Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trolig problemer med bensinpumpa
|
på: mai 20, 2010, 21:35:41 pm
|
Akkuratt kjøpt bilen selv jeg. Er midt i en herlig miks av full jobb og eksamner, så har ikke fått skrudd noe enda. Skal bestille opp det meste av typiske slite og overhalingsdeler mht gasser, tenning og slikt, så når eksamensperioden er forbi, og ettermiddagene kan brukes til noe fornuftig, er det bare å brette opp armene. Har og en teori om at den går litt mager, men nå viste ikke forige eier av bilen noe om sist motoren fikk en god runde kjærlighet, så da tar jeg en runde på det meste for samvittighetens skyld. Ta alt skikkelig når en første gjør det, så kan en ivertfall få en del problemfri tid til å pusse crom, bone og kjøre.
|
|
|
32
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trolig problemer med bensinpumpa
|
på: mai 20, 2010, 20:58:42 pm
|
Samme modell bil, samme motor, samme problem. Fungerer ypperlig under korte turer, men etter en del langkjøring begynner det med fusking, nykking og noen ufine smell fra eksosen. Stopper jeg bilen og lar den stå på tomgang litt, forsvinner problemet. Fant ut i dag, som quickfix (for å komme meg hjem) at ved å ha på litt chocke, blir den mye mer happy.
Så, folkens, kom med teorier som hjelper trådstarter, så kan dere hjelpe en annen med stort sett samme problem!
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: T1 1958 6v, dårlig dynamo?!
|
på: mai 13, 2010, 11:22:50 am
|
Ladelampa slukker fint like etter start den. Og bilen lader og koser seg som bare det, helt til jeg slår på noe som faktisk trekker strøm. Er eksamenstid og diverse ræl, så får ikke gått over ting, men skal gå over alle elektriske koblinger å sjekke for irr og dårlige kontakter like over i juni.
|
|
|
37
|
Forum / Problemløseren / Sv: Banjoratt
|
på: mai 10, 2010, 14:50:38 pm
|
Da var det gjort. Måtte legge mye press på cromringen rundt hornet, men så hoppa hele greia ut. Både de tre umbrakoskruene som festet rattet til navet, og bolten på selve rattstammen var greit løse. Så nå er alt så tight og fint. Takk for hjelp!
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Sv: Banjoratt
|
på: mai 10, 2010, 11:23:43 am
|
Hei. Kan dra rattet til og fra meg, nok en 8-12 eller noe slik. Dette gjør jo at om jeg trekker i ene siden av rattet, og skyver i andre, så blir forskjellen ganske stor. Skulle uansett hatt det av, vil bare ikke brekke noe. Er det normalt bare å poppe ut crom og tute i center, eller er de festet med skruer fra baksiden.
|
|
|
39
|
Forum / Problemløseren / Banjoratt
|
på: mai 09, 2010, 16:34:05 pm
|
Hei
Nybilen min har "Banjoratt". En replika da, selvfølgelig. Dette sitter noe løst, som far sa, "har du kjørt hjem med dette?!". Må festes bedre. og for å gjøre dette må jeg komme meg inni ratthuset. Så, er det bare å trekke av cromringen rundt tuta, eller sitter denne festet på noen måte. Er lite interessert i å ødelegge noe. Ser det er 3 eller 4 små hull på baksiden av ratthuset. Har prøvd med lite flatt og lite stjernejern inni der, men får ikke feste i noe. Hullet er maks 3mm stort. Før jeg tyr til mer drastiske metoder slenger jeg ut en post her, for å se om noen har montert og demontert noen av disse før. Forumet er jo fullt av orakler, så jeg er sikker på at noen kan gi meg et fornuftig svar
Eirik
|
|
|
40
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1958 modell boble på finn...
|
på: mai 09, 2010, 16:25:09 pm
|
Takk takk. Etter 550km i stort sett en etappe kan jeg si meg godt fornøyd. Døde ikke før 200m hjemmeifra. Trenger nok litt stell, både motor og elsystem, og det er da ikke showkvalitet på lakk og diverse, men alt i alt en meget hel og pen bil. Gjøre meg ferdig med eksamener og overtidsjobbing, så blir det nok litt skruing når sommeren setter inn.
|
|
|
42
|
Forum / Snikk-snakk / Setebelter T1
|
på: mai 09, 2010, 02:36:07 am
|
Hei. Har nettopp hentet meg en T1 1958 modell. En eller annen gang i bilens livshistorie har noen tatt det fornuftige valget å montere 2 punkts setebelter foran. God ide, men jeg irriterer meg allerede over at det ser veldig hjemmelaga ut. Er boret hull i gulvet, satt inn gull/messing el-sinket øye bolter hvor beltet er boltet fast. Dette begrenser setejusteringen noe. Det jeg lurer på er, når kunne en få setebelter originalt. Hvordan løste så vw dette. Er ute etter en løsning som ser noe mer, om ikke helt, original ut.
|
|
|
43
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deler til 1958 T1 ønskes kjøpt/byttet/fått, gjerne i Rogaland
|
på: mai 09, 2010, 02:24:58 am
|
Hei
Etter å ha hentet ny bilen, har jeg noen småting som jeg alt ser mangler.
- VW panser emblem. Ser det er "opphøyet" felt dette skal stå på. 3 hull. Dette vil vel si at panseret er nyere enn bilen?? - Innmaten i høyre blinker pil. Armen fungerer å går ut, men mangler glass og pæreholder. Noen som kan hjelpe? - Fremdekk til 15" Rader. Personen som satte disse på, synes 195.65.15 var fornuftig dekkdimensjon fremme. Det er hele pene Nokian dekk, så de an og byttes vekk, men trenger noe som er en del smalere fremme. - Originalt luftfilterhus, så komplett som mulig. Noen har tredd et "sportsfilter" over gasseren, dette ser jalla ut, og med tanke på plassering tviler jeg på at dette er noe som øker ytelsen.
Om dere ikke har selv, men vet hvor dette kan kjøpes, er jeg takknemlig for hjelp.
Eirik
|
|
|
44
|
Forum / Problemløseren / Sv: T1 1958 6v, dårlig dynamo?!
|
på: mai 08, 2010, 23:36:34 pm
|
Skal gå over alle kontakter ved første annledning. Er eksamenstid, og kombinert med full jobb er det noe travelt om dagene.
Er jeg helt ute hvis jeg tenker at børstene kan være delaktig i dette. Ladereleet sørger vel for at volten er korrekt, og det er den jo, men er vel børstene som er den utbyttbare delen av strømgenereringa. Flere tips, råd triks og meninger mottas med takk!
|
|
|
45
|
Forum / Problemløseren / T1 1958 6v, dårlig dynamo?!
|
på: mai 08, 2010, 18:56:03 pm
|
Hei Har akkuratt kjørt hjem min nye T1. Ble 550km i ett jafs, kun avbrutt av to små tank stopp. På slutten av turen måtte jeg ty til "langlys", (i den grad det er noe som helst sjans for å se langt i en 6v T1) 200m hjemmeifra begynte det å flimre i lys, og turtallet ville ikke opp. Stengte straks lysa og turtallet økte, kom meg 150 meter lenger før det var slutt. Fikk dytta siste strekket og parkert i oppkjørselen. I dag var det frem med multimeter og måle litt, etter at batteriet har stått på lading hele natten. Beklager om ikke fagspråket sitter skikkelig. Er ikke elektriker.
(Alle verdier målt på batteri) Fulladet batteri ligger på ca 6,3V. Starter jeg bilen stiger volten til ca 6,6-6,7V. Skrur jeg på parklys har jeg ca 6,5V. Skrur jeg på fullt lys synker volten relativt raskt nedover og ender under 6v. (og da til slutt avgår med døden.) Skrur jeg av igjen lys stiger volten og ender opp på 6,6-6,7 igjen. Har og målt på dynamoen, og virker som den og ligger på ca 6,6V - 6-7V. Har og prøvd et helt nytt batteri med stort sett samme resultat.
Så, hvorfor lader den så dårlig. Virker for meg som om den lader, men ikke gir nok amp?
Noen som har tips eller triks eller noe annet fra jungelboken? Børster? Noe jeg kan bytte? Regner med dette er noe som ikke blir bedre med tiden, så vil ha det ordna.
Eirik
|
|
|
49
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Sør-Rogaland VW treff 2010
|
på: mai 04, 2010, 21:05:18 pm
|
Viperen til Nilsen er vel kanskje noe tung på den banen ja. Får håpe vi snart får fullbane og skikkelig bilsportområde. Ellers ser det ut som jeg må ta turen ut i år ivertfall. Når en først går fra vann til luft og bor der en bor, er jo dette noe en virkelig må få med seg. Håper på Sol, prima temp og plutselig prisfall på øl og bensin.
|
|
|
58
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1972 1302 Jubilee, pengesluk eller spiker etter 20 års hvile?
|
på: september 19, 2009, 16:10:26 pm
|
Hei igjen
Har iallefall hatt en fra srvwk innom, og han var enig i min noe nedslående dom. Sveise gjør jeg selv, det er ingen problem. Eneste jeg føler er at når jeg skal kjøre hele resto løypa, så vi jeg heller bruke pengene og tiden min på noe 10 - 20 år eldre. Helt sikker på at dette kan bli bil igjen, og håper da noen og vil "ha" den.
Så skal jeg heller vie kveldstimer og helger til en bil som er mer i min interesse.
Men, hvis ingen vil ha den, ja så kan jeg jo nesten ikke vrake den heller..... denne bilen har en verdi for noen ett sted, det er jeg sikker på.
Eirik
|
|
|
59
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1972 1302 Jubilee, pengesluk eller spiker etter 20 års hvile?
|
på: september 19, 2009, 11:40:56 am
|
Hei
Har mer eller mindre bestemt meg for ikke å beholde denne. Hvis jeg skal bruke så mye tid og penger på en bil som jeg må for å få den opp på det nivået jeg ønsker, så må det være en bil jeg "brenner" for. Tror og bildene lyver litt, det er som sagt rusthull, og ja, hull igjennom platene i tak, panser, alle skjermer. Fangerfeste og store deler av bakpart er konrnmokjeks, var ikke mulig å slepe bilen i bakfangeren, da denne var så godt som løst. Har hatt en del folk innom, og ifra forumet, og deres dom har vært ganske lik min, her er det VELDIG mye arbeid. Håper da uansett at jeg kan kvitte meg med bilen, eller deler av den, til noen som brenner for det, så den, eller store deler av den lever videre.
Eller må det revurderes? Hummmmm
|
|
|
|