mai 07, 2024, 17:54:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stiftjustering  (Lest 1157 ganger)
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: juni 29, 2010, 12:42:49 pm »

Hei

Skulle justere stiftåpningen, da den er altfor liten (ikke mer en 0,15mm)
Den som har gjort dette sist, har rundet skruen som holder stiften ganske godt. Får ikke satt krefter på den med skrujern.

Kan jeg trygt bruke en slagskrutrekker nedi her?
Andre alternativet er å ta ut fordelere, og bore ut skruen.
Hvilken dimensjon er denne skruen.
Vil det gå å bore denne ut og gjenge opp, eller der det "farlig" å gjøre noe som helst nedi her.
Loggført

- T1 1958
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: juni 29, 2010, 12:47:28 pm »

Litt trangt der nede såvidt jeg husker, men du kommer ikke til med en tang på utsiden av skruen da? Tror ikke jeg ville prøvd slagskrujern med det første, risikerer å slå innmaten skjev.

Klarer du å bore beint skruen skal det vell gå greit å få den ut med grisepikk eller lignende, uten å skade gjengene. Tipper skjruen har helt kurante dimensjoner! Er jo tross alt VW Blunker
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: juni 29, 2010, 12:52:58 pm »

Kommer ikke til med tang nei.
Er jo en flathode skrue, så dårlig med tak i den.

Er ikke alltid så lett med de små lette tingene nei... hehe...
Loggført

- T1 1958
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: juni 29, 2010, 13:11:26 pm »

Bruk en skrutrekker som er litt for stor. Slip til denne slik at den passer akkurat. Knakk forsiktig på skrutrekkerens hode med liten hammer mens du vrir.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #4 på: juli 08, 2010, 10:35:11 am »

Hei

Skulle justere stiftåpningen, da den er altfor liten (ikke mer en 0,15mm)
Den som har gjort dette sist, har rundet skruen som holder stiften ganske godt. Får ikke satt krefter på den med skrujern.

Kan jeg trygt bruke en slagskrutrekker nedi her?
Andre alternativet er å ta ut fordelere, og bore ut skruen.
Hvilken dimensjon er denne skruen.
Vil det gå å bore denne ut og gjenge opp, eller der det "farlig" å gjøre noe som helst nedi her.

Hei..
Stiftåpningen bør være så liten som mulig uten at den klapper sammen, bare et tips til alle som tror a du må ha en gitt klaring.  Gliser
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: juli 08, 2010, 13:10:27 pm »

Hvorfor skal du se bort fra fabrikkens anbefaling og ha den så liten som mulig?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 08, 2010, 14:36:43 pm »

Jeg justerer etter "boka" (0.4)...Tok Volkswagenwerk feil?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: juli 08, 2010, 21:01:26 pm »

Har dårlig erfaring med snau klaring fra tidligere vw motorer, riktignok tidlige vannkjølte maskiner, men allikevel.
Går litt små rufsete, så tror nok jeg holder meg til tyskerenes tall, for å ha utelukket denne feilen.
På ferie nå, men skal se på det til uka
Loggført

- T1 1958
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: juli 12, 2010, 05:54:40 am »

Biltema har en muttertang som er veldig grei. Trod du kommer nedi med den.
Jeg har den, og det er et godt verktøy uansett... http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Muttertang/
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!