mai 11, 2024, 17:19:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19
421  Forum / Teknisk, teori og praksis / Slettet på: august 26, 2009, 22:56:39 pm
422  Forum / Teknisk, teori og praksis / Berg 5, oljesøl. på: juni 12, 2009, 00:40:52 am
Hei

Promper jo rundt i denne Ghia'n om dagen med Berg 5 trinns kasse.
Funker fint det, på småkjøring i rolig tempo. På motorvei derimot, i 5 gir og
3000 o/min+ så begynner kassa å kaste olje ut  gjennom ventilasjonslangen.
Denne har jeg bare tredd gjennom fremre kjøleblekk på motoren, med dertilhørende
oljesøl i motorrom.
Mener bestemt jeg har lest litt om denne problematikken ett eller  annet sted, som jeg ikke finner igjen.
Noen der ute som vet noe, har en  link e.l?


GeirH
423  Forum / Hva skjer? / Sv: Mandags Møte i Buss gjengen Hos Mags på: juni 12, 2009, 00:16:50 am
Hmmm, kanskje svinge meg en tur med Ghia'n, hvis været er bra..
Har jo pakke til værten, da blir han glaaaad.    :-)

Jalle, kanskje kjøre samlet nedover??

GeirH
424  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bremserør overganger - noen som har? på: juni 11, 2009, 09:32:21 am
Mener jeg kjøpte mine fra GH fittings på Kolbotn.
425  Forum / Problemløseren / Sv: Dropspindler og bremseskjold på: juni 09, 2009, 23:09:21 pm
Skjoldene mine henger i Sikaflex, på femte året....
426  Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Run 26 på: juni 03, 2009, 20:32:29 pm
....og da kaster jeg inn håndkleet, for andre året på rad. Bilen er klar, gubben er klar, guttungen er klar (han skulle bare bestikkes med 10 poser Cheese doodles, sa han) dattera er ikke klar. Kjedelig med brum, brum, tuut, tuut sier hun, og ingen stand in, så da står vi der da. Nytter ikke plassere henne i lekerommet på Ikea heller.
Kos dere på tur, kjør pent.

Geir H.
427  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1915-oppsett - Blir ikke kvitt varmen! på: mai 27, 2009, 21:04:36 pm
Skudd i mørket.
Var borti en en kar for mange år siden som hadde klart det kunststykket og bytte plass på de undre kjøleblekkene, høyre blekk på v.s og venstre blekk på høyre side slik at fartsvinden ble ledet inn og mot kjølelufta fra vifta.... ble god og varm den og.
Vet ikke hvordan passformen er for å få dette til, men det lar seg gjøre.....
428  Forum / Snikk-snakk / Sv: løft på cam på: mai 25, 2009, 10:44:59 am
0,522" er jo det samme som 13,2 mm.
Så de to kammene har identisk løft (på papiret), litt mer durasjon på den siste, som "kan" gi deg litt mer top end performance.
429  Forum / Snikk-snakk / Sv: løft på cam på: mai 24, 2009, 21:02:16 pm
Tror ikke det er løft på kam, men heller på ventilen med std. T-4 vippearm, som har ca. 1:1,3 utv.
430  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Feste kamdrev til kamaksling på: mai 22, 2009, 21:08:17 pm
8.8 er vel bare boltkvaliteten.
Skal du bruke 8mm bolter, noe som er vanlig, så borrer du med 6.8 mm bor evt. 7 mm.
og bruker 8mm tapp.
431  Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Run 26 på: mai 21, 2009, 19:27:49 pm
Jeg skal endelig nedover igjen, 15 år siden sist  Glad.
Mange fra Akershus/Oslo som skal nedover. Felleskjøring?

Mvh Svein.

Når reiser du da?
432  Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Run 26 på: mai 21, 2009, 18:33:52 pm
Gule oblater med  2010 er satt på bilen. Vi er klare.
Litt usikker på om det blir avreise torsdag, mest sannsynlig fredag morgen, etter at barna er levert på skole.
Krysser fingrene for knallvær.
Skjæra hadde lagt 7 egg i år, og det er et godt tegn.....sier de lærde.
433  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / "C"-shaped clips til chrome lister Ghia på: mai 20, 2009, 07:37:14 am
Hei

Trenger disse clipsene som sitter i skjøtene på chromen i vinduslister front og bakrute til Karmann Ghia.
4 stk totalt. Visstnok like de som finnes til Porsche 356. God stand.
Eller er det noen som vet hvor de kan skaffes.
Bestillte noe fra Neuffer en gang, dette var repro i TYKK plast, ikke fint.

Geir
434  Forum / Problemløseren / Sv: Stempel fabrikat på: mai 18, 2009, 21:42:46 pm
Skudd i mørket, men kan det være en C istedet for O? Isåfall
muligens CS.

http://www.allproducts.com/manufacture10/chengshing/
435  Forum / Problemløseren / Sv: 1200 gir kasse og 1915 motor hvor slipe i gir kasse. ?? på: mai 16, 2009, 18:07:50 pm
Du får dreie litt rundt på motoren din, så skal du se at det blir merker i kassa di....evt løsne/koble fra clutchwire.
436  Forum / Snikk-snakk / reg dato 1/1-1960 på: mai 14, 2009, 23:52:02 pm
Hmmm, snakker om dum dato å ha i vognkortet sitt.
Stille klokka ett minutt tilbake, og vooiilaa 1959.....drømme.

Som seg hør og bør med bilen reg. etter 1/1-1960, så blir det en tur
innom verksteder som kan utføre EU-kontroll annethvert år.
Idag var det vår tur.
Litt mekk i forkant har det vært, bl.a tilnærmet originalhøyde i  front.
Man kan jo mene så mangt om den, originalhøyden, men det er ganske digg å kunne legge full
sving (samtidig som bilen er i bevegelse) med full tank og reservehjul på plass UTEN at det subber
i skjermer. Fartsdumper går som en lek, turen på bremserulla var udramatisk og tanken har streifet meg
at denne bilen  kan jo til og med samboeren få låne....

Litt moro da, kontrollmannen var i slutten femtiårene (tipper jeg) og spør etter bilnøklene, han får de, og setter seg inn i bilen. Jaja, tenker jeg, han skal vel bare kjøre den inn i hallen. Selv blir jeg stående utenfor bilen og ser han starter opp, håndterer Berg spaken som den naturligste ting i verden, leter ikke etter reversen en gang, bare smakk, rett inn med den, litt bakover, så første gir, ut på veien og borte blir han. Selv står jeg der da, og ser langt etter bilen. Hmmm, han kommer nok igjen, og trøstet meg med at det var ganske fin eksoslyd på den da.
Og det gjør han. Rett på rulla, alt OK, så opp på bukken og under bilen, kommenterte at det var rent, han savnet varmepottene og mente det var tidlig med skivebremser på denne. Hatt boble før jeg, sa han (det skjønte jeg med en gang)
Ned igjen, justerte lysene, noe som hadde gitt meg en 2'er feil. Sjekk ch.nr, tute og pussere.
Så sjekket han CO og kommenterte hvite/røde blinklys. mann av få ord dette. Rygget bilen ut, og skrev ut papirene. Jaja, da ble det en 2'er feil da, du har feil oblater (gule2007)
sa han.
Betalte med glede mine 550,- takket for hjelpen, og reiste glad og fornøyd hjem.
Kontaktet ei dama på trafikkstasjonen som sa hun skulle sende de nye (gule oblatene med 2010)i posten imorgen.

Glad gutt
Geir.


437  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 5x130 stålfelger på: mai 08, 2009, 11:29:24 am
Ønsker 4 stk. stålfelger med 5x130 boltmønster, helst 4,5" bredde.
438  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Porsche 5x130 stålfelg på: mai 08, 2009, 10:36:30 am
Hei

Noen der ute som er i besittelse av stålfelger med 5x130 boltmønster.
Trenger 4 stk, helst 4,5".

Geir
439  Forum / Snikk-snakk / Ojj, det var nesten... på: mai 02, 2009, 20:49:31 pm
Hadde en lite trivelig opplevelse idag, ute og luftet Ghia'n i finværet, langt ute på bondelandet. Legger merke til to småtasser på sykkel og ser de begynner å vinke til noen, hvorpå den minste av de to, tipper han var 5-6 år plutselig skjærer over veien rett foran meg, fire stive hjul og får stoppet i tide. Puuuuhh.    To foreldre som stikker hodene fram fra kjøkken og fjøs. Tar en liten prat med gutten om at han må huske på å se seg for. Ble en liten "vekker" for liten og stor dette her. Unger er uberegnelige.

Så til alle der ute, kjør pent i sommer. Ikke moro å bli innblandet i uhell av noe slag.

Geir
440  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor måle vendehøyde på: april 27, 2009, 12:17:16 pm
Mål i senter, da stempelet "rocker/vipper" litt i sylinder.
441  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tørrsump på: april 27, 2009, 12:14:53 pm
hvor mye skade kan man klare å utsette f.eks råde og bære-lager for ved bortfall av oljetrykk i 1 til 2 sek og ved fullt pådrag??
vil vel ligge en  oljefilm der . men den blir vel fort squizet vekk   


Ved 6000 o/min så raser stempelet opp og ned 100 ganger pr. sek.....
Finnes vel ikke noen fasit på dette, men slitasjen vil vel øke med effekten/ forbrenningstrykket.
Tørrsump høres lurt ut.
442  Forum / Snikk-snakk / Omsider, så godt som klare. på: april 23, 2009, 21:00:13 pm
Etter to år i dvale, var omsider turen kommet for å lufte bilen igjen. Borti hjørnet ligger T-4'en på 2.7L, takk til deg, og baki Ghia'n hviler det atter en T-1 motor.
Litt forskjell på bunndraget er det jo, men nå ser det ut som jeg jeg slipper de daglige turene baki motorrommet.
Bare å vri på nøkkelen og det putrer igang.
Blir ikke trivligere enn dette; 1776 med W-100 kam, overhalte og portede topper, 8,5 i kompforh. Avbalansert veivparti fra Kjeller  :-), ny blokk, full flow og enkle Solex 35 mm.Merged header og litt hjemmemekk fra  collector og ut. Ble litt "væl" mye støy med en potte, men slik blir det i år. Snakker vi 70 hk tro??
Litt fintuning igjen, er ikke så smooth som jeg ønsker.
Mantorp i sikte......mangler bare en EU-kontroll. Sliter litt der med forskjellige dekkdim foran/bak pluss senk fremme.
 
443  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: type 4 innsprut ønskes på: april 23, 2009, 11:10:18 am
Jeg har liggende noe. Skal sjekke.
444  Forum / Problemløseren / Sv: Får ikke pedal etter lufting! HJELP! på: april 19, 2009, 22:04:04 pm
Med litt kreativitet, så kan du trykksette bremsevæske-beholderen din. Ikke med 8 bar akkurat, men litt overtrykk etter sunn fornuft-prinsippet. Da skal det være mulig å bare løsne luftenippler og la det "strømme".  Viktig at du har den foreskrevne "dødgangen" på pedalen din, slik at pumpa returnerer helt tilbake, så væsken kommer inn i masteren.
Ellers er det jo nevnt her tidligere at det kan være problematisk hvis luftenippelen sitter nederst på caliperen, kanskje bytte side på de.
445  Forum / Problemløseren / Sv: spreng skisse av pakkboks o.l. hvor? på: april 17, 2009, 23:36:23 pm
Den trees utenpå lageret.
446  Forum / Hva skjer? / Sv: Første Onsdag hver måned på Mc Donald`s Jessheim på: april 12, 2009, 10:35:08 am
Ojjj, dette ser jo ut til å bli bra.
Kanskje jeg greier å stille og.
447  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III på: april 12, 2009, 10:31:26 am
Litt usikker der, men ja mener det. 1500 veiva mangler vel de "utvidede" smørehullene.
Var det "F" veiv de kalte det tro? Den riktige, altså.
448  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III på: april 11, 2009, 08:45:52 am
Originalveiva er god som gull den, og som TomR sier, den er smidd.
Sansynligheten for at du har den allerede er stor, så det er penger spart allerede.
W-120 kammen tillsier litt turtall, men riktig bygd så har du en motor som holder i mange år.
Selv er jeg fornøyd hvis jeg får til 100-300 mil i løpet av en sesong, så sånn sett så burde dette vare livet ut.....
Den beste veiva har vel ett 311 delenummer, du ser det best på smørehullene i veiva, de skal være litt "ovale" eller forstørret på en måte.
Masse fine kamer der ute. K-7??
449  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Wanted: felger til bay 5x112 på: april 08, 2009, 22:28:11 pm
Jøran Larssen er vel "the man" da!
450  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva synes/tror du en komplett overhaling av en 1600 type 1 bør koste? på: april 08, 2009, 17:37:25 pm
Husker jeg betalte 3000,- + moms for en long blokk hos Reierstad.
Dette var riktignok i 1990......
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!