisert med:
galazkiewicz (at) gmail.com
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #191 på: mars 17, 2011, 23:37:49 pm »

ledningsnett fremgang. ferdig på motorsiden.
klar for lodding av plugg på megasquirt.
blir en del ledninger, vurderte å kjøpe relekort, men prøv er uten. Glad


* DSC01339.JPG (148.32 KB, 334x570 - vist 338 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #192 på: mars 18, 2011, 01:00:23 am »

Vert jo litt ledningar når du skal bygga inn ei datamaskin i ein motor Glad ser veldi bra ut!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #193 på: mars 19, 2011, 01:51:50 am »

jeg er mektig omponert over hva som kan smis hjemme i en garage Glad Glad Glad Hatten av for deg Glad

Men appropo den ferie turen din, hadde det ikke vært deilig med ei vifte og LUFTkjøling da??
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #194 på: mars 20, 2011, 23:38:45 pm »

garasjen er stooor og har fått litt verktøy etterhvert , verktøy er halve jobben Glad
i dag har det vært oppstart og innkjøring av kam.
hatt med Pål.A.F på inspeksjon og hjelp Gliser
ser bra ut forelpig , noe småplukk var det :
tok noen sekunder før den gikk på alle 4, trolig pga drivstoff opplegget som bruker litt tid å få ut luften,
ellers blei vi overskaet over kraften i vakumet.. selve plenum kammeret blei sugd inn av kraften på vakum....
det er laget av 2mm alu. må inn med ett par avstivninger
+ att silicon slangene også blei sugd inn av vakumet.
her må det mod'es litt.
Måtte flytte pumpe tank etc  til kjøle opplegget høyere enn motor for å få luftet greit.
gikk og jaget litt på tomgang , men det har vi konkludert med ett eller annet.
Oljetrykk ser bra ut og olja var klar og fin etter ca 30 min kjøring ingen lakkasjer ..så langt
ellers fikk vi høye øyebryn av responsen i motor.
glær oss til å sette den inn i bil Rekker tunge

temperaturen på vannet til toppenekrøp opp mot ca 70 grader under testingen, ser greit ut, da jeg ikke hadde noen oljekjøler (ikke org kjøler heller) koplet til , en oljekjøler vil jo sikkert også senke motor tempen noe.

se om jeg får til en liten videosnutt etterhvert.


* DSC01352.JPG (132.02 KB, 640x289 - vist 335 ganger.)

* DSC01353.JPG (109.39 KB, 448x302 - vist 336 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #195 på: mars 20, 2011, 23:42:42 pm »

grattis Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #196 på: mars 20, 2011, 23:54:39 pm »

tak Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #197 på: mars 21, 2011, 00:07:36 am »

Turbo, turbo, turbo, turbo  (leses med en heiende rytme)

Du får det til du... har aldri tvilt et sekund  Osteaktig
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #198 på: mars 21, 2011, 00:11:26 am »

hehe.. vel får kjøre litt med den i NA først.
tross alt mitt første NA motor bygge . Rekker tunge
kanskje jeg blir hekta på NA
woho.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #199 på: mars 21, 2011, 00:32:18 am »

anng vippestell.
bruker  std wbx vipper , som er av samme opplegg som type 1, som er fjørbelastet sideveis.
hvordan er det å shimse disse opp uten bruk av de org fjørene?
tenkte på om det var noe å hente på dette?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #200 på: mars 21, 2011, 06:55:51 am »

Bliver veldig interessant at se denne i bil  Gliser
Ja, og ikke mindst høre den!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #201 på: mars 24, 2011, 08:39:25 am »

Grattis med oppstart Jørn! Bra jobba Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #202 på: mars 25, 2011, 17:31:20 pm »

vært på høgger'n og plukket av noen TPS'er
og montert et av de på spjeldhuset .
vi snakker ekte Bosch TPS saker .....................................fra Hyundai!!


* tpson.JPG (118.99 KB, 640x470 - vist 263 ganger.)
« Siste redigering: mars 25, 2011, 17:37:56 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #203 på: mars 25, 2011, 17:37:09 pm »

og snart ferdig med å fjerne fjørbealstningsopplegget  fra org vippene.
tenkte å legge klaring på ca 0.15mm sideveis og slipe noen smøre spor.

0.15 er vel en grei klaring?? ? ??


* DSC01389.JPG (98.61 KB, 390x336 - vist 221 ganger.)

* DSC01391.JPG (82.98 KB, 448x303 - vist 200 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #204 på: mars 25, 2011, 17:38:22 pm »

men nå er det tid for inspirasjon . avgårde til Topgear Live Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #205 på: mars 27, 2011, 21:49:36 pm »

mere jobbing i helga.
laget til noe kjølegreier.
hadde en kassert intercooler som han Per har ordnet .  Glad
kappet av stussene og tig'et på noen AN koplinger, 2 store inn og en mindre ut for å lage struping sånn att det teoretisk skal flowe likt gjennom toppene
det skal (forhåpentligvis) kunne kjøres olje gjennom dette etterhvert.
men først glykol Rekker tunge
laget en kasse på toppen for å spre lufta (var tanken), og en ramme i bunn for enklere montering.
vifte fra T3. testet vifta og den funka ikke som planlagt. trodde det ville blåse jevnere over hele kjøler'n men det var vare vind det som vifta står.
får montere en vifte til + noen plater for å lede lufta litt inni der.
kappet hull i bagasjen og planen er å sende lufta ut der.
bygget også videre på en tank jeg hadde liggende til glykolen.


* DSC01396_01.JPG (92.68 KB, 448x278 - vist 171 ganger.)

* DSC01397.JPG (106.38 KB, 448x318 - vist 209 ganger.)

* DSC01402.JPG (82.87 KB, 448x252 - vist 203 ganger.)

* DSC01404.JPG (83.57 KB, 448x282 - vist 240 ganger.)

* DSC01407.JPG (84.34 KB, 448x252 - vist 252 ganger.)

* DSC01401.JPG (88.8 KB, 379x336 - vist 193 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #206 på: april 09, 2011, 23:51:21 pm »

da er motor koplet til girkasse.
den var litt brei å dytte rett in uten demontering , så jeg tok frem makita slaktesaga.
søndag = starte opp i bil


* DSC01499 (Medium).JPG (77.89 KB, 800x450 - vist 663 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #207 på: april 10, 2011, 17:50:59 pm »

da er den oppe å går i bil  Glad
ferdig med kjøling,
ut å tune litt til uka. Rekker tunge


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #208 på: april 10, 2011, 17:59:52 pm »

Heelt rått, liker stilen din Jørn Gliser
Loggført

Seaside VW Klubb
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #209 på: april 10, 2011, 18:53:54 pm »

Den høres da fresk ut Jørn,,hva tror du bor i en sånn ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!