mai 07, 2024, 15:37:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen forhandler for "Wolfbürg West" i Norge?  (Lest 1778 ganger)
tmw
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Klepp



Vis profil
« på: oktober 27, 2010, 16:51:56 pm »

noen i Norge som forhandler deler fra dem?
Loggført
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 27, 2010, 21:38:30 pm »

Trenger ikke det.
Veldig greit å handle fra dem i USA.

Sist bestilling sendte jeg til dem torsdag kveld/natt.
Mandag formiddag sto en trivelig kar fra TNT på døra med pakken.
Hadde ikke trodd det skulle gå så raskt, nesten kjappere enn å vente på norsk post pakke.
Loggført

- T1 1958
tmw
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 28, 2010, 08:46:55 am »

Trenger ikke det.
Veldig greit å handle fra dem i USA.

Sist bestilling sendte jeg til dem torsdag kveld/natt.
Mandag formiddag sto en trivelig kar fra TNT på døra med pakken.
Hadde ikke trodd det skulle gå så raskt, nesten kjappere enn å vente på norsk post pakke.

kikket på gulv til t2 i varerom, og frakten var like dyr som delene, ca 3000,- i frakt :-( så kommer momsen oppå dette igjen Sint
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 28, 2010, 13:46:15 pm »

Hei.
Det hjelper  muligens oss som selger deler om du oppgir årsmodell? Glad

Vi har jo sveisedeler til type 2 i nettbutikken ,men det er jo endel som ikke er på lager i Holland.
www.vwveterandeler.no

Frakt fra Wolfsburg West er dyrt ja.
Mvh Lars VW Veterandeler
Loggført
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 28, 2010, 16:26:48 pm »

Fikk en god last med deler fra de i går .
Hvis du ikke har dårlig tid sender du det med jetcarrier og sjø frakt . Funket veldig bra og er billigere  Glad
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
tmw
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 28, 2010, 16:47:54 pm »

Helt riktig Lars,
Bilen er 1956 T2 panel og trenger gulvet i lasterommet, h + v. Må være mest mulig likt orginalt. Bilde fra WW ser bra ut, og fra Gerson.
Hvilken leverandør bruker dere? Bilde av gulvet?

Hei.
Det hjelper  muligens oss som selger deler om du oppgir årsmodell? Glad

Vi har jo sveisedeler til type 2 i nettbutikken ,men det er jo endel som ikke er på lager i Holland.
www.vwveterandeler.no

Frakt fra Wolfsburg West er dyrt ja.
Mvh Lars VW Veterandeler
Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 28, 2010, 18:21:30 pm »

Jeg er hvertfal fornøyd med gulvet fra Gerson.
Handlet det via MonkeyNut i USA, og fraktet det med JetCarrier.

* DSCF6537.JPG (126.86 KB. 800x600 - vist 103 ganger.)


* DSCF6538.JPG (129.74 KB. 800x600 - vist 90 ganger.)

Eneste som må tilpasses er litt av utsparringene rundt stolpene.
På TheSamba har enkelte klaget på at det er bittelitt for kort, men ser ikke ut til at mitt er det.

I tillegg bør en være klar over at Gerson sine gulv i dag er håndlaget. Derfor er en del av de forskjellige forsenkningene med en noe grov finish. Dette er det jo mulig å gjøre finere, i motsetning til andre utgaver hvor en kan risikere feil profiler på rillene og feil/manglende forsenkninger o.l.

* DSCF6281.jpg (88.73 KB. 800x600 - vist 97 ganger.)


Gerson har uttalt i høst at de jobber med å lage former slik at gulvene skal presses i én operasjon, så det kan være du kan vente et par måneder og kjøpe det "perfekte" gulv!?

Lykke til!

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
tmw
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 30, 2010, 15:16:32 pm »

Takk for info og bilder.
Noen her inne som har brukt eller sett gulvet fra Wolfburg West?
Har ikke noe hast, så jeg kan vente evt til Gerson lager det "perfekte gulv"




Jeg er hvertfal fornøyd med gulvet fra Gerson.
Handlet det via MonkeyNut i USA, og fraktet det med JetCarrier.
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
Eneste som må tilpasses er litt av utsparringene rundt stolpene.
På TheSamba har enkelte klaget på at det er bittelitt for kort, men ser ikke ut til at mitt er det.

I tillegg bør en være klar over at Gerson sine gulv i dag er håndlaget. Derfor er en del av de forskjellige forsenkningene med en noe grov finish. Dette er det jo mulig å gjøre finere, i motsetning til andre utgaver hvor en kan risikere feil profiler på rillene og feil/manglende forsenkninger o.l.
[ Vedlegg ]

Gerson har uttalt i høst at de jobber med å lage former slik at gulvene skal presses i én operasjon, så det kan være du kan vente et par måneder og kjøpe det "perfekte" gulv!?

Lykke til!

M.

Loggført
tmw
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 30, 2010, 18:51:46 pm »

Hei
Måtte du skjære ut for varmerørere i gulvet? Ser i en katalog at gulvet er uten utsparing for rørene  Hæ



Jeg er hvertfal fornøyd med gulvet fra Gerson.
Handlet det via MonkeyNut i USA, og fraktet det med JetCarrier.
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
Eneste som må tilpasses er litt av utsparringene rundt stolpene.
På TheSamba har enkelte klaget på at det er bittelitt for kort, men ser ikke ut til at mitt er det.

I tillegg bør en være klar over at Gerson sine gulv i dag er håndlaget. Derfor er en del av de forskjellige forsenkningene med en noe grov finish. Dette er det jo mulig å gjøre finere, i motsetning til andre utgaver hvor en kan risikere feil profiler på rillene og feil/manglende forsenkninger o.l.
[ Vedlegg ]

Gerson har uttalt i høst at de jobber med å lage former slik at gulvene skal presses i én operasjon, så det kan være du kan vente et par måneder og kjøpe det "perfekte" gulv!?

Lykke til!

M.

Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 30, 2010, 19:00:57 pm »

Hei!

Om du hører med Unneberg, så har de jobbet med alle tre typene gulv som er tilgjengelig.

Gulvet mitt er litt anderledes enn slik ditt skal være. Dette er også noe av argumentet for å kjøpe fra Gerson, da de lager dem riktig etter årsmodellene. Men disse detaljene er ofte ikke værre enn at du kan lage dem til selv om du har noen bilder og se på.

Det var en utsparring til varmerørene, men jeg måtte file dem litt større på den ene siden. Det gjorde at sprekken på den andre siden ble noe stor. Ikke sveiset dette enda, men håper det skal gå greit.

Om du ikke har besøkt siden til Gerson enda, så er det en del bilder der (http://www.klassicfab.com/). Og om du titter på prislisten som ligger ute på Monkeynut sine sider ser du at de kan lage ca. alt du måtte ønske. Glad

M.

Hei
Måtte du skjære ut for varmerørere i gulvet? Ser i en katalog at gulvet er uten utsparing for rørene  Hæ



Jeg er hvertfal fornøyd med gulvet fra Gerson.
Handlet det via MonkeyNut i USA, og fraktet det med JetCarrier.
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
Eneste som må tilpasses er litt av utsparringene rundt stolpene.
På TheSamba har enkelte klaget på at det er bittelitt for kort, men ser ikke ut til at mitt er det.

I tillegg bør en være klar over at Gerson sine gulv i dag er håndlaget. Derfor er en del av de forskjellige forsenkningene med en noe grov finish. Dette er det jo mulig å gjøre finere, i motsetning til andre utgaver hvor en kan risikere feil profiler på rillene og feil/manglende forsenkninger o.l.
[ Vedlegg ]

Gerson har uttalt i høst at de jobber med å lage former slik at gulvene skal presses i én operasjon, så det kan være du kan vente et par måneder og kjøpe det "perfekte" gulv!?

Lykke til!

M.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!