Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19
|
511
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. deler
|
på: september 20, 2008, 12:04:24 pm
|
Taket ble kappet av en 62 modell i de svenske skoger for noen år siden. Råtten utvendig duk. Krever nok litt stell selve mekanismen, men grei skuring for en nevenyttig person. Tar med kamera i verksted etterpå, tar noen bilder da.
|
|
|
513
|
Bruktbørsen / Deler selges / Div. deler
|
på: september 20, 2008, 08:26:48 am
|
Har følgende for salg.
- Ragtop utkapp fra en 62 mod. - Engle Tcs-20, turbokam. NY i eske. - Eagle kam 2288, samme som K-8. NY - T-4 innsug, for Dellorto. NYE. - Motorlokk, ca 51/52 mod. med "Popes nose" - T-4 motorblokk, tatt opp for 105 mm. borring. Glassblåst og Alodine behandlet. - Rettskåret T-1 kamdrev, stål/alu. - Std. veivaksel, 69mm. - Nytt T-1 svinghjul, støpt.
Bud ønskes.
Geir H.
|
|
|
521
|
Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an?
|
på: mai 31, 2008, 15:07:55 pm
|
Jeg ligger ikke an i det hele tatt, motor i bukken, enda. Riktignok startet og kjørt inn kam, men lenger kommer jeg nok ikke. Flytting og andre ting setter en liten stopper i år. 17 år siden første gang jeg var der, ble noen opphold midt på 90 tallet, så litt kjedelig å måtte kaste inn handkleet i år. Ønsker dere alle som kommer dere avgårde en flott tur, og kjør fornuftig.
Geir H.
|
|
|
522
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 101,6 mm stempler
|
på: mai 17, 2008, 17:28:56 pm
|
Noen der ute som vet hvor eg kan skaffe 101,6 mm. stempler? Skal sitte i enden på en 84mm veiv. Smidde, flate eller "dished" og med låsespor for krysspinne. Er det ikke slik at mange V8 stempler mangler dette? Tror 4 tommer borring er std. på small block chevy. Har lange cylindere, så jeg tilpasser de til stempler.
|
|
|
525
|
Forum / Problemløseren / Sv: Behandle kontaktpunktene i fordelerlokket
|
på: april 05, 2008, 21:53:14 pm
|
Ikke enkelt det der, men fordelerlokk er faktisk en slietedel, som bør byttes med jevne mellomrom. Kjører du med høyeffekt coil, så er problemet større. Masse energi som skal "hoppe" fra rotor til fordelerlokk. Kanskje forske litt på å få ned avstanden mellom lokk og rotor med nye deler..eller kvitte seg med hele fordeleren og kjøre crank-trigger med waste- spark og to coliler.
|
|
|
527
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Remmele
|
på: mars 16, 2008, 18:51:55 pm
|
Ingen personlige erfaringer, men som du sier, så er det ikke bare positive ting å lese om de på nettet.. Hva er det de har av unike deler da? -topper -kammer -eksos -løftere Eller er det Engine pluss som lager toppene de selger? Jake Raby har jo nye T-4 topper på gang, "Porkies". Prisen starter på 4000 dollar. Snakker om flowtall på over 300 cfm....
|
|
|
528
|
Forum / Problemløseren / Sv: tenning
|
på: mars 14, 2008, 18:45:47 pm
|
....og hvis du har originale kjøleblekk, så står nummerne der, rett ut for hver tennplugg på en måte...
|
|
|
530
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sveising av magnesium
|
på: mars 08, 2008, 11:55:57 am
|
Fikk da forsterket gearkassehuset mitt jeg, det ble brukt TIG og tilsatstråd som jeg kjøpte fra Gene Berg. Funket fint det. Sveiset riktignok ikke selv, men det lar seg gjøre. Masse forsterkede gearkasser der ute.
|
|
|
534
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trenger tips om panser lås
|
på: mars 03, 2008, 14:03:07 pm
|
Har bare vært borti 2 låser som jeg har studert nærmere, den ene til boble fra 67 den andre en Ghia fra 60. Begge disse låsene er ganske finurlige, de er på en måte i åpen stilling når du du drar i wire'en eller ved wire brudd. Det er bare når en hel wire sørger for å holde låsen i en mellomstilling at låsen er låst...... mitt tips, uten å være sikker på om VW gikk bort fra denne løsningen, er å faktisk prøve å åvlaste låsen ved å dytte panseret ned, og se om det åpner. Tar gjerne imot tilbake melding etterpå om låsen din er konstruert på den samme "lure" måten.
|
|
|
536
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bernie bergman erfaringer
|
på: januar 25, 2008, 21:37:19 pm
|
Er enig med Jee. Var i USA i 97 og var innom MANGE VW relaterte butikker/work-shopper. Bergmann kom desidert best ut når det gjaldt system, orden og seriøsitet. Nå er jo dette 10 år siden da, mye kan ha skjedd siden da. Ingen erfaring med deler derfra, men han har i alle år snakket varmt om "full-circle" cranck, noe Berg like lenge, om ikke lenger har snakket negativt om. Og var tidlig ute med 90X94 motor. ca. 2,5 liter. Tror kanskje jeg ville forhørt meg på et amerikansk forum..
|
|
|
537
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 16, 2008, 16:37:17 pm
|
Kan og legge klaring mellom lokk og drev til null, for det ligger jo en tynn pakning der, som gir deg klaring....
|
|
|
|